Dani bang voor de kinderboerderij

Hey meiden,

Aangezien we vakantie hebben, hebben we een aantal leuke uitjes met Dani in de planning. Zwemmen is er door zijn koorts nog niet van gekomen. Maar gister zijn we bij de kinderboerderij geweest. We dacht leuk…al die diertjes…dat vindt hij vast geweldig. Als ik met hem ga wandelen loop ik ook altijd langs geitjes en eendjes en dat vindt hij erg leuk.

Nou dit was geen succes…het begon eigenlijk al gelijk toen we aankwamen. Ze hebben op dit boerderij een aantal pauwen en ganzen en andere vogels en die kunnen een lawaai maken. Dani schrok zich een hoedje! Hij was helemaal overstuur. Wij nog even naar binnen (op mijn armen). Het ging goed…todat die beestjes het weer op een schreeuwen zetten…Dani ook. Snel maar het hok van de konijntjes ingelopen, maar hij bleef de uitgang in de gaten houden.
Ik denk al met al 3 minuten binnen geweest, haha

Wel zielig hoor…gelukkig heeft hij die nacht wel gewoon goed geslapen en geen nachtmerries gehad. maar toch maar even wachten tot we weer gaan.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh morgan vind de kinderboerderij geweldig, maar misschien omdat wij thuis ook katten hebben en mijn moeder een hond dus ze is beesten gewend. De geiten vind ze heel leuk en de koe aait ze ook. Maar ze is het meest weg van de kleine kippen.

Wel jammer dat ie zo reageerde, maar gewoon af en toe gaan al is het maar van een afstand dat ie er langzaam aan kan wennen. Morgan trainen wij zo voor de dierentuin, Al hoop ik niet dat ze daar ook de beestjes wil aaien.

Groetjes,

Michèle

Wat jammer dat hij zo geschrokken is. Tim vind de kinderboerderij helemaal leuk. Wij hebben thuis geen huisdieren, maar ieder dier wat hij ziet lopen wil hij aaien. Echt zo schattig om te zien. Net als wat Michelle ook zegt, gewoon af en toe gaan en je zal zien dat hij het straks wel heel leuk zal vinden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Jack heeft dat ook gehad. Toen hij nog klein was en vanuit de wagen keek was het helemaal goed, maar toen hij eenmaal ging lopen en dus op de kinderboerderij lekker zijn gang kon gaan vond hij die harde geluiden echt niet tof.
Met name de varkens en de schapen maken wat hem betreft een vreselijke herrie. Hij klampt zich dan helemaal om mijn been vast ( moet er een piepklein beetje om lachen )

Het vreemde is dat hij van sommige beesten totaal geen angst heeft. Zo rent hij naar de pauwen toe, al roepend: PAUW PAUW!
Of hij loopt zo de wei in naar de koeien en de paarden, ondertussen handenvol gras plukkend om te voeren.
Maar van het dwergzwijntje en de schapen moet hij helemaal niets hebben. Gekke jongen, hahaha!

Gewoon regelmatig gaan en uitleggen en geruststellen. Komt het vast goed. Wij gaan denk ik elke week wel een keer naar de kinderboerderij!

Groetjes van Christa

haha grappig Christa. De grootste beesten vindt hij prima, maar een lief schaapje

Voorlopig gaan we even niet meer naar de kinderboerderij. Over een paar maanden wel weer en dan maar zien. Hij is zo ie zo wat schrikkeriger de laatste tijd. Hij was zelf even bang voor papa toen hij een gek geluid maakte…dus zal ook wel meespelen.
We hebben alle tijd!

Pauwen schreeuwen zo als er regen aan zit te komen, dus even gaan als er geen regen in aantocht is. Als het goed is zijn ze dan stil
Jammer als de eerste keer zo naar is, hopenlijk de volgende keer beter want het zou een leuk en makkelijk uitje kunnen zijn als je kleine niet bang is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Goeie tip van dat regenen, haha. Dan blijven we de hele herfst uit de buurt van de kinderboerderij.

We hebben ook een hertenkamp bij ons in de buurt, dat is misschien wat “veiliger” voor Dani.

En we gaan morgen het zwemmen voor de eerste keer uitproberen. Maar in een zwembad hebben ze geen schreeuwende dieren, dus dat moet goedkomen. Schreeuwende kinderen is hij wel gewend van het KDV