Dagschema 4 maanden

Hoi Allemaal.

Mijn dochtertje is nu 4 maanden en wil een deze weken gaan beginnen met groente. Nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste kan doen.
Haar ritme is nu als volgt:

8:00 fles 180/6
9.30 slapen
12:00 fles 180/6
13:00 slapen
15:30/16:00 fles 180/6
18:00 slapen
19:30 fles 180/6
20:00 slapen
23:00 fles 180/6

Tussen welke tijden moet ik nu het groentehapje doen? En gaat er dan ook gelijk een fles af? Zo ja, maak je de andere flessen dan voller?
Graag wat advies. Hoe zag jullie schema eruit bij 4 maanden?

mama1980

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu ook bijna 4 maanden. Hij krijgt nog geen extra hapje ofzo, bij ons op het CB zijn ze daar niet zo happig op. Ze adviseren 6 maanden, maar ik denk toch wel dat ik hier een dezer dagen ook mee ga beginnen…
Maar het dagschema van mijn zoontje ziet er een beetje anders uit, vooral omdat hij 's nachts vaak wakker is…

5.00 1e fles 180/6
slapen tot ongeveer 8.30
9.30 2e fles 180/6
slapen om 10.30 tot ong. 13.00
13.30 3e fles 180/6
slapen van 15.00 tot ong. 17.00/17.30
18.00 4e fles 180/6
slapen om 19.30
22.30 5e fles 180/6 (soms moeten we hem hiervoor wakker maken)

Zijn slaapjes variëren heel erg en vaak als hij wakker wordt, wil ie meteen een fles (gewoonte?). Da’s soms best lastig. Het lukt me ook niet het ritme een beetje te verschuiven. Dat laat hij niet toe…

Succes ermee!

Groetjes Nicole

[img]http://lb1m.lilypie.com/AjUkp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Ik zou het vóór de fles van 12.00 uur doen. Dan heeft ze honger en is de kans dat ze het wil eten het grootst. En mocht ze erop reageren (krampjes ofzo) dan is dat tenminste niet voordat ze de nacht ingaat met slaapgebrek tot gevolg. Gewoon een paar hapjes om te beginnen en dan een paar dagen achter elkaar dezelfde groente. Gaat het goed, een nieuwe soort proberen en op dezelfde manier doen.

Het is op deze leeftijd nog echt bijvoeding en vervangt nog geen fles. Je kan het uiteindelijk aan het eind van de middag kunnen geven met nog een klein flesje na, maar net hoeveel ze nog op wil drinken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi!
Ik zou ook voor de fles van 12.00u de groente geven zoals Mriek omschrijft.
Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor het groente of fruithapje, dan maar een dag niet, de fles is belangrijker omdat daar alle voedingstoffen inzitten om te groeien.
Wij zijn naar 4 voedingen gegaan toen we haar elke keer voor de fles wakker moesten maken en toen ze de flessen niet meer leeg dronk.
Ons schema bij 4 maanden 7 - 11.30 - 15.30 - 19.00 fles en rond 10.30u òf 13.00u groente/fruithap (lag aan haar slaapje).
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 19 Mar 2010 20:49:59

Wij wonen nl in belgie en daar zeggen ze dus dat de groente uiteindelijk 1 hele fles vervangt. (zodra ze hier voldoende van eet). vanaf 5 maanden dan starten met fruit en ook weer hetzelfde. zodra ze er voldoende van eet vervangt het een flesvoeding. als dan ook tegen die tijd de laatste fles van 23:00 uur nog eens vervalt zit ze dus nog maar op 2 flesvoedingen per dag? Ik weet dat Belgie en nederland hierin verschillen, maar het lijkt me zo weinig. Na de groente en fruit dan natuurlijk wel water te drinken aanbieden, maar ik denk niet dat ze dan een hele fles water naar binnen klokt. Qua vocht lijkt het me zo weinig?

mama1980

Hoi Allemaal,

Ik heb een zoontje van 4 maanden, hij krijgt al een fruithapje.
Maar kan ik hem een heel potje geven (dit eet hij makkelijk op) en zo ja hij krijgt ook nog eens 5 flessen a 200ml. Kan ik er dan een fles afhalen, en hoe doen jullie dat met de tijden. Mijn zoontje sliep vanaf dag 1 ´snachts al door en krijgt de flessen om:
1e fles: 08.30
2e fles: 12.30
3e fles: 16.00
4e fles: 19.00
5e fles: 23.00

willen jullie mij advies geven, hoe wie wat en waar met fruithapje, groentehapje,
en ik las over rijstebloem???

groetjes Sandra

hoi,

Onze dochter is nu ruim 5 maanden en krijgt op advies van het cb nog steeds 5 voedingen per dag. Ze was namelijk veel te licht met 3,5 maand en daarom zitten we nog steeds op 5 voedingen. Ook krijgt ze wel elke dag een fruit of een groentehapje, maar dat zijn maar een paar lepeltjes. Ze wil gewoon nog niet meer.

Wij willen ook graag de voeding van 23.00 uur laten vervallen, maar twijfelen nog of het wel verstandig is.
Ach, over 1,5 week gaan we weer naar het cb, dus dan maar hopen dat ze nu weer in het groene gedeelte van de curve zit!

Groetjes, Guus

Muriel is nu 4.5 maand wij zitten op 5 flessen op een dag. Ik ben nog niet van plan om bij te gaan voeden met fruit of groent tot ze 6 maand is. Ze krijgt nu

8:00 fles
12:00 fles
15:00 fles
18:00 fles
22:00 fles
Om 8:00 drinkt ze altijd 180 + 6
de flessen daarna wisselen nog wel eens meestal drinkt ze steeds iets minder naar mate de dag vordert. De fles van 22:00 heeft ze heel lang 120 + 4 gedronken sinds 2 weken drinkt ze nu meestal 150 + 5 en dan slaapt ze door tot 8 uur soms 7:30 en krijgt ze de fles iets eerder.

Ik kan je geen advies geven over de groente hap omdat ik daar dus nog mee wil wachten.