Ik kwam het volgende tegen en vroeg me af of er hier iemand is die daadwerkelijk een babyplanner zou overwegen…
http://www.babyvergelijk.nl/wordpress/archief/de-babyplanner-het-moet-niet-gekker-worden
Ik kwam het volgende tegen en vroeg me af of er hier iemand is die daadwerkelijk een babyplanner zou overwegen…
http://www.babyvergelijk.nl/wordpress/archief/de-babyplanner-het-moet-niet-gekker-worden
Ik moet er niet aan denken! Ik was al blij dat de kraamverzorgster weer weg was! Lekker met alleen het gezin genieten! En al is het niet altijd makkelijk, je komt overal zelf wel uit, daar heb ik geen hulp bij nodig! (nou ja… Ikkeben dan)
Pfff… Ik zie er nu al tegenop dat de kraamhulp komt straks, (tenzij diegene komt die ik met Noah ook had) maar een babyplanner gaat echt te ver!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Kon me al niet voorstellen dat er iemand zou zijn die een Babyplanner uberhaupt nodig heeft…
Wij verwachten de tweede in augustus en na een paar dagen kraamhulp hebben we weer meer dan genoeg gehad. Laat ons het maar lekker zelf regelen
Oh ik dacht dat het een apparaatjes was om je ovulatie te bekijken of zo, maar dit vind ik wel erg ver gaan. Ervaring hebben in baby’s. Ze realiseren zich wel dat elke baby anders is ook?? Nee hoor dank je wel als ik meer tijd voor me kind wil huur ik wel een huishoudster in.
Groetjes,
Michèle
Als het toen bestond, had ik in MIJN geval het zeker weten serieus overwogen.
Maar dan wel na de zwangerschap, tijdens de zwangerschap moet ik er niet aan denken iemand om me heen te hebben, die mij even gaat vertellen hoe en wat.
Maar na de zwangerschap, had ik echt geen idee hoe ik het allemaal moest hebben, en heb dan ook maanden met een postnatale depressie omgelopen, waardoor de baby tijd van Ruben aan mij voorbij gegaan is, iets wat ik nooit maar dan ook nooit meer kan overdoen.
was er toen maar iemand geweest die het had opgemerkt, en mij had kunnen advierseren.
Als het me gegunt zou zijn om nog een gezond kindje op de wereld te zetten, zou het het deze keer echter niet overwegen, ik weet nu wat ik ongeveer kan verwachten.
Maar bij Ruben was ik zo onwetend en onzeker dat ik zeker wat goed advies had kunnen gebruiken.
dus ik denk dat het opzich wel een goed idee is, maar dan hangt het wel van de situatie af, dus bijvoorbeeld voor de mensen die hun eerste kindje verwachten, erg jong zijn, of totaal onwetend/omzeker.
dus een goed idee voor de tienerouders die er helemaal alleen voor staan en geen ervaren personen in de omgeving hebben hen te steunen.
Dat is mijn idee hierover.
Groetjes Marianne mama van Ruben
Ik denk dat het gebruikelijk is in buitenland bij gebrek aan kraamzorg?
Wij zijn natuurlijk heel uniek hier in Nederland op het gebied met kraamzorg ed.
Ik zou er ook totaal geen behoefte aan hebben. Heb aan mijn familie/vrienden genoeg qua vraagbaak.
Maar ieder zijn hulpvraag/wens.
Ik had er trouwens nog nooit van gehoord.
Greetzz cora
Hier in Malawi is het inderdaad niet gebruikelijk kraamzorg te hebben. Je bevalt vaak in het ziekenhuis (de rijken dan) en na 1 dag normale bevalling of 3 dagen na een keizersnede ga je naar huis, meestal komt er dan voor 2 weken een zus of je moeder in huis, als je die niet hebt je schoonmoeder, om je te vertellen wat je moet doen en je te helpen met allerlei dingen, mijn moeder was hier gelukkig, en daar heb ik echt heel veel aan gehad (zelf 6 kinderen grootgebracht) maar had er niet aan moeten denken een schoonmoeder of een wildvreemde in mijn huis te hebben, maar das mijn persoonlijke mening!
Ja ik was wel blij met de kraamzorg.
Mijn man had gelukkig ook een hele maand vrij, dus al met al een hele verwenning.
Maar in het buitenland ben je echt op je sociaal netwerk aangewezen.
Wat fijn dat je moeder over was! Kon ze er een lange tijd voor je zijn?
@ coramora, mijn moeder kwam voor 30 dagen toen ze er 4 dagen was ben ik bevallen, daarna is ze weg gegaan en 1 week daarna kwam 1 van mijn zusjes en vader voor 30 dagen! Dus niet zo erg, had toen ook al mijn nanny die het huishouden deed, alleen koken deed ik zelf, maar met een moeder in de buurt komt daar niet zoveel van, zij houd namelijk erg van koken ! hahahah