Dat wat mama eet wil ik ook eten

Dit is al paar weken drama met meneer … ik weet het is de pp. Maar heeft iemand een tip/truc die ik hiermee kan uitproberen?

Het is zo:
Gaan we eten dan staat de tafel gedekt, dus voorraad genoeg. Het liefst wil deze mama dat hij eerst iets van ‘gezond’ eet en bij meer trek mag hij nog iets ‘ongezonds’ (hagelslag oid)…

Maar als meneer gekozen heeft … zijn brood is klaargemaakt. En mama gaat haar eigen brood smeren dan wil hij dat hebben wat mama heeft … al is het zeker niet zo lekker als wat hij heeft.

Nu doe ik al bewust bij mijn 1e boterham hetzelfde op brood als hij… maar meneer eet niet zo snel als mama … dus zie ik er al tegenop om mijn 2e boterham te pakken met iets anders…

Iemand tip hoe dit aan te pakken?

Lilypie In verwachting Ticker

misschien vast 1 broodje apart eten in de keuken,met wat jij erop wil en wat je even niet wilt wat je zoontje op brood mag…en dan samen aaan tafel de andere brood met allebei het zelfde

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Wij hebben een open keuken…

En eerlijk gezegd … ben ik strenge mama. Iedereen aan tafel eten …
Helaas dus geen optie. Ook vind ik persoonlijk dat ik niet anders moet gaan doen voor hem … hij moet het leren dat dit niet kan, toch?

Ik weiger het ook hoor … hij krijgt geen hap van mijn brood. En de ene keer gaat het na even aanzien wel over … andere keer smijt hij zijn eigen brood over de tafel en mag hij even op de gang uitrazen (dan kan mama wel eten )

Ik smeer meestal het brood al in de keuken, met meneer op het aanrecht erbij.
Daarna gaan we aan tafel zitten eten.

Als ik iets anders eet, wil hij dat ook vaak, maar dat heeft hij eigenlijk gewoon pech! Vaak kiest hij na een minuut of 5 wel eieren voor zijn geld, en gaat toch zijn eigen boterham eten.
Soms bewaar ik dan een hapje van mij, die hij mag, als hij zijn boterham op heeft.

Als hij besluit om niet te eten, dan heeft hij pech!
Misschien ben ik wel een beetje hard hierin, maar het werkt wel hier.

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/lC90p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 28 Apr 2010 14:36:19

Nou hier ook een harde mama dus.

Ik smeer zijn brood vaak met pindakaas of een plakje kaas of worst…
En ik smeer voor mezelf iets anders.

Noah kan dat eten wat ik voor hem op brood smeer, en iets anders krijgt ie niet. Dan gaat ie maar zonder brood naar bed…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Heel eerlijk: hij kan eten wat hij op z’n bord heeft liggen en anders heeft 'ie pech. Of is dat hard?

Erik eet 's middags z’n broodje om 11.45 uur en dan heb ik nog geen honger. Dus ik eet niet mee en eet m’n broodje als hij naar bed gaat (12.30 uur). Dat dat probleem van jullie, dat hebben we hier niet…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Al had je een drol op je bord liggen, dan nog wilde hij wat jij op je bord had.
Het maakt niet uit wat jij eet, het gaat hem om het principe. Ik zou het volledig negeren.

Hij heeft zijn eigen bord. Er wordt hier niet van borden van de anderen geschooid. En als ze hun bord leeg hebben (zeldzaam overigens!) en er ligt nog iets op mijn bord wat ik niet meer hoef, dan mogen ze dat hebben.

Maar verder bleven wij erop hameren dat ze hun eigen bord hadden en dat ze dat konden eten. En wilden ze dat niet, dan dikke pech, want van onze borden kregen ze niets.

Groetekes, Sje

Kijk … dat bedoel ik.

Gewoon doorgaan zoals ik het nu doe… elke dag dan nog maar even die strijd… Maar ook mama gaat dit winnen

Stoer wijf ben je!

Groetekes, Sje

Morgan heeft dit met het avond eten. Ze wil wat er op mijn bord ligt maar heeft nu ook wel door dat dat niet gaat gebeuren. Ze probeerd het maar pakt dan toch haar eigen bord terug. Al gaat eten slecht op het moment. Alleen zachte vloeibare dingen gaan als een tierelier.

Groetjes,

Michèle

Bij ons werkte heel goed: eerst je eigen broodje, dan mag je een hapje van mama proeven. En at hij zijn broodje niet op, dan had hij pech. Nu eet hij heerlijk en interesseert de rest hem niet meer. Hij weet dat mama 's morgens hagelslag heeft en dat papa pindakaas neemt. Hij kiest steevast appelstroop of smeerworst of zegt: allebei! Dan krijgt ie een halfje appelstroop en een halfje smeerworst.

Volhouden

gewoon negeren.
Rico wil ook altijd als ik tussendoor wat pak, dat ook hebben.
niet zo zeer tijdens het eten. het gaat hem erop: als zij eet dan IKKE OOK!
maargoed hij hoeft niet zoveel te eten als ik haha, ik heb nou eenmaal vaak honger (kan ik het helpen??)
ik ga het ook niet uit zijn zicht doen. hij moet maar gewoon leren dat hij niet altijd eet als ik eet.
soms krijgt hijw el een stukje, maar niet altijd.
hij wil ook altijd een slok van mijn koffie
maargoed dan heeft ie dus ook gewoon pech.
dan gaat hij zeuren.
ik negeer dat dan.
als hij het op den duur op een krijsen gaat zetten verhef ik mijn stem dat hij meteen moet stoppen met drammen. dat doet hij dan meestal wel

oh weet je wat trouwens ook helpt tegen dat zeurderige gejengel? mee jengelen
Rico schiet dan meestal in de lach. alsof hij denkt: ja het is eigenlijk wel een beetje gek wat ik doe dan vergeet hij ook gelijk ons eten en eet zijn eigen eten verder op. en als hij zelf niks heeft gaat ie verder waar hij mee bezig was. en dan bedoel ik niet met jengelen maar met spelen

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Apr 2010 21:19:53

quote:
oh weet je wat trouwens ook helpt tegen dat zeurderige gejengel? mee jengelen Rico schiet dan meestal in de lach. alsof hij denkt: ja het is eigenlijk wel een beetje gek wat ik doe dan vergeet hij ook gelijk ons eten en eet zijn eigen eten verder op. en als hij zelf niks heeft gaat ie verder waar hij mee bezig was. en dan bedoel ik niet met jengelen maar met spelen

Dat heb ik bij morgan ook wel eens gedaan die wordt dan heel boos en dan gaat ze slaan.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend dat hij dan ook hetzelfde wil eten als jij op je brood hebt. Ik denk idd dat de enige oplossing is volhouden zoals je bezig bent. En hij moet gewoon leren dat hij eerst zijn eigen boterham op eet, voordat hij ander beleg op zijn brood krijgt.

Ik eet ook tegelijkertijd met Tim, vind ik wel zo gezellig. Ik doe het hetzelfde als jij. Dek de tafel met brood en beleg en smeer eerst voor ons beide een boterham. Ik eet idd sneller, dus smeer al mijn 2e boterham als Tim nog aan zijn 1e bezig is. Gelukkig gaat dat tot nu toe zonder problemen.

Is er de afgelopen dagen al verbetering of niet?

Succes!

Groetjes,
Sandra

Ja hoor … duidelijk verbetering … MAMA IS DE BAAS (en blijft doorzetten). Hij vraagt het soms nog wel, maar weet dat het niet werkt.

Kinderen… het blijft een uitdaging …

@Michele: dat doet Rico niet, ik zet hem altijd in de box dan als ie zeurt en als het doorgaat jengel ik mee, dan kan ie me ook niet slaan
ik blijf hem gewoon nadoen tot hij ophoudt niet altijd hoor ligt eraan of het aanstellerij is of dat ie echt verdriet heeft. anders is het ook zo zielig.
Maar als rico dat zou doen mij zou slaan zou ik gewoon ook met mn armen om me heen gaan wapperen, niet dat ik m dan ga slaan natuurlijk maar gewoon zo maf doen. en nog harder gaan gillen als hij gaat gillen.
(dat laatste is wel is gebeurd en toen ik toen mee deed schoot ie in de lach)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

O ja, weer zeer herkenbaar! Het stomme is, dat wij exact hetzelfde op ons bord hebben liggen en dat ze dan tóch wil wat wij hebben! Dan wijst ze en zegt ze: ‘uh uh’. Nou, mooi niet dus. Héééél af en toe geef ik haar 's ochtends een hapje yoghurt ofzo, maar verder eet ze maar mooi wat ik op haar bord legt. En anders niks. Meteen de kop indrukken inderdaad. Fijn dat dat nu beter gaat. Ze zijn ook allemaal hetze;lfde he, die doerakjes van ons!

@Sje, een drol op je bord! Ik zie het helemaal voor me! Ik denk inderdaad dat Eva die ook zou willen hebben!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja Minke vindt ook altijd wat wij op ons bord hebben reuze interessant. Vaak mag ze nog een hapje van mij als haar eigen bord leeg is. Wat ik irritant vind en ik weet niet of jullie dat ook herkennen, is dat Minke als wij een chipje ofzo eten ze continu blijft bietsen. Gisteren waren we bij vrienden en toen we daar einde van de middag lekker een wijntje dronken met wat kaasjes enzo was Minke niet weg te slaan bij de tafel, terwijl de andere kindjes gewoon weer gingen spelen. Ze kan dan vrselijk ( blijven) zeuren om nog een toastje oid. Erg vermoeiend! Ik heb haar uiteindelijk zelfs daar op de gang gezet omdat ze van geen ophouden wist! Het lijkt soms echt wel of Minke geobsedeerd is door eten!

quote:
Ja hoor ... duidelijk verbetering ... MAMA IS DE BAAS (en blijft doorzetten). Hij vraagt het soms nog wel, maar weet dat het niet werkt.

Kinderen… het blijft een uitdaging …

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/JBVFp1.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Haha goed bezig mini-boy

Mama gaat het winnen!!!

Groetjes,
Sandra