Dagritme + eetschema

Hoi,

Mijn zoontje word bijna 1 jaar, graag wil ik weten wat nou jullie dagritme is en eetschema. Ik weet het echt niet.

Ik doe nu smorgens een fles(8.00)en dan een fruithapje(9.45) en dan een boterham(12.00) en dan een tussendoortje(15.00/15.30) en dan de maaltijd(17.00) en dan savonds een papfles(19.00/19.30)

Hij slaapt de ene keer sochtends na zijn fles door en de andere keer een klein uurtje na zijn fruithapje. dan gaat hij na zijn boterham na bed van 12.45 tot 15.00
en dan savonds na zijn papfles weer…

Nu heb ik gehoord dat dit allemaal moet veranderen als hij 1 word, maar hoe??

Hoe doen jullie dat?

Groetjes Gemmy

Gemmy

Hoi,

Nou ik weet niet van wie je dat hebt gehoort. Je gaat wel langzaam aan naar wat brood of pap s’morgens en sávonds naar echt mee eten en van de papfles af. Het ritme wat je aangeeft heeft mijn dochter van 2 jaar nog steeds behalve dan de fles voor het slapen gaan. Kinderen gaan wel vaak na hun eerste jaar minder eten vandaar dat vaak word aangeraden om de papfles er af te halen. Mijn dochter eet s’morgens een bordje pap om 10.00 uur fruit om 12.00 uur de lunch als ze wakker wordt mag ze iets lekkers of fruit als ze wil en sávonds eet ze gewoon met de pot mee. Enig verschil is dat ze s’morgens niet meer slaapt. Zelf op de peuterspeelzaal eet ze om tien uur de ene keer een koekje de andere keer fruit. ik draai dan s’morgens fruit met iets lekkers smiddags om.

succes
groetjes,

lon106

Inderdaad, je moet niks veranderen, als je kindje daar wel bij vaart.
mijn oudste bijna 3 krijgt smorgens na het slapen een broodje, en een fles melk.
heb ik ook commentaar op gehad, nou als hij het lekker vind so what.
smiddags brood en thee of limonade, tussendoor fruit een koekje snijkoek.
En s’avonds eet hij gewoon mee.
het enige wat ik er niet uitkrijg is een fles mee naar bed.
Ach hij heeft nooit een speen gewild en ik denk maar zo als hij lekker slaapt is dat heel wat waard.

hoi hoi, zo als het doet, deed ik het ook altijd!! Chelsea is nu 21 maand en nog doe ik het zo buiten de fles van s,avonds om, die kreeg ze met een jaar niet meer!! Chelsea at zo goed mee met ons om 17.00 dat ik die fles van 19,00 eraf heb gedaan!! groetjes esther

luca is al heel wat ouder hoor, maar toen hij 1 was deed ik het zo en eigenlijk gaat het nog steeds zo qua eten!

8:00 boterham met halfvolle melk
daarna ergens fruit
12:00 brood met halfvolle melk
daarna ergens tussendoortje en sap
18:00 warm eten

Ik ben eigenlijk snel van die flessen afgegaan. Had geen zin meer in die dingen, dus gewoon uit een beker!

om 10:00 ging hij naar bed en om een uur of 15:00 nog een keer. Savonds om 19:00 lag hij er ook weer in tot de volgende ochtend 7:00!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker