Dagje uit en voeding

Hallo allemaal

Sinds 1.5 weken eet mijn zoon Pim groente en fruithapjes. Dez maak ik elke keer vers, maar nu gaan we het weekend een dagje weg en nu vraag ik me af hoe je dat moet doen?
Moet ik dan potjes halen (ik heb niets tegen potjes, maar als ik het zelf doe kan ik de dikte zelf bepalen) of bestaan er mogelijkheden om als je de ochtend vers hebt gemaakt het die dag op te gebruiken?Misschien speciale potjes??
Hoe doen moeders dat die hun kinderen naar een kinderdagverblijf brengen??Eten ze daar allemaal potjes??

Alvast bedankt

Groetjes Mindy

je kunt bv wat van te voren maken en dan mee nemen of hoe zie ik dat.
maar potjes is ook geen probleem als het iets te dik is doe je er wat water bij door klaar.

[img]http://www.zwangerschapspagina.nl/leeftijdbanner/leeftijd/10880/baby.png" border=“0”>

Meest handig is om potjes mee te nemen. Vooral fruit wordt natuurlijk snel bruin als je het van te voren al klaarmaakt.

Anouk krijgt op de creche altijd vers fruit, dat hebben ze daar. Voor het warme eten geef ik altijd een potje mee. Maar je mag ook zelf gekookt eten meegeven.

Ik zou als ik een dagje uit ging maar gewoon een potje fruit en een potje groente meenemen. Dit is mooi afgesloten en hoeft dus niet gekoeld te blijven. Er is vast wel een magntron waar je even de groentehap mag opwarmen toch?

Alvast veel plezier met je dagje uit.
Grt, Sabine

Hoi,

V.w.b. fruit is banaan wel handig. Die kun je zo in kleine brokjes bijten en voeren. Gaat er volgens mij altijd wel in. Anders is het nog altijd makkelijk met een vork fijn te maken. V.w.b. groenten kun je verse doorgekookte wortels nemen. Makkelijk te prakken en eventueel in kleine stukjes ook te voeren.

Succes!

P.S.: Af en toe een potje kan echt geen kwaad hoor. Zelf geef ik ook altijd alles vers. Met een dagje uit kan het echter wel handig zijn. Tenminste als je kind het lust. Mijn tweede, meisje, vindt potjes echt BAH!!! Helaas…

Hoi Mindy
Groente kun je makkelijk klaar maken en een dag bewaren. Met fruit zou ik dat niet doen. Ik heb zelf pas geleden een topic gestart over het bewaren van vers fruit. Uiteindelijk heb ik van die vacuum bewaardozen gekocht en ook nog eens een druppel citroensap erin gedaan maar dan nog wordt het vies bruin. Als ik het dus echt niet anders kan pak ik dus een potje.
Succes
Ellen

hoi iedereen

Heel erg bedankt!
Het dagje uit is goed gegaan en hij heeft goed van de potjes gegeten!Ik vond alleen de fruit heel dun…hij zoog het van de lepel af!
Als ik hem straks naar de oppas breng kan ik inderdaad het al meegeven en daar in koeling zetten…op een dagje uit is dat niet mogelijk!
Ik ga wel de banaan proberen…die is inderdaad snel geprakt!

Heel erg bedankt…toch wel makkelijk zo een site met allemaal behulpzame moeders!