Dagritme 3 maanden

HAllo Allemaal,

Ik heb een dochtertje van bijna 3 maanden. Het is ons eerste kindje. Alles ik nieuw en soms ook erg onwennig en spannend.

Ik vroeg me af hoe jullie dag eruit ziet of zag toen jullie kindjes 3 maanden waren?
Zat er al een bepaald ritme in, hoevaak sliepen ze ed. Onze meid heeft een redelijk schema, althans daar proberen we naar te werken.
6.30 flesje: 150cc
7.15 bed
10.30 flesje 150cc
11.45/12.00 bed
14.30 flesje 150cc
15.45/16.00 bed
18.30 flesje 150cc en badje
daarna slapen
22.30 flesje 150cc

Soms lukken deze tijden niet, omdat ze soms veel vroeger wakker is of doordat ze niet slaapt tot aan de volgende voeding. Herkennen jullie dit?

Groetjes Ikkies

Hoi Ikkies.

Dit Ritme hadden wij ongeveer ook te pakken toen Ruben 8 weken oud was
met 3 maanden zag het er zo uit.

8:00 uur wassen aankleden fles 230 cc
12:00 uur Fles 220 cc
16:00 uur Fles 200 cc + klein beetje fruithap.
20:00 uur Badje of met papa of mama douchen, pyjama aan
en dan de Fles 250 + 3 schepjes Nutrix.

En dan op bed en dan sliep hij weer tot 8:00 de volgende ochend maar dan moest ik wel wakker maken.
Na een tijdje heb ik hem laten slapen en sinds ien komt hij tussen 9:00 en 10 uur s’ochtend en nu nog ( hij is inmiddels al een jaar oud.)

Dus zo raar doe je het helemaal niet!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hallo,onze dochter Mirte is 2,5 maand en heeft sinds kort het volgende schema.
8.00 uur fles en in bad.
9.30 uur op bed tot 11.30 uur.
12.00 uur fles.
13.30 op bed tot ongeveer 16.00 uur.
16.00 uur fles.
rond 18.00 op bed.
tussen 20.00 en 21.00 fles.
Mirte slaapt dan tot ongeveer 5.00.en krijgt dan de eerste fles.
ons schema wisselt dus ook.Het hangt ervan af hoelaat ze 's morgens komt.
als ze later komt schuift alles op.
Mirte krijgt rond 20.00 de laatste fles,omdat ze daarna te moe is om te drinken.

hallo moeders,

ons zoontje is 4mnd en heeft nu sinds 2 weken een ritme hiervoor lukte ons niet om hem overdag te laten slapen nu heeft hij gelukkig vaste tijden wel word hij nog s’nacht wakker en duurt dan een uurtje dat hij weer slaapt en soms word hij vaker wakker wij denken dat het geen honger is want hij krijgt om 11 uur zijn laatste 180cc met rijstebloem hebben jullie misschien enig idee wat het kan zijn

groetjes
van ons

hee mijn zoontje is ook bijna 3 maand en mijn rit me me slapen is

7 :00 220
11:00 220
15:00 220
19:00 220
en tussen door fruithapje

maar had een vraag je mag 7 uur een laatste fles zijn voor de nacht…??
ons eerste kindje dus ja

groetjes trotse moeder van bareld

Ik heb een super zoontje van nu 21-06-06 oud en daar ben ik super trots mee

quote:
hee mijn zoontje is ook bijna 3 maand en mijn rit me me slapen is

7 :00 220 cc
11:00 220 cc
15:00 220 cc
19:00 220 cc
23:00 220 cc
en elke fles 1 schepje nutrix
en tussen door fruithapje

maar had een vraag je mag 7 uur een laatste fles zijn voor de nacht…??
ons eerste kindje dus ja

groetjes trotse moeder van bareld

Hallo!

Mijn dochtertje is nu bijna 3 maanden en haar schema is al volgt:

tussen 7.00 uur en 8.00 uur : 200 cc Nutrilon forte
spelen
slapen
tussen 10.30 uur en 11 uur : 150 cc
spelen
slapen
tussen 13 en 14 uur :fruit/groentehapje
slapen
16 uur :150cc
spelen
slapen
tussen 18 uur en 19 uur :150 cc

tussen 20.30 en 21.30 :200cc Nutrilon + 3 eetl. Nutrix

Omdat mijn dochterje al snel begon met kwijlen en op haar vuistjes te sabbelen ben ik een week geleden begonnen met een fruit/groentehapje. Ze vindt het heerlijk en heeft gelukkig nergens last van.

Groetjes,

Wendy

Hoi Wendy,

Ik vroeg me af waarom je verschillende flesjes geeft per dag. 's morgens en 's avonds geef je meer. Is dat om een speciale reden??

Over dat laatste flesje om 19.00 uur. Waarom zou je dat willen?? Wordt je ventje niet wakker om 23.00uur of wil je het meer voor jezelf?
Van vrienden van ons weet ik dat hun mannetje de laatste fles om 20.00uur krijgt en dan wel 200 cc pap. Hij is ruim 4 maanden. Je zou kunnen kijken wat je ventje doet als je het laatste flesje om 19.00uur geeft of je zou dat flesje naar 20.00uur kunnen rekken.

Nog een ander vraagje aan jullie…

Wat doen jullie als jullie kleintjes niet van fles naar fles slapen, eerder wakker worden. Gaan jullie dan rekken of passen jullie dan het “schema” van die dag aan???

Onze dochter wil nog wel eens een uurtje eerder wakker worden overdag, als je haar uit bed haalt kan ze best nog een half uurtje of uurtje rustig in de wipper zitten. Maar het gevolg is wel dat ze dan vlak na de fles weer moe is en dus eerder dan de gebruikelijke tijd naar bed gaat. Hierdoor verloopt de dag soms anders dan andere dagen. MAar aan toegeven of toch proberen het schema aan te houden?

Hoi,

Wanneer jij zelf van schema’s houdt (zo te horen wel), zou ik het uitstellen. Door te rekken kun je er een speeltijdje van maken en neem je d’r lekker op schoot. Zo verplaats je haar speeltijd en niet de voedertijd.
En wanneer ze daardoor 's avonds eerder op bed gaat maar wel in de ochtend vroeger wakker wordt, zou je elke ochtend haar een paar minuutjes langer kunnen laten liggen tot een betere tijd voor de ochtendvoeding.
Dan leert ze ook nog eens dat ze niet meteen uit bedje gehaald wordt wanneer ze huild en gaat ze eerst zelf spelen. Ook goed voor de ontwikkelingsgroei.

Ik heb dat met mijn zoon ook gedaan. Hij kan smorgens (als hij wat eerder wakker is) ongeveer een half uur tot een uurtje zelf spelen in bed. Hele verhalen is hij aan het vertellen.

Hoi ikkies,

Ik geef Aimée verschillende flesjes omdat ze overdag niet meer drinkt dan 150cc (is eigenlijk 165 cc). 's ochtends drinkt ze 200cc en de fles om half negen voor het naar bed gaan met 3 eetl. Nutrix. Die drinkt ze tot op de bodem leeg.

Ik vind het zonde om flessen van 200 te maken als ze zeker 50 tot 70cc laat staan.

Groetjes,

Wendy

[quote]
hallo,onze dochter Mirte is 2,5 maand en heeft sinds kort het volgende schema.
8.00 uur fles en in bad.
9.30 uur op bed tot 11.30 uur.
12.00 uur fles.
13.30 op bed tot ongeveer 16.00 uur.
16.00 uur fles.
rond 18.00 op bed.
tussen 20.00 en 21.00 fles.

Hallo Mama van Mirte,

Hoeveel krijgt jouw dochter per fles?
Geef je altijd de fles gelijk als ze wakker wordt? Of wacht je ook tot de vaste tijden als ze bijvoorbeeld eerder wakker wordt?

Groetjes Ikkies