Dagje weg en borstvoeding. Hoe?

Ben ik weer met een borstvoeding-vraagje hoor

Hoe doen/deden jullie dat als je een dagje (of half dagje) weg gaat.
Ga je dan gewoon ergens pontificaal zitten en je kind borstvoeding geven?
Oké, ik snap dat je in een restaurantje misschien ook wel wat “achteraf” kan gaan zitten, maar da’s lang niet altijd het geval (kwam ik achter )
Ben niet preuts aangelegd ofzo maar om nou bv te gaan zitten geven terwijl er tegenover of naast me een groepje jongens zitten…mwah, nee…zie 'k persoonlijk niet zo zitten
Als ze eenmaal drinkt valt het helemaal niet meer zo op, maar dat aanleggen…
Nou ja, ben gewoon benieuwd naar hoe jullie dat dan doen.

P.S. ik vraag me ook af of het overal wel “gewaardeerd” wordt…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Gewijzigd door - Bieb op 17 Dec 2005 21:12:33

nou ik heb het heel vaak meegemaakt dat er in mijn omgeving een kind gevoed werd
enne daar kwam ik meestal pas achter nadat het mij verteld werd, sorry zit effe kind te voeden… en toen viel bij mij het eurootje pas… dus gewoon doen, niets van omgeving aantrekken

groetjes Kim, mama van

en

Tja dat vind ik ook altijd een lastige, nu was/ben ik altijd wel thuis, maar op de meeting bv ging ik effe beetje afgelegen zitten. Nu ben ik ook niet zo preuts ( heeft meer met iets anders te maken ) maar ik vind ook niet dat ik bij zo`n uitje waar veel kinderen zijn, ze ermee moet confronteren. Maar ik denk altijd als ik me er niet zo gemakkelijk bij voel neem ik bv een stoffen luier of zo mee en dan doe ik die tussen mijn bh bandje aan de ene kant en de andere kant over het hoofdje van de baby ( eventueel tussen hoofdje en jou arm zodat het blijft zitten ). Maar Kaya is wel gewend aan de fles toch ? Dan kun je of een flesje afkolven eventueel of een flesje poedermelk geven, zo deed ik dat bij Evianne. Maar ja meneertje hier wil dat dus nog steeds niet.

Hoi Bieb,

Allereerst, ga je niet afvragen of het overal wel gewaardeerd wordt als je borstvoeding gaat zitten geven, want het is een oerbezigheid en iets heel natuurlijks dus persoonlijk vind ik dat het, zeker als je wat achteraf gaat zitten, gewoon altijd moet kunnen. Maar ik heb al eerder van meerdere kanten begrepen dat daar niet altijd begrip voor is. (Meestal van mensen die nooit iets met borstvoeding te maken hebben gehad).

Mijn kindjes dronken slecht in een drukke omgeving dus ik heb nooit in het openbaar kunnen/willen voeden omdat ik het beste voor de kindjes wilde.

Ik heb dus wel altijd hele rustige plekjes op moeten zoeken. In de Efteling, waar wij abonnementen van hebben, kon ik bijvoorbeeld altijd terecht in een van de twee EHBO-posten.

In een noodgeval, als je echt niet in het openbaar kunt/wilt voeden, is het misschien een idee om terug te gaan naar je auto en daar op de achterbank rustig te voeden. Dan heb je altijd een zo privé mogelijk plekje als je je daar zelf prettiger bij voelt. Zorg wel, zeker in deze periode dat het toch warm is, want dan komt je melk beter op gang dan wanneer je in een koude omgeving zit.

En een koude omgeving kan ook borstontsteking in de hand werken. Dus pas daarmee op, want een borstontsteking wil je niet krijgen!

Succes ermee en geniet van je dagje uit!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Tja ik ben daar erg makkelijk in ik geef overal borstvoeding. Kan me niets schelen.
Ik heb altijd een spuugdoekje in de aanslag om mijn borst af te dekken als Cas even loslaat.
Als je er zelfs niet te veel aandacht aan schenkt dan valt het inderdaad weinig mensen op.
Op de éénnalaatste meeting heb ik ook gewoon borstvoeding gegeven, heeft iemand het gemerkt? Of heeft iemand er last van gehad?

Maak je niet teveel zorgen en probeer te genieten van je dagje weg.
Veel plezier.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ik ben behoorlijk preuts, maar ik voedde écht overal!!
Ik zorgde wel voor een blouse dat vond ik fijner en zo werd het niet al te bloot
Knoopje los borst eruit en drinken maar! Of anders Kaya in een omslagdoen doen, is voor haar lekker warm, en zo heb je wat meer om alles te bedekken wat je liever niet bloot geeft…

Niks van andere aantrekken, ze zal moeten eten, dus lekker laten drinken, de meeste hebben het niet eens door wat Kim ook al zegt!

Groetjes Nathalie & Co

Ik ben ook best wel preuts en onzeker en een kluns met aanleggen, maar ik voed ook overal. Ik doe mijn kleding of spuugdoekje zo dat er niets te zien valt.

Heb je jezelf wel eens zien borstvoeden? Vaak zien mensen het niet eens dat je bezig bent, denken ze dat daar een babietje lekker bij mama ligt te slapen.

En of het overal gewaardeerd wordt? Vast wel, ik heb tenminste heel veel waardering voor borstvoedende moeders en zo zou het moeten!

wat dacht je van afkolven?? en via het flesje geven. Ik heb wel niet zolang borstvoeding gegeven maar het werkte prima

http://www.familievergouwen.nl

Hoi Bieb

Gewoon in het openbaar aanleggen!
Dat is tenslotte het gemak van borstvoeding! Je hebt het altijd bij, geen gedoe met flesjes opwarmen.
Je kan altijd zo gaan zitten dat je evt met je rug naar de grootste drukte toe zit (dat deed ik ook als we bv ergens in een restaurantje zaten ofzo).
Ikzelf zou zeker niet gaan afkolven, moet je ook weer los meenemen en opwarmen.
Nee, dat vond ik het gemak van de bv, altijd bij de hand.

Groetjes Mim