De avond een succes de nacht een ramp

Gisteravond mijn moeder en mijn stiefvader hier gehad. En behalve dat mijn moeder per ongeluk de chocolaatjes voor het toetje in het afwaswater mikte (waar ik overigens een paar jaar geleden compleet over uit me dak was gegaan maar nu zoiets had van nou ja zonde maar het zij zo) was het een heel geslaagde middag avond. Mijn buren verzorgde de muziek. Die hadden namelijk ook een feestje met dj en harde muziek dus de merengue kon in mijn woonkamer gedanst worden. Mijn moeder en stiefvader gingen om 23.00 weg en de dj ging vrolijk door. Om 23.30 gingen ze vrolijk op de muren mee tikken en slaan en is Mervin er wat van gaan zeggen en die kreeg de deur in zijn gezicht en de muziek werd gewoon nog harder gezet. Dus ik heb de politie gebeld. Helaas was het geen prio (112 gaat voor) dus het was wachten op wat eerst zou zijn. Dat de buren zouden stoppen of dat de politie zou komen. Het was het eerste. Om 00.45 zijn ze gestopt en konden we gaan slapen. Morgan heeft gelukkig overal doorheen geslapen, en kwam pas om 8.00 maar echt ik ben wel brak hierdoor. Ik vraag me af of we ze nu niet aan moeten spreken want echt ik hou me hart vast voor oud en nieuw. Ik weet niet wat ze dan van plan zijn maar ik zit er echt niet op te wachten om pas om 5.00 te kunnen gaan slapen. Oh ja hun kinderen (jongste 3 jaar) lopen er gewoon tussen door. Echt ik vind het zo asso als je net ergens woont om dat zonder waarschuwing naar de buren dit te doen en dan nog zo te reageren als je komt vragen of het wat minder kan.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend! Ik zou van dat soort dingen helemaal gestresst raken, helemaal als het zonder aankondiging is. Onze nieuwe buren waren druk aan het klussen in hun nieuwe huis zonder dat ze zich ooit zijn komen voorstellen (twee-onder-een-kap ook nog, ik snapte er niets van, vond dat ook best asociaal). Hoe dan ook, ik zat toen ze 's avonds laat aan het boren waren ook knarsetandend, zwetend en met hartkloppingen op de bank. Puur van irritatie. Dus toen is manlief er iets van gaan zeggen en sindsdien is het over. Misschien heeft het zin als jullie met ze gaan praten als het rustig is? En anders misschien buurtbemiddeling inschakelen, hebben jullie dat?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Oei, das idd niet zo’n goeie start voor hun… dat zet natuurlijk gelijk “kwaad bloed”… Ik zou ze er idd vandaag even op aanspreken op een vriendelijke manier uiteraard, want ze zijn ws nog wel eventjes je buurtjes… Ik heb het eigenlijk nooit aan de hand gehad (wij wonen hier deze maand alweer 10 jaar), dus als er niet met ze te praten valt zou ik ook niet meer weten wat je moet doen… Ik hoop voor je dat het goed uitpakt! Succes, want met oud en nieuw idd en een kind wat vrolijk om 8 uur weer aan je bed staat… vermoeiend!!!

Vervelend meid! Dit zijn echt moeilijke dingen, vind ik altijd…

Gelukkig hebben wij vrij makkelijke buren en idd word het ook gemeld als er iemand een feestje heeft of er verbouwd gaat worden.
Toen de buurman een dakkapel liet zetten vroeg hij aan ons hoe laat Luka
’s middags ging slapen, dan zou hij vragen of de bouwlui even pauze wilde nemen!
Zo kan het dus ook…

Ik zou idd vandaag er nog even vriendelijk op terug komen, dat jullie ook feestdagen hebben en er weer vroeg uit moeten voor je dochter. Misschien dat ze het dan snappen?
Maar leuk is het zeker niet!

Succes!

tjeee hoezo aso!! echt belachelijk vind ik dat.
ik snap dat je helemaal brak bent! tja je zou er wat van kunnen zeggen maar denk je dat het zin heeft? voor je eigen “eer” gevoel kun je het doen, ik denk dat rijco het gedaan zou hebben…
over aso gesproken hier was het anders gegaan gisterenavond.
al WEKEN rennen hier kinderen over de balustrade (kleinkinderen van iemand uit onze rij) maar komen rennend en denderend voorbij rennen (ook schreeuwend) binnen klinkt het echt alsof er een bom ontploft (betonnen muren dat dreunt) en je voelt gewoon de grond onder je schudden,
aangezien rico hierdoor al een paar keer s’middags was wakker geworden en uberhoudt al zo moeilijk wil slapen ben ik naar die oma gegaan (ziet er niet zo oud uit als een omaatje hoor maar goed) en vroeg of ze wilde regelen dat er niet gerent werd om die en die reden. ze zou het zeggen en regelen.
daarna gebeurde het een dag of 2 niet en daarna weer wel.
omdat ik rico op dat moment in bad had zitten kon ik niet naar buiten maar gisteren stond ik met mijn moeder af te wassen in de keuken (die tegen de ballustrade ligt) en weer een hoop lawaai en geren… en bonkte dus zo hard op het raam dat ik hem bijna door sloeg. maar het hielp niet want nog geen minuut later kwamen ze terug en weer een hoop kabaal.
ik zo: wacht maar… ndus ik erachteraan en ik kwekte dat ik het GVD zat was en dat ik er al een paar keer wat van gezegt heb.
zei hij: ja okee…
en toen liep ik terug stond die oma of hun vader (kon het niet goed zien omdat het donker was) zwaar p*off naar me te kijken ik zo: ja verdomme die Kaa uu tee jong van jullie was het de vorige keer niet duidelijk?!?!?!
en ik knalde de deur achter me dicht. pff ik was echt boos.
toen zei Rijco: dit was de laatste keer anders ga ik er heen en ik ben nie flauw.
tja je moet iets he, ik snauw echt niet snel zeker niet tegen kinderen (ze waren 14 ofzo) maar nu had ik zoiets van: heb al een paar keer gewaarschuwd.

pff wat een verhaal ik begrijp je frustratie, toevallig dat we ons alle 2 kapot hebben geeirriteerd gisteren, alleen jij in de nacht wat nog erger is in feite… maarja rico is er al vaak genoeg wakker van geworden dus eens houdt het op he.
groot gelijk dat JIJ de politie hebt gebeld.

Lekkere aso’s inderdaad ook Inge, ik zou ook pissig geworden zijn op ze dan. Hier hadden we ook wel zoiets van als Morgan niet had kunnen slapen of wakker geworden was hadden we ook eerder wat gezegd, maar dat wat niet zo. Maar om 23.30 waren we het toch echt een beetje zat en als je dan zo behandeld wordt. En dan hun eigen kinderen die vrolijk meedoen he. Ik had eigenlijk zoiets vanmorgen om 8.00 van nu moet ik de muziek eens aanzetten, maar ja daar heb ik mijn andere buren ook mee dus daarom niet gedaan.

Groetjes,

Michèle

hahhaa michele, dat zou ik dus ook gedaan hebben ! nu heb ik al 7 jaar buren, die over de schutting hangen, als ik de muziek uitzet hahahhaa, 'feessie nu al afgelopen ? '… dus da scheelt, maar in de flat had ik een buurvrouw, boven, die om 07.30 uur mtv aanzette om haar krijsende kind te overstemmen, …viel niet mee te praten, heeft haar kind ook een keer tegen mijn voordeur laten spugen…toen was ik het zo zat… ik heb haar lichtelijk duidelijk gemaakt, dat ook ik haar deur onder kon smeren en dan nie met spuug… en ik ben savodns laat een orkest begonnen met pollepels tegen de verwarmingsbuizen, mijn onderbuurman was zo doof als een kwartel… dus da scheelde…

maar ja een oplossing is het niet !
ik vind wel, dat je als buren wel ff mag melden dat als je een feestje hebt ! en het een herrie word, zeker met kleine kinderen ! kan best een keer, maar meldplicht is wel zo fijn, ik zou het gewoon aankaarten hoor! da’s vrij normaal vind ik ! je woont wel naast elkaar toch !

Het had geloof ik mijn buurman kunnen zijn!
Echt, als er sinds 2 dagen een geboortesticker op het raam van je buren hangt, wat een verstand heb je dan om ons mee te laten genieten van die dreunende muziek!
Ik vind het ook altijd erg vervelend, maar ben dan weer niet het type dat er iets van zegt!
Kijk in de zomer een feestje met een muziekje moet best kunnen, maar rekening houden met elkaar zou ook fijn zijn!
Met oud en nieuw zijn wij zo’n beetje de enigen van de hele buurt die lekker thuisblijven, dus dan geen overlast!

Groetjes Manderijn

@Michele: ja inderdaad, en soms ontplof je gewoon na een lange tijd opkroppen, heb je er nog wat van gezegt??
En gisterenavond hoorde we een hond van de onderburen blaffen. een sharpei. die blaft knoerhard. ik klaag er nooit over want ja rico gooit ook wel is met speelgoed op de grond waar zij misschien ook last van hebben… maarja het begon dus rond 10 uur tot weet ik hoelaat… uiteindelijk was ik in slaap gevallen (op rico’s kamer hoor je het zo hard alsof de hond bij hem in de kledingkast zit)
en vanacht werd ik om kwart voor 2 wakker, NOG STEEDS (of alweer) aan het blaffen…zucht…
achja, en dan denk ik weer… moet dat nou midden in de nacht. maarja wat willen die mensen eraan doen? zit in de aard van het beestje en ik kan niet van ze verlangen dat ze hem wegdoen.

@ Inge nee wegdoen niet maar een hond kun je wel opvoeden.

Groetjes,

Michèle