Damian komt eindelijk weer later

Damian was de afgelopen maand ELKE dag tussen 4 en half 5 wakker voor zijn fles(die houden we nog even) na zijn fles ging hij wel weer lekker slapen maar je moet er toch uit he. Zijn schema is als volgt:
half 5 pyamapapje
9 uur cracker of rijstewafel
12 uur brood met drinken
15 uur fruit
18 uur prak(met de pot mee)
half 8 fles
half 11 fles

die fles van half 11 geven we in zijn slaap en is echt nodig anders komt hij om half 2 al. Nu zijn we sinds vorige week gestopt met de fles van half 8 omdat ik het vermoeden had dat hij teveel kreeg en daarom zo vroeg wakker was. Sinds we gestopt zijn komt hij in de ochtend tussen half 6 en 7 (varieert nogal) en slaapt daarna ook nog een paar uurtjes. Hier zijn we dus super blij mee maar we willen ook van die half 11 fles af. Wat zeggen jullie nog even volhouden en over een paar weken proberen of gewoon gelijk stoppen.

Persoonlijk zou ik zeggen in 1 x stoppen. En perssonlijk zou ik het hele schema omgooien. Ik zou om half 5 a 5 uur geen pyamahapje geven. Ben helemaal geen voorstander van die dingen.
Ik zou om half 5 als je kindje zin in wat heeft wat water geven. Het is dan voor mij nog midden in de nacht. Dus zeker geen etenstijd!
Ik zou tussen 6 en 7…want waarschijnlijk heeft hij dan wel zin in wat, hem een boterham geven en een beker half volle melk.
Tussen 9 en 10 uur een koekje en wat drinken
12.00 1 a 1 1/2 boterham en weer een beker half volle melk
15.00 fruit en drinken
18.00 warme hap en toetje
En om je mannetje een beetje te laten wennen misschien om half 8 nog een fles.

Je kindje is een jaar dus hij moet heel goed zonder de half 11 en half 5 voeding kunnen. Het wordt ook een gewenning he. Als je mij elke nacht wakker maakt voor een boterham gaat het ook in mijn systeem zitten.

Maar ja, dit schrijf ik vanaf mijn stoel. Ik ken je kindje natuurlijk niet. Ik kijk naar jou verhaal en vergelijk dat met mijn situatie.
Onze meid is nu ander half en die krijgt tussen 7 en 8 brood en een beker half volle melk
10.00 koekje en ranja
12.00 1 a 1 1/2 boterham en half volle melk
15.00 fruit en drinken
17.30 warme hap en toetje
19.00 op bed

Hoop dat je er wat aan hebt.

We gaan het vanavond gewoon proberen. Wordt hij wakker dan krijgt hij zijn fles en blijft hij slapen dan zien we wel. Hij ligt nu echt heerlijk te slapen helemaal opgerold op zijn buik dus ben bang dat asl ik hem nu omdraai voor de fles hij alsnog wakker wordt. We hebben dus eigenlijk besloten om de keuze aan hem te laten. Gewone melk lukt hier helaas niet omdat hij dat echt niet drinkt. Hij drinkt gelukkig wel allemaal andere dingen dus voor vocht hoeven we ons geen zorgen te maken. Als hij het ritme van half 6 en 7 uur vast houd dan gaan we over op pap. Dat waren we al veel eerder van plan maar hij wordt al zo’n lange tijd om half 5 wakker voor zijn fles dat we nog steeds niet overgestapt zijn. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Hier lukte gewone melk ook niet… maar toen heb ik het warm gemaakt (ze zijn niet anders gewend) en meneer dronk het vanaf die tijd wel. Daarna elke keer wat kouder en nu geen problemen meer…

Zou persoonlijk ook geen pyjamapapje geven om half 5. Waarom pyamapapje? Deze is toch voor de avond bedoelt? Of heb ik het mis? Ik zou hem water geven en accepteert hij dat niet dan heeft hij ook geen dorst/honger. Het is geloof me even heel taai om dit door te zetten … maar anders blijft hij rond die tijd komen.

Levi hier is, 4 maanden en kwam afgelopen weken ook opeens de nachten weer. Maar ik weet dat hij zonder die voeding kan (deed hij vanaf 6 weken al) dus ga het hem nu ook echt niet meer geven. Wel heb ik extra deken gelegd bij hem … en hoop dat dit helpt ;-( …

Als je hem savonds nog een fles wil geven dan zou ik die van half 8 net voor hij naar bed gaat geven en niet om half 11 nog.

Succes meis…