Dagritme, eten, etc 5 maanden

Hoi allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig hoe andere moeders het doen.
Melvyn is nu net 5 maanden geweest en krijgt nog afgekolfde melk uit de fles.
Zo langzaam aan begint hij aan te geven dat hij “toe is” aan iets anders.
Hij begint te smakken als ik iets eet. (hij is gewend om vitamine D-druppels van een lepeltje te krijgen en hij heeft al een paar hapjes fruithapje gehad)
Bovendien moet ik hem voor de laatste voeding wakker maken en drinkt hij halfslapend zijn flesje leeg om vervolgens knock-out te gaan

Dus zou ik graag willen weten hoe jullie dat doen, maar vooral ook wat voor dagritme jullie hebben.

Oh ja, zijn eerste tandje is nu net doorgekomen

Ik ben gewoon begonnen met een fruithapje eerst, tussen de middag of aan het einde van de ochtend. Zo kan je ook goed in de gaten houden hoe hij erop reageert. Begin met een appeltje (of zelf even koken(is belangrijk voor de spijsvertering) en pureren of een potje speciaal voor babies v.a. 4 maanden.) En niet te veel. begin bij een paar hapjes en voer dit langzaam op. Op internet kan je heel veel informatie en voedingschema’s vinden trouwens. Heb ik ook veel aangehad, en een paar topics terug hebben we ook over voedingsschema’s gesproken hier op het forum, dat kan je vast nog wel teruglezen.
Ik zou trouwens wel stoppen met die late voeding als ik jou was. Tenminste, als je hem hier echt voor moet wakker maken. Emilie sliep met 5 maanden ook vanaf 8:30 uur 's avonds door tot de volgende dag. Nu slaapt ze zelfs vanaf half 8 's avonds door tot 7 uur 's morgens.

Succes ermee!

Anouschka en Émilie

Gewijzigd door - anouschkarosa op 07 Aug 2006 20:45:16

Hoi,

Jammer dat er zo weinig anderen op reageert hebben.
Ik lees de andere (eerdere) topics natuurlijk ook.
Ik ben vooral ook nieuwsgierig naar het dagritme, omdat ik hierin nog een balans moet vinden.

Hoi Moema

Manon is inmiddels 13 maanden en ik heb haar ritme met 5 maanden zo niet bij de hand.
Maar er zijn wel al veel topics geweest over ritmes enz. Volgens mij is elke maand wel geweest!

Ik denk dat je via de zoekfunctie wel iets moet kunnen vinden.

Tessie