Dame 6,5 mnd niet meer zelf in slaap vallen

Help, tips zijn welkom.
Onze dochter bijna 7 maand valt niet meer zelf in slaap. Heeft altijd goed en gemakkelijk geslapen. Zowel overdag als 's nachts. Wakker weg leggen en na een minut of 4 sliep ze. Nu overdag (meestal) nog steeds.

's nachts daarentegen drama. Mevrouw brult alles bij elkaar, nu ik erop terug kijk is het begonnen nadat ze een fikse oorontsteking heeft gehad en daardoor moeilijk in slaap viel. Dat is alleen met het oplossen van haar oorontsteking niet veranderd.

Laten huilen geprobeerd, troosten en weer weg leggen, uiteindelijk valt ze bij ons in slaap en leggen we haar 's avonds dus slapend in bed. Dat zouden we liever niet willen, duurt gemiddeld 20 min om haar goed in slaap te krijgen.

Suggesties…

Hallo,

Wat vervelend dat de kleine meid zo moeilijk slaapt. Weet je zeker dat de oorontsteking over is?? Mijn dochter heeft namelijk 2x snel achter elkaar oorontsteking gehad.
Misschien zit de kleine meid ook wel in een sprong. Maar daar weten andere mama’s wel meer van.

En tips…nou zou het zo niet weten. Als onze meid echt brult, haal ik haar uit bed, blijf wel in haar slaapkamer. Ik maak haar dan heel klein. Druk haar stevig tegen me aan. Dit omdat ze dan helemaal overstrekt. En ga dan een liedje zingen, van we maken een kringetje. En loop rustig met haar door haar slaapkamer. Ik merk dat ze hier heel rustig van wordt. Als ze dan weer helemaal is gekalmeerd leg ik haar terug in bed, speentje erin, knuffels erbij, muziekdoosje aan en ze slaapt weer verder…maar ja zo gaat ut hier.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Heel persoonlijk zou ik haar niet laten wennen aan het bij jullie in slaap laten vallen…want voordat je het weet wil ze niet anders.

Heel veel succes

Lilypie First Birthday tickers

Idd dat zou ik ook niet doen, dan slaap je straks zelf ook niet meer met die teentjes en beentjes in je rug hahhaha.
Nee ja lastig zeg…komt er niet iets van een tandje door?
Kan ook n nog he? Dat ze daar s avonds dan meer last van heeft.
En ik zou anders even langs het inloopspreekuur van t consultatie bureau gaan om idd andere lichamelijke klachten uit te sluiten. Als je dat hebt gedaan dan weet je dat je haar dan maar moet laten huilen?? Af en toe even erheen gaan een aai over dr bol en toch weer gaan en volhouden. Want op deze leeftijd krijgen ze het oorzaak-gevolg in de smiezen. Als ik blijf huilen komt mama toch en mag ik bij papa en mama. Mijn dwergje deed er in het begin (nadat hij keelontsteking had gehad 3 weken geleden)ook opeens weer heel lang over om in slaap te vallen. DE eerste nacht bleef hij een uur krijsen, k heb m laten gaan, als ik er heen ga maak ik het erger, maar dat is bij hem he? Nu slaapt hij weer door!!!
Suc6 meid hoop dat het snel verbeterd!