Dagritme 1-4 jaar

Hallo iedereen,

ik ben geen ouder, zoals de meeste van jullie. Ik zit nog op school en doe een opleiding spw. Voor mijn opleiding moet ik het dagritme van een kind tussen 1 en vier jaar uitzoeken. Aangezien ik op internet geen bruikbare informatie kon vinden, leek het me handig om jullie hulp te vragen via dit forum.

Ik ben op zoek naar de volgende dagritmes:
Het kind tussen 1 en 2 jaar
Het kind tussen 2 en 3 jaar
Het kind tussen 3 en 4 jaar
Het kind tussen 4 en 5 jaar
Het kind tussen 5 en 6 jaar

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil graag weten hoe laat jullie kindje van bed komt en hoe vaak het eet en slaapt op een dag. Kunnen jullie de leeftijd van je kindje er ook bij zetten, zodat ik weet in welke categorie ik het kan plaatsen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gewijzigd door - Leidster in spé op 14 Apr 2007 08:14:17

Hoi Hoi

Tuurlijk help ik je een eindje op weg.
heb een zoontje van 21 maanden oud.

8:30-9:30 uur word hij wakkker
dan meteen wassen en de kleren aan
dan ontbijt ik boterham en een kopje thee

ongeveer rond 10:30 drinken en een koekje

12:00-12:30 middag eten 1 boterham + flesje melk
12:30-13:00 uur middag slaapje

14:00-15:30 is hij weer wakker, dan wat te drinken en een koekje of een banaan.

17:30-18:00 uur warm eten met een toetje na

18:30 uur douchen de pyjama aan, en nog een klein flesje melk bij papa op schoot.
en dan uiterlijk 19:15 uur op bed.

Zo verloopt de dag hier in grote lijnen.

Groetjes Marianne mama vanRuben

De dagen bij het kinderdagverblijf zijn bij ons altijd anders dan de “thuisdagen”. Ik zal je ons schema geven op een dag dat ze thuis blijft. Charlotte is overigens 22 maanden.

07.30 uur opstaan
08.00 uur boterham en een beker Yogho Yogho
10.00 uur beker diksap en een koekje
11.30 uur boterham (met appelstroop) en nog wat te drinken als ze dat wil (diksap)
12.00 - 14.00 uur slapen
14.30 uur fruit en een beker diksap
16.00 uur doosje rozijntjes en een beker diksap
18.00 uur avondeten en een toetje
18.45 uur douchen en naar bed.

Dit is globaal ons schema!

Groetjes, Sandra

Bedankt voor jullie hulp! Over de peuter heb ik al een dagritme gemaakt, dus nu ben ik nog op zoek naar de ritmes van de oudere kinderen. Wie kan en wil mij helpen??

Alvast bedankt!

Ik help wel!!

Demi is ruim 5,5 jaar…
Rond 7.15 á half 8 word ze wakker.
Dan word er een boterham gegeten en melk gedronken
Dan gaat ze om half 9 naar school
daar eet ze rond 10 uur een stuk fruit of een liga (net wat ik meegeef) en drinkt ze een pakje appelsap
Dan komt ze om 12 uur uit school, en eet dan meestal 1 sneetje brood, en een plakje peperkoek, of een beschuit met muisjes.
Dan gaat ze om 13 uur weer naar school tot 15.15 dan krijgt ze thuis een snoepje, koekje of wat anders lekkers en wat te drinken.
Dan gaat ze buiten spelen of iets te knutselen (ligt aan het weer)
Dan rond half 6 gaan we warm eten met uiteraard een toetje na, dan nog even spelen en in bad, en rond half 8 gaat ze naar bed.

Groetjes Nathalie & Co

hoi hoi,

onze robin is word 2 mei 4 jaar.
rond 8.00 word hij wakker. dan liggen we nog een poosje lekker samen in bed. ga ik de baby fles geven en kijkt robin ff tv.
om 9.00 gaan we uit bed, wassen, aankleden, ontbijten, daarna samen spelen. daarna ga ik huishouden doen, baby weer eten geven en robin even lekker alleen buiten spelen.
rond 13.00 gaan we boterham eten. daarna samen opruimen, samen spelen en dan weer robin alleen buiten spelen.
rond 15.00 thee drinken, robin daarna alleen spelen… tot 17.30
om 17.30 gaan we eten, daarna robin met papa spelen, daarna douchen en om 18.45 gaat hij naar bed.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
robin is wel een super druk kind dat minimaal 5 uur per dag buiten moet kunnen spelen. binnen vind hij meestal niks aan.
samen spelen kan zijn; knutselen, “huis poetsen, stoffen en zuigen” , speeltuin, kinderboerderij, wandelen…etc.
als je nog vragen hebt kun/mag je me ook mailen.

groetjes sanne

sannevanhaperen@hotmail.com

sanne van haperen

hoi giovanni is 5 en half jaar.

zijn dagritme is als volgt.

s’morgens om half 7 is hij al wakker en om half 8 gaat mama’s wekker.
dan gaan we eerst aankleden haren kammen en naar beneden.
daar krijgt hij boterhammen en om kwart over 8 vertrekt hij rochting school. (hij gaat alleeen)
om 12uur is de school uit en is hij even 10 over 12 thuis.
dan krijgt hij weer boterhammen en drinken.
dan heeft hij nog ruim de tijd om wat tv te kijken.
om kwart over 1 gat hij weer richting school en deze is dan om half 4 uit.
om 10 over half 4 is hij thuis dan krijgt hij drinken en gaat hij spelen.
om 1700uur gaan we beginnen met eten.
om 1800 gaat hij in bad aankleden tanden poetsen vitammine pilletje en wat te drinken.
en om 1900uur gaat hij naar bed toe

lianda moeder van giovanni 5jr en jimmy 2jr

Wil je ook dagritme van schoolgaande 4 en 6 jarigen?

Hallo allemaal!

Mijn opdracht is inmiddels klaar, dankzij jullie hulp! Ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie hulp. Mocht ik ooit weer ergens mee zitten, dan zien jullie wel weer een oproepje verschijnen.

Hartelijke groeten

Leidster in spé!