Dagje weg; adviesje nodig

Hallo!
Aanstaande zaterdag ga ik - voor het eerst in tijden - een dagje op stap zonder de kleine.
Joyce is nu bijna 5 maanden oud en krijgt 3 borstvoedingen en 2 flessen Nutrilon (200 cc) per dag en tussendoor een paar lepeltjes fruithapje.
Vanzelfsprekend kan ik dan geen borstvoeding geven (de eerste van 's ochtends lukt nog net en die van 's avonds vlak voor het naar bed gaan ook wel). Hoe zou ik dit moeten oplossen. Moet ik dan tijdens dit dagje wel proberen ergens te kolven? Of zou ik het voor één keer over kunnen slaan? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de hele toestand in de war raakt!
Hoe doen jullie dit als jullie een dagje weggaan?
Tips zijn welkom!!

Sorry, geen ervaring met borstvoeding en kolfen.
Groetjes Maaike
mama van Nicky en Bob

Hoi,

Ik denk niet dat de borstvoeding er heel erg van in de war raakt als je die dag niet zou kolven. Volgens mij pik je het de volgende dag samen met de kleine mop weer op het gewone schema op,

Maar je zou zelf erg pijnlijke borsten kunnen krijgen door de stuwing omdat je lichaam niet beter weet dan dat er een keer gevoed moet worden.

Dus ik zou persoonlijk rond voedingstijd wel ergens proberen om wat te kolven. Niet per se een complete voeding ofzo, maar als is het alleen maar om de grootste druk eraf te halen.

Bewaren hoeft niet per se, tenzij je dat zelf wilt. Je kunt ook de gekolfde melk wegspoelen zodat je hem niet de rest van de dag koel hoeft te houden.

Groetekes, Sje