Darmkrampjes?! update: help!

Fijn dat die infacol lijkt te werken. Hopelijk gaat het nu allemaal wat beter. Darmkrampen kunnen zeer zeker met gulzigheid te maken hebben, een baby die heel gulzig is drinkt vaak onrustig en krijgt zo extra lucht binnen. door liggend te voeden kun je dat enigzins beperken. Toch ben ik wel van mening dat je eigen voeding ook een rol speelt, Noa kon dus echt niet tegen bruine bonen en prei.
En die handigheid krijg je vanzelf. Het is gewoon ff wat lastiger qua ritme met een baby en een peuter. Hier gebeurd het soms ook nog weleens dat een van de 2 te laat ligt. vandaag nog was het lekker drama. Noa was het zat en moest haar laatste voeding hebben maar Rens was ook moe en strontvervelend. Die heb ik dus eerst in bed gedaan en toen heeft Noa dik 20 minuten zitten jengelen. Maar goed toen kon ik haar wel even rustig voeden en badderen zonder een strontvervelende Rens om me heen. Het blijft gewoon schipperen soms. Maar het went wel al is het gewoon erg druk.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

hoi allemaal,

Oh wat een vreselijke 24 uur hebben we achter de rug. De kleine man heeft zo’n kramp! Hij slaapt of huilt het is vreselijk. En slapen is heel moeilijk. Het lukt even tegen mama aan en dan gilt hij het opeens uit. Ook is hij de hele tijd aan het persen. En aanhappen aan de borst doet hij twijfelend. Wat nu? De infacol doet dus echt te weinig. Of is dit een fase? Of een virus? Die krijgen ze toch niet zo klein als ze borstvoeding krijgen?
Zit het in mijn eten? Ik heb twee dagen (gisteren niet) koffie (decafe) met verse melk gedronken en ik eet twee boterhammen per dag meer. Verder niets veranderd in mijn eetpatroon. (behalve van de week boerenkool (maandag) en spruitjes (woensdag).
Ik weet het echt niet meer. Maak mij zorgen en vraag mij af of het door mijn voeding komt en we zijn echt heel moe want wij zijn dus de hele nacht wakker geweest .
Help?
groetjes,
Wendy

Jeetje meid, wat moeilijk is dat!

Ik kan je niet echt helpen. Meestal gaan die flinken krampen vanzelf weer over en hoort het echt bij de leeftijd. Wel zeg je dat je 2 keer kool hebt gegeten. dat kan extra gasvorming tot gevolg hebben. Misschien heeft hij daar last van?

Succes, hopelijk snel verbetering!

Lfs

Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat!
Toen Anouk zo oud was als jouw zoontje nu, had ze ook het meest last van de krampjes. Rond de 6 weken schijnen ze het heftigst te zijn en bij ons klopte dat. Infacol werkte hier ook niet. Ik had het er met ons cb over en zij gaven ook dat ze veel wisselende verhalen over de werking hoorden. Venkelthee werkte bij Merel het beste, maar dat mag niet meer geadviseerd worden.

Kan het zijn dat hij misschien last heeft van koemelkallergie?
En misschien is een bezoek aan een osteopaat een optie?

Sterkte!

Groetjes Natasja

@Liske: tja ik vreesde ook de kool alhoewel dat de boerenkool toch al even geleden is…
@ Natasja: Goed om van jullie te horen dat het rond de 6 weken het ergst was want dat zou dan kloppen. Koemelkallergie ik weet het niet. Ik ben er wel bang voor. Met moppie was ik altijd heel voorzichtig met melkproducten en dat ben ik nu eigenlijk ook. Alleen dus twee dagen wat melk in mijn koffie en af en toe wat kaas op brood. Maar ja, een allergie bouwt zich op dus het is zo moeilijk te achterhalen he? Oh wat moet ik nou met die kleine schat…Venkelthee? Aan de baby zelf geven? Want ik drink het al nl…
groetjes,
Wendy

Ja, het is wel zo dat het van 5 tot 8 weken bij Eef ook het heftigst was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na 9 weken (wegens 2x borstontsteking) gestopt ben met borstvoeden en daarna alles ineens soepeler liep. Krampjes weg, beter en langer slapen, ik knapte er enorm van op.

Maar hier hielp cinababy bij allebei de dames ook goed. Van vsm baby. Een druppie op de speen en sabbelen maar. Als je geen speen gebruikt rechtstreeks in het mondje, Ik heb wel het idee dat cinababy voornamelijk helpt doordat het zuigen op speen ineens aantrekkelijker is en ze zichzelf daarmee weer rustig krijgen.

Het wordt hoe dan ook beter en ook de drukte met 2 is voor je het weet helemaal normaal en goed te doen! Deze tijd is (vind ik) echt even doorbijten!

Succes!

lfs

@ Liske, tja dus ik mag mijn borst (hihi) nog nat maken als ik dat zo lees. Dan hebben wij nog ruim twee weken te gaan. Ik had wel gehoord van cinebaby maar hoorde nogal wisselende verhalen. Hier wel een speen geprobeerd maar 9 van de 10 keer plopt hij hem er weer net zo hard uit

Het is echt een pittige tijd he. Aan de ene kant valt het me nog mee aan de andere kant vind ik het super zwaar. Vooral om dat moppie dus ook nog 2x per nacht komt en nu dat binkie de hele nacht heeft lopen spoken voelt het als een jetleg. Wanneer vond jij het beter worden?
groetjes,
Wendy

Ik dronk zelf venkelthee en gaf het Merel ook. Wel voor de borstvoeding in een flesje, want anders dronk ze het niet. Vlak voor de bv had ze enorme honger en dan dronk ze wel een paar slokjes. Totdat ze doorkreeg dat het geen bv was. Ze vond het niet lekker.
Cynababy hebben wij bij Merel ook geprobeerd, maar ik vond dat het niet werkte.

Groetjes Natasja

O wat is dit vreselijk he!! Bij Jesper was het met 6-7 weken ook het heftigst. Dit vertelden het CB ook aan ons dat dit toch de leeftijd waarop de krampen het heftigst zijn en het klopte bij ons dus ook.

Heb je al cynababy van VSM geprobeerd? Bij ons werkte infacol wel maar ik ook veel goede verhalen over cynababy. Infacol is voor een voeding en Cynababy mag gegeven worden bij elke aanval. Of het aan jouw eten ligt zou kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee verder want ik gaf geen borstvoeding.

Wat ik ook veel heb gedaan is, is lwel astig uitleggen maar ga het proberen…, In plaats dat je hem (standaard) op de arm legt, draai je hem een kwartslag, met zijn rug naar jou toe en zijn hoofdje leunend op jouw arm, vervolgens je andere arm tussen zijn beentjes door en jouw hand op zijn buikje leggen, iets aandrukken dan gaan lopen en wiegen. Mijn zoontje werd hier erg rustig van. Nu weet ik dat jij er nog een hebt lopen thuis en dat heb ik natuurlijk niet maar misschien een optie voor de nacht of als moppie 's middags slaapt of zo.

Verder deed ik nog wel eens een warm washandje/hydrofieleluier op badtemperatuur en dat op zijn buikje leggen. Hielp ook wel.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen ideen meer voor je. Ik hoop dat het snel over gaat zowel voor jullie als voor de kleine man. Want zulke krampen zijn vreselijk
pijnlijk voor hem en vermoeiend voor de ouders.

Groetjes Daniëlle

Lilypie First Birthday tickers

Met 8 weken ging het bij ons ineens een stuk beter. Maar ik heb dus tot twee keer antibiotica gehad tegen de borstonsteking. Hoewel het geen kwaad kon voor Eef, was het wel normaal dat ze daarvan last van haar darmpjes kreeg. Das is dus ook flink gebeurd…

Joh, terugkijkend is het maar een heel korte tijd! Maar als je er midden in zit is het echt even pittig. Vooral die nachten… Wat je er wel niet voor zou doen om gewoon 1 goed nacht doorslapen te hebben…

Sterkte meid!

Hier is het elke avond nu feest… Krampjes beginnen al TIJDENS de borstvoeding rond 21.30 tot 00.00 ongeveer. We kunnen nu elke avond zelf dus ook pas 00.00 slapen en dat is behoorlijk pittig als je nacht nog 3 keer onderbroken word en je 7.30 er alweer uit moet…
Dus ik weet wat het is helaas en hoe vaak we het al niet tegen elkaar hebben gezegd, het word beter meid!
8 weken klinkt ver weg, helemaal voor ons maar we leven met de dag en genieten zo veel mogelijk van de kleine dingetjes
Dikke knuff!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

@Wendy: het is idd (nog op je reactie van 6 okt.) leuk die herkenning! Maar het wordt idd makkelijker (afkloppen). Mijn dochtertje inmiddels 13 weken. De routine zeg maar, want dat ik wat je volgens mij krijgt met twee van die kleintjes zit er ondertussen in. Maar maak ik een uitstapje, verjaardag, nou…pffffffffffff. Dus vooralsnog blijf ik gewoon liever dicht bij huis, ook om dat ritme bij mijn kleine meid er goed in te krijgen, en moet zeggen ze doet het goed. Vandaag nog met haar naar CB geweest. Het is idd alleen de nachten, hier geen drama’s, maar ons mevrouw wil wel een nachtvoeding. Althans we denken dat ze voeding wil, maar kan ook best zijn dat er gewenning is opgetreden (zoals ze dat zo mooi zeggen!). Maar omdat mijn dochtertje zich vrijwel klokslag 3.00 uur in de nacht meldt, heb ik nog weinig behoeft (energie) om uit te proberen of dit gewenning is ja of nee, dus ik geef haar gewoon een flesje. Tja, lastig ook wel soms. Maar ze krijgt rond 7.00 uur haar eerste fles op de dag en van 3.00 uur tot 7.00 uur rekken zijn me net iets teveel uren. Vooral als je overdag ook nog een ander kleintje hebt rondlopen. Maar het wordt idd beter, je leertje je kindje kennen en zodra dat is, krijg je er ook meer grip op. Maar ja, dat heeft tijd nodig. Ik moet zeggen dat mijn oudste kindje, ook tijdens de kraamweek 1 dag per week naar de gastouder gaat, dat is wel een dag dat ik probeer ff de druk van de dag eraf te halen. Nog ff en ik ga ook weer aan het werk. Nou heel verhaal, maar wel fijn om te horen dat er gelijkgestemden zijn. Wat die krampjes betreft, ik gebruik hier johannesbroodpitmeel om de voeding dikker te maken, tegen spugen, geen idee of dit ook tegen krampjes werkt. Verder heb ik super veel (nu nog wel eens) de draagzak gebruikt. Dan heb je tenminste je handen vrij voor als je je andere kindje te eten moet geven Succes

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi moppiesmama,

Hoe is het afgelopen met de krampjes? Ben benieuwd hoe het nu gaat en wat je eraan gedaan hebt.
Mijn zoontje van net 4 weken heeft ook zulke krampjes. Hij wil heel graag slapen maar wordt voortdurend wakker van de pijn in zijn buik. Ik geef ook borstvoeding en ik denk dat hij teveel lucht hapt bij het drinken doordat ik veel melk heb. Jij schreef dat jouw binkie daar ook last van heeft. Hoe ben je hiermee om gegaan?
Vind het zo zielig, soms ligt ie al te krijsen aan de borst.

Groetjes annemiek

Vreselijk he! Ik heb darmocare infantis van Bonusan gekocht en gebruik daar 2x daags 1 zakje van. De darmkrampjes waren binnen 24 uur zo goed als weg en dat is nog steeds zo. Ik laat zelf wel de koffie/boerenkool/spruiten/melkproducten zoveel mogelijk staan. Maar echt dat middel werkt super goed. En je gebruikt het dus zelf he, niet je babietje. Het is alleen best duur. Ik geloof 30 euro voor 2 weken maar mij ik heb het er echt voor over, wat een verademing zo.
En wat ook kan helpen is de ergste druk afkolven zodat je baby niet de volle laag krijgt en tussendoor een boertje laten. Hier merk ik dat er een boer dwars zit als binkie steeds de tepel vastpakt en weer loslaat.
Heel veel succes en ik hoop dat het snel beter is!
groetjes,
Wendy

Hoi moppiesmama,

Nou ik heb op jouw aanraden darmocare gekocht. Wat een dure aankoop zeg. Maar goed, je moet toch wat… Nu schrijf jij dat je zelf twee maal per dag een zakje poeder neemt. Maar op de verpakking staat dat je het toe moet voegen aan afgekolfde melk, flesvoeding. Hoe deed jij dat?

Hoi Annemiek,
Het product is eigenlijk voor kinderen (Infantis betekent kind) maar jij gaat het dus gebruiken. Je neemt een beetje water, daar doe je de inhoud van 1 zakje in. Even roeren, 15 minuten laten staan en opdrinken. Dat doe je s’ochtends als je wakker wordt en als je 's avonds gaat slapen. Hier heeft het echt heel goed geholpen en ik duim dat hetzelfde voor jou geld. Hou je me op de hoogte? En als je nog vragen hebt, je mag altijd mailen hoor!
groetjes,
Wendy