Dagje vrij?

Ik schaam me zowat om het te zeggen, maar hebben jullie dat nou ook?
Ik werd vanmorgen wakker en ik had voor het eerst sinds ééuwen zoiets van: pfffff…ik wil vandaag een dag helemaal voor mij alleen, zonder (schaam, schaam) Stephan om me heen die de hele dag aandacht vraag en door het huis stuitert van de energie en zonder mensen waar ik wat tegen hoef te zeggen.
Pfffffff…gewoon een dag helemaal NIKS. Lekker een boek lezen op de bank ofzo.
Maar ja, ik werk niet eens (behalve beetje administratie voor ons bedrijf) en dan denk ik: wat klaag je nou.
Er zijn zoveel vrouwen die én werken én hun kind opvoeden…

Nou ja, mocht er iemand zijn die zich hierin herkent dan hoor ik dat graag.

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. ik ben echt helemaal knettergek op Steef hoor! Daar ligt het echt niet aan!!

Gewijzigd door - Bieb op 20 Jul 2004 10:08:02

He he, eindelijk.
Ik denk ze krijgt het nooit
Maakt niet uit dat je niet werkt hoor, of juist wel.
Ik werk 16 uur per week, dat is het moment dat ik een keer niet al die vragen constant om mijn oren krijg.
Dan heb ik dus eigenlijk ook rust, andere rust dan hé.
Lang leve de peuterspeelzaal zeg ik altijd maar.
Vanmiddag heb ik weer 2 uurtjes voor mezelf

Het is geen schande hoor, denk dat veel moeders dat zo af en toe wel hebben.
En het weer werkt nu ook niet echt mee.
Lucas wil nu al weer buitenspelen, maar ja het regent pijpestelen hier. Dus dat gaat niet.
Soms moet je even bijtanken.
Mijn advies, neem zo af en toe tijd voor je hobbies. Laat dan maar iets liggen voor later (dat doe ik wel zo af en toe )

Groetjes Mim

Hoi Mim,

Dank je voor je reaktie

Ik zal wel een zeurpiet zijn, maar hoe kan ik nou tijd nemen voor mijn hobby’s als ik steeds een kletsende en aandacht vragende peuter om mij heen heb lopen??
Hoe doe jij dat dan??

Mijn hobby is bijv. creatief bezig zijn (schudkaarten maken of leuke geschenkverpakkingen etc. etc.) en zo’n 2x per jaar heb ik een tijd lang echt zin om boeken te lezen enzo.
Maar zie jij dat al voor je met een kind om je heen?
Haha!
Als ik nu een boek ga lezen wordt ik gillend gek van de vragen van Steef, hoe LIEF ik hem ook vind hoor!!!

Ach, eigenlijk mag ik helemaal niet klagen met een relatief makkelijk kind (oké, laatste tijd is ie beetje lastiger geen zin om te luisteren etc.)
Nou ja, laat maar.
Mij bui waait wel weer over.
Helaas zijn mijn ouders druk met hun verhuizing, anders had hij daar wel lekker mogen spelen vandaag. Is voor Steef zelf ook weleens leuk.
Alhoewel…momenteel hangt hij zoooooo aan me dat hij niet eens had willen blijven vrees ik.
Nou, genoeg gezeurd hoor!
Let maar niet op mij vandaag.

Gewijzigd door - Bieb op 20 Jul 2004 10:35:36

tja daarom ben ik er een weekie tussenuit geknepen naar mallorca! heerlijk was dat wakker worden en te laat zijn voor het ontbijt, middags naar het strand boeken lezen, daarna verder lezen op het balkonnetje, lekker in bad en avonds stappen en weer wakker worden na het ontbijt
tuurlijk mis je de kids verschrikkelijk maar het was ook lekker bijtanken hoor!

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Hoi Bieb

Wat dacht je van de paar uurtjes die stephan weg is naar de peuterspeelzaal.
Ik ben begonnen met zo veel mogelijk huishouden als hij erbij is.
Ging voorheen helemaal niet maar daar moest hij dan maar aan wennen.
Het is voor een kind ook goed dat hij zelfstandig wordt op deze leeftijd.
Zelf dingen doen (is altijd belangrijk maar nu helemaal).
Over een jaartje gaat hij ook naar school, daar dragen ze hem ook niet alles na.

Als je veel overdag doet heb je de avond aan jezelf. Lucas ligt gewone tijd op bed (19.00 uur soms ietsje later) en dan heb je de avond nog voor je. Heerlijk vindt ik dat

Groetjes Mim

Hoi Mim,

Ja, dat deed ik ook wel hoor, zoveel mogelijk huishoudelijk werk als hij er ook bij is.
Maar hier hebben ze alweer twee weken zomervakantie en dus vrij van de psz.

En tuurlijk heb ik de avonden voor “mij alleen” Daar zorg ik altijd wel voor.
Maar omdat we 3 weken lang Vivien hier hadden, had ik ook de avonden niet meer voor mezelf, aangezien zij pas rond 11 uur kon slapen.
Ik denk dat ik gewoon last heb van een “terugslag” na al die drukte en dan regent het ook nog eens de hele dag…

Nou ja, morgen weer een dag!

Ik vind het helemaal niet raar hoor dat je soms even voor tijd voor jezelf wil en dat betekend al helemaal niet dat je niet van je uk houdt. sAvonds doe ik ( behalve een wasmachine aanzetten ) gewoon niks meer. Ik doe alles overdag ( scheelt wel dat Daan meestal smiddags thuis is omdat ie in de horeca werkt moet ie met name s`avonds )Overdag doe ik alles met Evianne erbij, zo geeft ze me bv de natte was uit de wasmand aan zodat ik die kan ophangen. Is ze kei trots op zichzelf. Ik werk ongeveer 8 uurtjes per week, juist ook om even geen pukkie bij me te hebben. Verder ga ik 1 avond in de twee weken een aantal uurtjes pottenbakken, dat vind ik echt heerlijk. Soms stuur ik Daan en Evianne erop uit met de fiets ( alleen maar als het echt effe nodig is ) En als het mooi weer is dan gaan we naar buiten, speelt ze lekker in de zandbak en dan zit ik er lekker bij met een boekje. ( werkt niet altijd hoor )

Groetjes

Ja, ja, ja, ja, ja (=enthousiaste kreten van herkenning).

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

nou bieb ik herken je verhaal hoor ik wordt hier af en toe ookmaar ja zal de leeftijd wel zijn nou volgend jaar gaat ze naar school meer vrije tijd hoop ik .ik vindt 3d kaarten erg leuk maar kom er gewoon niet aan toe of gevut er meer voor,ben de laatste tij er moei .tanja heeft de laatste tijd de oren op de verkeerde plaats .maar verder is ze wel lief hoor .maar gelukkig heb ik nu drie weken vakantie

groetjes marielle mama van tanja