Dagje uit, maar wel overdekt. Tips?

We willen zaterdag even een dagje weg, maar de voorspelling is 80% kans op regen…
Sylvie is 15,5 maand. Waar kan je dan leuk met haar heen?
Mijn vriend zei speelstad oranje, maar daar is ze toch nog veel te jong voor? Hij zei dat ze daar een speciale kinderafdeling hebben. Ja dat weet ik, maar toch niet voor zulke jonge kinderen? Het enige wat ik op hun website kan vinden is een zandbak en glijbaan wat leuk voor haar is. Dan kunnen we hier ook wel naar de speeltuin
Ze is helemaal gek op dieren, maakt niet uit welke dieren.
Hebben jullie tips wat leuk is om met een meisje van bijna 16 maand heen te gaan?
We wonen in Haulerwijk in Friesland en het moet niet al te ver rijden zijn natuurlijk

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ow ik heb ff zitten kijken want ik kende het niet, ja ik woon niet in de buurt, maar lijkt me kei leuk!
ja okay ze zijn een beetje klein maar er is altijd wel wat te beleven, voor de kleine en voor pa en ma ook, ik zag al botsauto’s ben ik dol op !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Is er geen ballorig of zo in de buurt.
Weet zeker dat ze dat geweldig zal vinden.

Onze dames vinden dat geweldig. Bijkomend voordeel is dat ze daarna zo moe zijn dat ze vaak snel en lang slapen.

Groetjes, Kirsten

Ballorig is denk ik ook voor oudere kindjes Sylvie word helemaal ondersteboven gelopen daar

Bij Ballorig hebben ze ook een stuk waar ze kunnen spelen van 0 tot 4, daar kan ze best spelen, ook op deze leeftijd.

quote:
Ballorig is denk ik ook voor oudere kindjes Sylvie word helemaal ondersteboven gelopen daar

Die ervaring hebben wij niet.
Maar we blijven dan wel bij ze in de buurt.
Spelen met ze mee.

We gaan meestal wel door de weeks, dus misschien dat dat ook uit maakt.
Komende zondag gaan we waarschijnlijk weer. Denk dat het dan wel erg druk is.
Weekend, vakantie en slecht weer.

Groetjes, Kirsten

Bij Ballorig (of hier in Groningen bij de Apekooi) hebben ze een afgescheiden gedeelte voor de kleintjes die daar veilig kunnen spelen. Dus kan best, ook met een dreumes/peuter.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hmm er zit een ballorig in Heerenveen. Is dat wel leuk dan als Sylvie alleen is? En ook leuk voor ons? Kunnen wij gewoon met haar spelen daar dan?
En verder kent niemand speelstad Oranje? haha

Ja hoor, hartstikke leuk. Daar spelen natuurlijk genoeg andere kindjes waarmee ze contact kan maken en jullie kunnen gewoon met haar mee om met haar te spelen. En nee, Speelstad Oranje ken ik niet.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ik moest ook weer ff kijken voor ballorig, hebben wij hier nie, maar goed, komt allemaal beetje op hetzelfde neer toch… tenminste dit is net zoiets als hier avonturenland, en kidscastle…

hier hebben ze inderdaad ook een 'gedeelte’voor hele kleine kindjes, met ballebak en een klein glijbaantje… superleuk…
wij hebben pippy voor de eerste keer meegenomen toen ze net kon lopen…nou die ging compleet uit dr pan, (papa natuurlijk overal achteraan) want madam die voelde zich niet verplicht in het gedeelte te blijven wat voor haar leeftijd was… nu moet papa er ook nog achteraan, want ja door de grote kindjes word ze onder de voet gelopen nog, maar die roust daar zo hard doorheen, geweldig vinden ze dat!

en inderdaad geganandeerd, goede nachtrust hahahaha

Pippy is geboren 17.07.2009

De binnenspeeltuin!? Is voor alle leeftijden, overdekt, voor papa en mama ook zit-gelegenheid en eten en drinken. (Nu weet ik niet wat Ballorig is… dus als dat een binnenspeeltuin is is mijn berichtje een beetje overbodig)

Lilypie Second Birthday tickers

Ik dacht nog zal ik gewoon Ballorig zeggen, of zal ik het maar een binnenspeeltuin noemen. Gokte erop dat iemand uit Haulerwijk het wel kent, maar had er niet aan gedacht dat er natuurlijk meer mensen meelezen/reageren .

Speelstad Oranje ken ik wel. We wonen er immers vlak bij. Daar is ze volgens mij nog te jong voor. Wij zijn er ook nog nooit met de meiden geweest, omdat zelfs de oudste daar ook nog te jong voor is. Volgens mij is dat leuk vanaf een jaar of 4.

Groetjes, Kirsten

Wij zijn in oranje stad geweest toen luna 2.5jr was, echt nog veelste klein. grote kinderen liepen ons zelfs onderste boven. Plus en dat vond ik 'n groot nadeel daar, er zijn 'n aantal dingen met water (bootjes oa), grote plassen met water. Je moet het zo zien, hety zijn 7 voetbalvelden vol met speeltoestelen en atracties. Zou de leefdtijd van luna nu ideaal vinden, en dan nog kun je ze niet alleen laten gaan, zo giga groot is dat.
Jammer dat je niet meer de achterhoek op woont, dan had ik gezegt ga naar het land van jan klaassen.

Gr Patries

@hannah; Bakkeveen, Flippies pretpaleis! Kun je haast heen fietsen! Enige nadeel zou de vakantietijd kunnen zijn, dat het er wat drukker is, maar voor de rest is het echt superleuk!
Meende dat het ook niet zoveel kost! Is een mini-apekooi zeg maar, en met mooi weer een grote speeltuin buiten, ook een gedeelte overdekt! Bij super mooi weer een pracht van een buitenzwembad! Google maar eens

Manderijn

Wij zijn 3 week geleden voor het eerst bij speelstad oranje geweest. Zowel Marijn als Dion vonden het geweldig. Ze zijn allebei erg driest dus zal ongetwijfeld een rol spelen. Dion is ietsjes ouder dan Sylvie maar je kunt samen van de glijbaan, in de draaimolen, zweefmolen(tje), draaiende olifantjes die op en neer kunnen, in de bootjes, treintje, springkussen, dus mogelijkheden genoeg.
Ballorig is hier ook favoriet. En voor de kleintjes is er ruimte genoeg om te spelen.
Zwembad vinden kinderen ook vaak heel leuk.

Gewijzigd door - pranger7 op 21 Jul 2011 22:16:18

Er zit volgens mij een dierentuin in Leeuwarden, weet niet of dit ver is.
Ik heb laatst iets gelezen over een kabouterbos “Rijk der Kabouters” in Eext Drenthe. Weet niet of dit ver is bij jullie vandaan, oh maar dat is zeker buiten. Misschien een idee voor als het lekker weer is .

[img]http://lb2f.lilypie.com/s0bwp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /> [img]http://lpmf.lilypie.com/EZ8ep2.png" width=“400” height=“80”

Wij gaan vandaag naar het Kabouterdorp in Exloo!
Vlak bij emmen, vanaf hier een uurtje rijden, is nog te doen met 2 kinderen!

Manderijn

Ik denk dat je idd beter naar een ballorig kan gaan dan naar Speelstad Oranje. Die laatste heb ik zelf als kind/puber heel wat uurtjes doorgebracht, super leuk maar niet voor hele kleine kindjes. En ballorig heeft een apart deel voor kleine kindjes en als papa en mama gewoon lekker mee gaan in de ballenbak en meeklimmen door de klimtorens, mee op de trampolines, mee op het luchtkussen, flink vaak silvie optillen om van de glijkussens af te gaan, dan heeft niet alleen Sylvie een topdag maar ook papa en mama voelen zich weer heerlijk kind! Reuze leuk, maar je bent zelf na een paar uurtjes wel gevloerd! Geeft wel super leuke foto’s, zelf lekker klauteren met je kind!

Je zou ook met dr kunnen gaan zwemmen, ook lekker voor jou om in het water te ontspannen.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
In ieder geval veel plezier,

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 22 Jul 2011 22:22:48

@Manderijn: Heb het even opgezocht, maar dat lijkt me nog niet echt wat voor Sylvie. Ze blijft vooral nog bij ons in de buurt en ik zie haar echt niet helemaal alleen ergens op klimmen en overheen lopen, brrr Strakt valt ze.
En ik zie mezelf ook niet echt op zo’n klimtoestel klauteren tussen alle kleine kinderen

Jammer dat de meningen zo verdeeld zijn over speelstad oranje, dat blijft dus echt gewoon een kwestie van uitproberen. Nou is het niet erg duur, Sylvie mag gratis naar binnen en wij betalen 10 euro p.p. Maar ja het zou wel jammer zijn als we er heen gaan en ze vind het allemaal maar niks.
Ik heb echt geen flauw idee hoe Sylvie zoiets zou vinden, we zijn nog nooit met haar in een draaimolen ofzo geweest.

@Bakmama: Ja zwemmen doen we wel vaker, we wilden nu juist graag een keer wat anders doen

@Bakmama en Lencios: Klopt Aqua zoo zit in Leeuwarden. Lijkt ons ook echt keigaaf om daar heen te gaan, maar daar is maar een klein gedeelte van overdekt. We kunnen altijd beslissen paraplu en regenscherm van de buggy mee te nemen. Dus dat kan altijd nog.

Zo balen dat het elk weekend als wij graag wat willen doen slecht weer is… Er zijn zoveel dingen waar we makkelijk met Sylvie naar toe kunnen en wat we ook echt graag nog eens willen doen, maar niet in de regen…

Jullie hebben het steeds allemaal over de ballenbak, maar is dat voor Sylvie niet nog heel gevaarlijk?
En met haar op de trampoline is ze toch ook nog te jong voor? Haha ik weet het allemaal niet hoor
Ben al wel eens met haar op het springkussen geweest, maar toen waren wij de enige 2 op dat hele ding