Dagritme

Hoi allemaal,

Ik ben de mama van Justin (nu 3,5 mnd oud). En ik ben eigenlijk benieuwd naar de dagritmes van jullie baby’s. Omdat Justin de laatste week elke keer om 3.30/4.00 uur wakker wordt… Daarvoor werd hij rond 5.00/5.30 uur wakker en kreeg hij om de 4 uur voeding ongeveer. Omdat het nu elke keer zo vroeg is zijn we overgestapt naar forte voor hongerige baby’s. Hij krijgt elke keer een fles met 180 cc water en 6 schepjes voeding. Deze gaat elke keer op! (Soms is ie zelfs verdrietig omdat het op is…) Dit is zijn ritme nu ongeveer een beetje:

4.30 eerste voeding (we proberen deze uit te stellen…)
8.30/9.00 wakker dan wassen, aankleden enz. en rond 9.30/10.00 fles 2 en rond 10.30/11.00 naar bed
13.00/13.30 wakker en fles 3 aansluitend. Even spelen en rond 15.00/15.30 naar bed
17.30/18.00 wakker en fles 4. Dan rond 19.30 naar bed
23.00 wakker (soms moeten we hem wakker maken). Dan krijgt hij de fles bij ons in bed en gaat hij direct daarna terug zijn bedje in. Hij slaapt dan vrijwel direct.

Wat is het dagritme van jullie baby’s?

Groetjes Nicole

Gewijzigd door - Nikki_nl op 16 Mar 2010 14:53:47

hoi hoi

mijn zoontje is misschien iets jonger, 2 maand en 1 week. Maar heeft ongeveer hetzelfde dagritme en wij mixen de friso ook met voeding voor hongerige baby’s, dus niet volledig de hongerige versie. overdag mix ik de voeding, 5 normaal en 1 schep hongerig, en de elf uur voeding 's avonds krijgt bij 3 scheppen om 3 scheppen. en slaapt net iets langer …

hier is het:
Ong. 6.00 fles 1
9.00 is hij wakker (soms iets eerder)
10.00/11.00 fles 2
tegen 14.00 (soms iets later soms iets vroeger) fles 3
16.30 vaak weer wakker…
17.00-18.00 fles 4
daarna valt hij vrij snel in slaap en pakken we hem om 23.00 voor fles 5.

het ritme is net iets anders, maar is Justin op de middag ook veel wakker?
even een nieuwsgierigheidje van mij

quote:
hoi hoi

mijn zoontje is misschien iets jonger, 2 maand en 1 week. Maar heeft ongeveer hetzelfde dagritme en wij mixen de friso ook met voeding voor hongerige baby’s, dus niet volledig de hongerige versie. overdag mix ik de voeding, 5 normaal en 1 schep hongerig, en de elf uur voeding 's avonds krijgt bij 3 scheppen om 3 scheppen. en slaapt net iets langer …

hier is het:
Ong. 6.00 fles 1
9.00 is hij wakker (soms iets eerder)
10.00/11.00 fles 2
tegen 14.00 (soms iets later soms iets vroeger) fles 3
16.30 vaak weer wakker…
17.00-18.00 fles 4
daarna valt hij vrij snel in slaap en pakken we hem om 23.00 voor fles 5.

het ritme is net iets anders, maar is Justin op de middag ook veel wakker?
even een nieuwsgierigheidje van mij

Hoi Tamm,

Justin is vaak 2 uurtjes achter elkaar wakker. Maar dan is hij daarna ook erg moe en wrijft hij in zn oogjes en zoekt ie naar zn duimpje. Ik breng hem dan maar naar zn bedje… Maar als hij wakker wordt, wil hij eerst een flesje. Dan blijft hij net zo lang huilen tot hij die fles heeft en dan is ie stil. Het maakt niet uit of er twee of drie uur tussen zit. Als ie wakker wordt, wil hij eten…

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/AjUkp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Nikki_nl op 16 Mar 2010 16:32:42

Muriel is nu 17 weken. was 5,5 week te vroeg geboren. Wij zitten nu op het volgende schema.

8:00 fles
12:00 fles
15:00 Fles
18:00 fles
22:00 fles

Ze krijgt bij ons zoveel in de fles als ze op kan is elke keer verschillend. Vanmorgen om 8 uur had ze 170 totaal op, 12 uur had ze 150 op en net om 15 uur had ze 200 op. We gooien dus wel regelmatig iets weg maar we willen wel voldoende aanbieden. maar ze hoeft niet elke keer alles wat er in zit.

Ze slaapt overdag meestal 1 uurtje en dan word ze weer wakker. Dan hou ik haar een uurtje bezig en is het tijd voor de volgende fles. Als ik werk en mijn vriend is thuis 2 keer per week dan slaapt ze heel vaak wel van voeding tot voeding overdag. Heel vreemd. Na 18 uur slaapt ze wel door en moeten we haar om 22 uur wakker maken en dan slaapt ze door tot 8 uur s morgens. Af en toe komt ze een keer eerder om 5 uur of 7 uur. Dan ga ik er ook gelijk af en geef haar de fles ik ga in de nacht niet rekken.

hej nikki, joep is namelijk overdag ook veel wakker… en hoor zoveel verschillende ‘omgangen’ daarmee… maar blij,… ik laat hem inderdaad ook gewoon overdag wakker zijn als hij dat wil.

net na ik had verteld hoe goed hij het deed in de nacht? je raad het al, ja hoor meneer begon ook om 3 uur en om 4 uur was het niet te houden en was ik het zat en heb hem inderdaad ook gewoon maar de fles gegeven…
nu zit hij natuurlijk weer op een ander ritme ( daar raak ik gewoon ontregeld door),… aangezien hij al drie weken aan het veranderen is iedere keer.
Maar nu al 2 dagen hetzelfde… pak hem 's avonds nu tegen 21.00 uur / 21.30 uur. mocht ie dan vroeg komen, hebben wij ook genoeg slaap gehad tussendoor…
en dan slaapt hij vannacht van 21.00 ineens weer tot 5.00 uur… Nou ja… ik vind het prima, maar die voeding op de avond na negenen, houd ik erin. heerlijk vroeg!

benieuwd of het nog steeds zo is met 'snachts komen…

groetjes

Hee allemaal

Bedankt voor de reacties. Als ik zo wat verder lees op het forum zie ik dat er best veel topics hierover gaan. Het valt niet mee allemaal zo met een kleintje voor de 1e keer. Want wanneer doe je het goed he? Ach ja, het zal wel loslopen!