Dauwworm

Sinds 1,5 week heeft mijn zoontje uitslag in het gezicht.
Het begon met lichte droge plekjes en nu over zijn wangen en gezicht.

HA geweest zei; dauwworm, komt voor bij overgevoeligheid van eten/drinken of uit de omgeving. Het is een soort van eczeem wat bij kinderen vanaf 3 md voorkomt.

Kent iemand het? heeft een van jullie kinderen het ok?

Graag reactie…,

Nou hier nog 1 hoor.
Jason is nu net iets ouder dan 4 maanden en hij heeft het al eerder dan hij 3 maanden was.
Hij krijgt hiervoor nu pepti voeding (koemelkallergie dus)
En ik moet hem minstens 1 keer per dag insmeren.
Een andere voeding zou misschien ook helpen, maar die lust hij niet en hij spuugt dan ook alles onder.
Dus dan maar zo

quote:
Sinds 1,5 week heeft mijn zoontje uitslag in het gezicht. Het begon met lichte droge plekjes en nu over zijn wangen en gezicht.

HA geweest zei; dauwworm, komt voor bij overgevoeligheid van eten/drinken of uit de omgeving. Het is een soort van eczeem wat bij kinderen vanaf 3 md voorkomt.

Kent iemand het? heeft een van jullie kinderen het ok?

Graag reactie…,

Hoi mees heeft het ook, krijgt dan altijd cetomacrogol. Dat is een soort vette creme die de huid vet houd. Heb vanmorgen dermalex care creme junior gehaald, schijnt heel erg goed te helpen bij kindjes met exzeem huidje. Mischien kun je dat eens proberen.

Gr patries

Ja!!! cetomacrogol, dat is overigens witte vaseline die de huid beschermt, geneest,voedt en ook nog laat ademen (wat wil je nog meer) , da hep kook
Voor dwergje zijn eczeem heb ik het! En 'k had daarvoor iets anders voorgeschreven gekregen van de dokter, want het was wat vochtig en dat is dan dus ontstoken. Maar k kon er ook niet af blijven, k zat er steeds aan te pulken…
Als niks helpt zou ik even langs de huisarts gaan. Deed ik ook gewoon.
Als je googled zie je dat echt een heel hoog percentage van de baby’s tot 1 jaar last van dauwworm of andere soorten eczeem hebben als gevolg van en allergische reactie. Tis bijna niet te doen om erachter te komen waarop de reactie volgt. Meestal groeien de kinderen eroverheen. Er is maar een klein percentage wat last hiervan blijft houden!
Maar die vaseline kun je gewoon zonder recept krijgen bij de apotheek, in een gewone drogist issie niet te koop!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers