Mijn zoontje doet hele korte slaapjes overdag, zo’n 30-40 minuten. Tussen de slaapjes is hij gemiddeld 1,5 uur a 2 uur op. Ik vraag me af of hij met de tijd langere slaapjes zal gaan doen overdag, als hij b.v. naar twee slaapjes gaat per dag. Hij krijgt nu ook groente en volgende week begin ik met fruit. Het dagschema zal dan waarschijnlijk ook weer anders worden. Soms is het wel moeilijk omdat hij van die korte slaapjes doet. Als hij uit bed komt wil hij gelijk drinken, eerst neerleggen om te spelen hoef ik niet te doen, dan wordt het huilen. Heb hem altijd gelijk gevoed als hij uit bed kwam (RRR) Daarnaast is hij ook nog eens een vroege vogel, wakker om 5.30 uur. Weet dus niet hoe ik aan minder voedingen moet gaan komen, hij krijgt er nu nog 6 (laatste om ongeveer 21.30 uur)
Heeft iemand van jullie een hazeslaapjes kind gehad die uiteindelijk langer is gaan slapen overdag? Of moet ik me er op voorbereiden dat hij straks met twee slaapjes bijv. ook maar kort zal slapen? Iemand verder nog tips, ideeën hoe ik een nieuw dagritme kan introduceren?
Schema is nu ongeveer zo:
5.30-5.45 BV
8.30-9.00 Groentehap + flesje (groente eind van de week naar de namiddag)
11.15-12.00 Fles
14.30-14.45 Fles
17.15-17.30 Fles
21.30 BV
Hoor graag jullie tips/ervaringen mbt het slapen en het dagritme
Groetjes Annelies