Dagje weg

Hoi hoi…

Ik met mijn stress etc. wil ooit eens in de vakantie een dagje weg. Maar zit zelf zo vast aan die slaapjes van Jurian. Hij slaapt nog 2x op een dag (10-11 uur & 14.00-16.30 uur). Ook slaapt hij dus echt niet als hij in de auto zit of in de kinderwagen zit/ligt. Hoe doen jullie dit dan als je bijv een dagje naar de diertuin wil oid? Want dan kan ik niet effe naar huis omdat hij moet slapen.

Andere keren dat ik wegga plan ik het om zijn slaapjes heen. Bijv koninginnedag zijn we naar drunense duinen geweest/lekker picknicken met neefjes en nichtjes. Om 11 uur weg en om 14 uur weer thuis dus tussen de 2 slaapjes door dit ging prima. Maar iemand tips/advies hoe is het met Jurian het beste kan doen als hij dan niet slaapt?

Misschien dat je het gewoon kan proberen
En kijken wat er gaat gebeuren
Misschien is hij zo onder de indruk en valt hij toch in slaap
Ik heb het met allebei mijn jongens geprobeert en kwam er achter dat Justin ook erg aan zijn slaapjes gebakken zat
Dus ja daar hielt ik wel rekening mee
Maar eerst dus geprobeert
Elk kind is anders he en helaas krijgen we er geen beschrijving bij

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hier ook nog niet uitgeprobeert plan indd ook alles om de slaappies heen. en dan kan ik wel is een half uur later thuis zijn dan gaat het allemaal noig goed. maar wil het binnenkort toch ook eens gaan proberen.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Joey slaapt ook twee keer per dag, en soms aan het eind van de middag nog eens drie kwartier. Ook valt hij in de wandelwagen heel moeilijk in slaap. Hij is dan wel heel moe, en vecht erg tegen de slaap. Hij draait steeds zijn hoofdje opzij en zijn oogjes vallen steeds dicht, maar toch probeert hij wakker te blijven. Laatst waren we even in de stad en wou meneertje weer niet slapen terwijl hij doodmoe was. Ik heb toen mijn vest over de kap van de wandelwagen gelegd, zodat hij wat meer in het donker lag en niet alles kon zien wat er om hem heen gebeurde. Na een minuutje gaf hij het al op, en heeft hij een uur geslapen. Dus misschien kun je dit ook eens proberen?

Groetje Anouk

Wat vervelend dat Jurian niet in de auto of wandelwagen slaapt.

Wij hebben het geluk dat Tim wel overal wil slapen. Dus als wij eens een dagje weggaan of wat korter dan slaapt hij gewoon in de auto of wandelwagen. Dit doen we al vanaf kleins af aan. Maar ik probeer er wel voor te zorgen dat hij zoveel mogelijk in zijn bedje slaapt. Maar ja zo af en toe wil je toch ook wel eens even weg en dan kan dat gelukkig ook.

De tip van Anoek vind ik wel een goede. Iets over de wandelwagen heen doen, zodat hij geen afleiding heeft. En misschien moet hij er erg aan wennen om in de wandelwagen te slapen, maar gaat het op een gegeven moment wel goed.

Groetjes,
Sandra

Tja Morgan slaapt in haar buggy al is het minder dan gewoonlijk. Ik heb dus voor dit soort dingen de kindival want een keer moet gewoon kunnen. En met die kindival zijn de prikkels minder zwaar, dus ze zijn wel moe, maar niet gestresst of zo. En dan doe ik dat een paar dagen van de voren tot een paar dagen erna. En ik zorg wel dat ze een tot max 3 rustdagen daarna heeft.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben eigenlijk alles gedaan, en Hylke gewoon meegenomen.
OK, hij slaapt wel in de auto en wandelwagen.

Als je het niet regelmatig doet, zal hij er nooit aan wennen dat
hij ook ergens anders dan in bed kan slapen.
Plus dat hij natuurlijk ondertussen wat ouder wordt, en alles wat makkelijker
kan verwerken.
Dus die Kindival lijkt me niet eens nodig.

Gewoon proberen. En gaat het niet, dan weet je dat je het snel nog
een keer moet doen, om te wennen :smiley:

M.