Dagje efteling/slapen?!

Wij (aangezien mijn vriend dit echt nog niet kan bedoel ik mijn moeder,broer en schoonzus met dochter en ik met mijn dochter) willen graag een dagje naar de efteling om ook weer s wat leuks te doen voor ons zelf en de kids. Nu dachten we aan de efteling. Hartstikke leuk, alleen wordt mijn dochter van bijna 20 maanden nog strontvervelend als ze smiddags niet slaapt. In de buggy of auto slapen doet ze niet en een andere oplossing zou ik niet weten. Wat zijn jullie ervaringen met dagjes uit met die kleintjes? Slapen ze dan ook helemaal niet? En hoe verloopt de dag dan? Ik zie het nl al gebeuren dat ik vanaf een uurtje of 1 met een huilend kind in mijn armen of aan mijn been loop.

mama1980

Willen jullie persé naar de efteling? Je zou ook kunnen kiezen voor iets kleiners waar jullie meisje misschien meer aan heeft en waarna ze 's middags in haar bedje kan slapen

Ik moet eerlijk zeggen dat wij met ons zoontje pas twee maanden voor zijn derde verjaardag naar een pretpark zijn geweest. Eigenlijk ook omdat hij er dan meer aan heeft dan wanneer hij alleen maar in de buggy moet zitten of steeds handjes vast moet houden als hij wel mag lopen (en daar sjachie van wordt…). En omdat hij dan makkelijker een slaapje over kon slaan :smiley:

Voor die tijd gingen we naar een indoorspeeltuin of kinderboerderij, 's morgens lekker gek doen en moe worden en 's middags lekker in eigen bedje slapen en dan 's avonds wokken of ergens een pannenkoek eten. Dat werkte hier heel goed! En dan heb je toch een heel leuk dagje uit.

Erik sliep altijd gewoon in de buggy, ook al past dit helemaal niet bij hem. Als ze echt moe zijn, slapen ze wel. En als je de gok niet durft te nemen, dan niet gaan. Maar ik zou zeggen: gewoon doen. Het gaat heus meevallen.

Trouwens, wij gaan in de vakantie ook een dagje naar de Efteling. Ik ben benieuwd, veel plezier voor jullie!

Groetjes,
M

Ik was ook bang dat Luka vervelend zou worden als hij 's middags niet zou slapen, maar dat blijkt ontzettend mee te vallen. Als er maar genoeg afleiding is, en dat zal in de Efteling zeker zo zijn, dan merkte hij zijn moeheid helemaal niet op.
En wat Mriek al zegt, als ze echt moe is slaapt ze ook wel in de buggy.

Lilypie First Birthday tickers

Hier hetzelfde, Saar slaapt ook gewoon in de wandelwagen, lekke rplat leggen eventueel doek eroverheen dat ze niet zoveel ziet, lievelingsknuffel erbij en als ze echt moe zijn vallen ze heus wel in slaap.
Gewoon lekker gaan.

Kun je niet s morgens gaan? Dat ze s middags wat later naar bed gaat?

Liefs