Darmkrampjes

Wat doen jullie aan dramkrampjes?

Ik heb venkel thee en rooisbos thee geprobeerd en cina baby, maar de eerste 2 helpen helemaal niet en cina baby maar zo weinig dat je het haast niet merkt

En heeft er iemand ervaring met chamomilla D6? moet ook iest zijn tegen darmkrampjes.
En sab-simplex? Een duist middeltje tegen darmkrapjes wat goed schijnt te helpen.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

Hoi Diana,

Ik heb bij beide jongens Cina-baby gebruikt, en had ook niet echt het idee dat het erg goed hielp. Bij Paul heb ik ook wel venkelwater gekocht bij de apotheek, dat hielp beter dan venkelthee. (misschien toeval) En ‘fietsen’ met de beentjes…uuuuren!

De andere 2 merken ken ik niet.

Veel succes en sterkte!

Annemieke

Ik deed de cina baby op een speen, of eerst cina baby in de mond en dan een speen.
Zuigen ontspant, ook de darmen en dan worden de krampen minder.

Vaak is het met ongeveer 3 maanden over.
Lucas had hele erge krampen, cb twijfelde zelfs aan koemelkallergie. De krampen waren van de ene op de andere dag over.

Groetjes Mim

Het enige waar Pascal aan wil zuigen is mijn tepel, maar als ze dan nog meer voeding krijgen worden de krampjes nog erger. Speentje wil hij niet en op mijn vinger zuigen ook niet.
Maar ik kan mischien aan sab-simplex komen via een apotheek in Duitsland moet er alleen even een engelstalig emailtje naar toe sturen.
Heb gelezen hier op de site bij kidz dat dat goed moet helpen nou nog hopen dat het dan ook voor hem goed helpt.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)

Hoi,

Mijn jongste had ook ontzettend veel last van darmkrampen zodat ik al met tegenzin met de 3 maanden gestopt ben met de borstvoeding. Met de flesvoeding aangemakt met rooibos thee ging het iets beter. Uieindelijk zijn we naar een osteopaat gegaan en na een paar behandelingen was het over. of het nu aan de flesvoeding of overheen groeien of de osteopaat gelegen heeft weet ik niet maar ik hoor steeds meer goede geluiden van de osteopaat.

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

Sanne heeft ook krampjes gehad maar doordat ik zelf venkelthee dronk (vies he) ging het over. Na 3 weken moest ik stoppen met de borstvoeding en heb ik nog 5 maanden venkelthee gezet en daar de voeding van gemaakt. Je hebt ook speciale babyvoeding die makkelijker verteerbaar is en al s je borstvoeding geeft schrijf op wat je eet en wat zijn reactie is. Sommige baby’s reageren heftiger op bepaalde voedingsmiddelen dan anderen. Ook babymassage wil wel eens helpen. Succes ermee

Liefs Kristel

ik had iets van vsm dat hielp bij kaitlyn wel maar na enkele dagen

die droeg ik savonds want dan had ze het op me arm met haar buik op mijn onderarm was vermoeiend maar ze viel er van in slaap
klink raar maar het hielp

na 2 weken had ze gelukkig nergens geen last meer van want het bleek dat madam te vlug dronk en daardoor kramp kreeg en ben toen op advent flessen overgegaan en zag kaitlyn langzaam opknappen

Diana, hoe gaat het met Pascal. Heb je iets tegen de krampjes gevonden. Ben benieuwd?

Liefs Kristel

pfff de eerste 3 maanden hadden ze hier ook zo’n last van kramp cinababy, venkelthee hielp wel wat maar niet echt super, tis echt een beetje waar ze door heen moeten… warmbadje wil ok wel helpen tijdens de krampen kleine met hoofd op je hand buikje op je arm zeg maar helpt ook wel beetje

sterkte is heel zielig

Tries

Liefs Tries

We hebben er zelf geen ervaring mee, maar we zijn wel benieuwd hoe het nu gaat en wat je gebruikt Diana…
In ieder geval sterkte ermee

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Ik gebruik nog steeds cina baby want kan niet aan Sab simplex komen. Maar de krampjes worden al veel minder soms heeft hij er zelf een hele dag geen last van!

Groetjes,

Diana

Gelukkig maar!

Groetjes Mim

Wie heeft het niet meegemaakt?
Uit alle reacties blijkt wel dat het uiteindelijk een zaak is van uitzitten. Makkelijk nee…voor ons als ouders niet. Helaas is het gewoon een medisch verschijnsel het kind zijn/haar darmen moeten nog volgroeien.
Wat bij ons wel helpt is met de kleine in een draagzak gaan wandelen. Let op stoppen met lopen is terug naar af, maar op deze manier kun je in ieder geval je partner even wat rust gunnen en dat is ook veel waard!
Succes allemaal.

Ik gebruik sinds anderhalve week ook de Sab Simplex. Naar mijn idee, werkt dit goed, De krampjes zijn bij mijn dochtertje niet helemaal weg, maar het is in ieder geval minder hevig.
Ik zit ook met het probleem dat je het alleen in duitsland kunt kopen. Je kunt het ook via www.apotheke.de bestellen, maar daar moet je een creditcard voor hebben. Ik heb hier in Nederland bij de apotheek naar een vergelijkbaar product gevraagd. Ik heb daar Aeropax gekregen, Misschien is dit een tip?

Na een hoop gegoogle(o.a. ook hier terechtgekomen) ben ik er denk ik wel uit. Net als de meeste mensen hier al veel geprobeerd. Venkelthee bijvoorbeeld, ik schrok me echter rot want dit wordt ontraden door het Voedingscentrum omdat er stoffen in zitten die op een schadelijke manier worden afgebroken en gen-toxisch zijn. Van gen-toxische stoffen wordt vermoed dat ze kankerverwekkend zijn!
Cinababy vond ik niet echt werken en toen kwam ik terecht bij sab simplex. Inderdaad alleen in Duitsland verkrijgbaar maar na minimaal speurwerk de werkzame stof ( simeticon) achterhaald. Hiermee ontdekt dat in Nederland Aeropax emulsie verkrijgbaar is. Dit is dus in principe het zelfde als sab simplex en ook vrij verkrijgbaar bij de apotheek voor een kleine 8 euro. Ben er na 1 nacht al enthousiast over!

Het blijft volgensmij een kwestie van proberen…tenminste dat is wat ik bijna overal teruglees. Net als de gebruikelijke tips en weetjes mbt darmkrampjes http://www.babyvergelijk.nl/wordpress/archief/darmkrampjes-bij-babys-welke-middeltjes-helpen-ertegen/

1 ding wat bijna voor 100% zeker werkt is Infacol (kun je in de apotheek krijgen, maar het kan zijn dat ze het moeten bestellen) rico had onwijs veel last ervan en we waren echt heeeel erg wanhopig. totdat we dat probeerde en pats boem met een paar dagen was ie kramp vrij

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier werkte en werkt de cinababy wel heel goed. Maar mensen hebben mij ook ABC Dophylus aangeraden. Ook bij drogisten te koop. Dat moet ook heel goed werken. En anders voetmassage. Dat helpt tegen krampjes en brengt de stoelgang op gang.

Groetjes,

Michèle

Dank je wel!!!
Ik heb infacol gehaald bij de da en perfect!
Hij heeft het soms nog een beetje maar niet zo al eerst dat hij sliep en weer wakker werd met krampjes!
Perfect advies dus voor mij!

fijn meid!
en hoelang heb je het gebruikt voordat het echt aansloeg? bij rico werden de eerste dagen zijn krampjes erger omdat er ZOVEEL vastzittend lucht in zat en dat moest eerst goed loskomen en daar had hij wat last van. na een aantal dagen ging het beter en na anderhalf tot 2 weken had hij helemaal nergens geen last meer van. superspul!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker