Dagritme 7 mnd?

Hallo allemaal,

ik heb een zoontje van 7 maanden en ik zit een beetje in de knoei met zijn dagritme…

Dit is op dit moment zijn ritme:
Rond 07.30/08.00 de fles (210cc opvolgmelk)
09.45 Fruit
10 - 11.30 naar bed
12.00/12.30 een boterham
14.00 - 15.00/15.30 slapen
uit bed fles diksap met een liga oid
17.00/17.30 Warme hap met beetje yochurt na
18.30 in bad
rond 19.00 een fles opvolgmelk met nutrix (180cc)

Daarna is hij erg moe en valt hij als een blok in slaap…
meestal word hij rond 23.00/00.00u wakker ik geef hem dan vaak nog 90cc melk, anders wil hij niet slapen. Hij is er een tijdje vanaf geweest en sliep goed de nachten door.
Nu helemaal niet meer, hij is vaak om het uur wakker s nachts en ik weet niet zo goed wat ik moet doen, als ik hem laat huilen huilt hij zichzelf helemaal overstuur.
ik wil hem ook niet elke keer bij mij in bed nemen ik ben bang dat hij daar dan aan gaat wennen en helemaal niet meer in zijn eigen bed wil slapen…

Kan iemand mij misschien wat tips geven? Of moet ik het ritme anders doen? En hoe kan ik ervoor zorgen dat hij s nachts lekker door kan slapen?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

petry

Gewijzigd door - Petry op 18 Nov 2008 16:48:04

7 maanden, dan zit-ie midden in een sprongetje! Zie het oei-ik-groei-boek!

In elk geval niet bij jullie in bed nemen en niet terug naar de nachtvoedingen. Voor je het weet is er geen weg meer terug en ben je veel verder van huis.

Belangrijk bij een sprongetje is dat je eigenlijk gewoon gaat zitten afwachten tot het weer voorbij is en hij weer een lekker ritme te pakken heeft. Hij heeft tijd nodig om te verwerken wat-ie in de afgelopen periode allemaal weer bij heeft geleerd aan vaardigheden dus gewoon proberen de normale gang van zaken aan te houden en verder lekker in eigen sopje gaar laten koken.

Duur van een sprongetje is verschillend. Ene keer paar dagen, andere keer paar weken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Nov 2008 16:58:18

Oke, dank je voor de info!!

Ik merk dat als ik hem s avond tegen een uur of 22.00/22.30 nog een beetje drinken geef dat het dan wat beter gaat.
Hij krijgt nu tegen 19.00 een fles met Nutrix van 180cc maar dan kan het niet verkeerd om hem rond 22.00 nog een beetje te geven (alleen melk en dan iets van 90cc of is dat te veel of helemaal niet verstandig?)

Groetjes,

…:: Petry ::…

Hij hoort op zijn leeftijd al lang van die late voeding af te zijn. Ik zou de fles van 19.00 wat later geven (uurtje later ofzo) en dan de nacht in laten gaan.

Hij zal moeten leren dat hij om 22.00 uur niet nog eens een keer een fles krijgt. Is ook heel slecht voor zijn gebit.

Groetekes, Sje

ja daar heb ik ook al aan zitten denken, maar 20.00u red hij niet om half 7/ 7 uur is hij al zooo moe…
t is een beetje zonde om hem wakker te moeten maken toch?

Ik zal wel eens even proberen

petry

Hoi hoi,

Quinty is ook 7 maand en heeft ook net een aantal nachten van onrust achter de rug. Niet echt huilen maar wel klaar wakker. Soms een beetje mopperig en soms hele verhalen aan het kletsen Het enige wat wij hebben gedaan is haar het speentje geven en haar knuffeltje en verder niets. Ook geen lamp aan. Soms even oppakken voor een boertje maar wel meteen weer terug leggen.
Waarschijnlijk idd een sprongetje geweest want ze heeft nu een nieuw ritme te pakken. Ze komt nu 's ochtends een uur later voor de fles. Rond 7 uur/7:30.
Wij geven net wat Sje zegt, rond 20 uur de laatste fles. Ze heeft dan rond 16:30 haar groente hap gehad + soms een klein flesje.(ze mag nog geen toetje ivm allergie) Quinty is al heel lang van de laatste voeding af. Ze is ook al vaak moe hoor, rond 19 uur. Maar wij gaan vaak nog ff lekker wandelen en een boodschap doen Vindt ze erg leuk en wordt ze weer wakker van! Misschien helpt het als je de kleine op een ander tijdstip in bad doet? Van het badje worden ze vaak ook loom en moe. Of nog ff met hem spelen na het badje? De kleine van ons sukkelt soms tijdens het spelen of bij ons op schoot nog fftjes een half uurtje in slaap en wordt van zelf wakker rond 20 uur. In ieder geval succes!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker