Hallo allemaal,
Mijn zoontje is net 6 maanden oud en wij hebben nog geen vast dagritme. Ik ben benieuwd hoe jullie dag eruit ziet/zag met een baby van 6 maanden.
Groetjes Dorine
Hallo allemaal,
Mijn zoontje is net 6 maanden oud en wij hebben nog geen vast dagritme. Ik ben benieuwd hoe jullie dag eruit ziet/zag met een baby van 6 maanden.
Groetjes Dorine
Met zes maanden mogen ze nog geen brood, maar en fruithapje mag wel. Ik ben zelf niet zo van de schema’s, ik heb altijd op vraag gevoed. Ik zou uit mijn hoofd niet zo een twee drie meer weten hoe het ritme was met zes maanden. Misschien weten andere moeders het nog wel!

Haihai,
Mijn zoontje is ook 6 maanden en heeft erg veel behoefte aan structuur en regelmaat.
Ons schema ziet er als volgt uit, het kan wel eens een hal uurtje verschillen hoor.
06.30 uur - fles 200 cc en daarna weer naar bed tot ongeveer 09.00 uur.
09.00 uur - uit bed spelen
10.00 uur - fruithap en daarna aankleden en spelen
11.30 uur - fles 200 cc en daarna naar bed tot ongeveer half 2
13.30 uur - weer uit bed en spelen
15.00 uur - fles 200 cc en weer naar bed tot ongeveer half 5
16.30 uur - uit bed en spelen
17.00 uur - groentehap
18.30 uur - in bad of douchen
18.45 uur - papfles 240 cc en naar bed tot de volgende ochtend.
Dit is onegveer ons dagschema maar wat ik al zei het kan ook wel eens een half uurtje verschillen als ie bv eerder wakker is of wat langer slaapt of als we eens weg zijn en we zijn wat later terug.
Liefs maaike
alle kids hebben behoefte aan een vaste regelmaat en structuur
mijn kids hebben dit al vanaf de geboorte mee gekregen
rust rein en regelmaat is ontzettend belangrijk
Jedidia’s dag ziet er ongeveer zo uit:
06.00u. Borstvoeding en speelt/slaapt in ons bed.
08.00u. BV en spelen
10.00u Fruithapje met liga. 10 min. slapen en dan spelen in haar bed
12.00u. BV en spelen
14.30u BV en middagdutje van ong. 20 min.
16.30u. Groetehap
19.00u. Badje
19.30u. BV en bedritueel
22.00u. Laatste BV voeding neemt ze al slapend (waar ik overigens mee probeer te stoppen)
Het kan natuurlijk wel eens een half uurtje verschillen, maar meestal verloopt het op deze manier. Ik vind structuur belangrijk voor haar, maar ik vind het ook wel prettig voor mezelf. Ook als we een dagje weggaan, probeer ik me aan deze structuur en rituelen te houden, dat werkt het meest rustgevend voor haar.
Ik hoop dat je een weg kunt vinden die het beste bij je kind en jou past. Succes ermee.
Groetjes, Daniella
Wij hebben met Jade geen vaste tijden. We geven haar de fles om 7.00, 11.00, 15.00 en 20.00. Rond 18.00 krijgt ze een fruithap. en ze gaat naar bed wanneer ze moe is. Ze slaapt niet altijd even lang, dus kunnen wij hier geen tijden aan hangen. Wel is het zo dat ze ong. 2 uur na een slaap wakker kan zijn, en dan weer naar bed gaat. We hebben met haar wel eens regelmaat met tijden geprobeert, maar dat werkt niet voor haar en werden wij er gefrustreerd van, dit werkt voor allemaal heel goed.
Wij moeten donderdag naar de wijk, zullen we wel een ander eet schema krijgen, ze schijnen vanaf nu ook warm te mogen eten? Ik wil weten wat ze moet en mag eten en hoe laat.
Groetjes Frauk
Joep krijgt ook op vaste tijden eten, maar andere activiteiten gaan nooit op de dezelfde tijd. Dit komt vaak ook omdat hij de ene keer een uurtje slaapt en de andere keer weer twee uur. Ik probeer wel zoveel mogelijk hetzelfde ritme aan te houden, maar met mijn drukke mannetje is het erg lastig. Ik pas me nu eigenlijk zoveel mogelijk aan hem aan.
In iedergeval bedankt voor jullie reacties. Handig om te lezen hoe jullie het doen.
Groetjes Dorine
Wij hebben ook geen vast schema, inderdaad alleen m.b.t. de flesjes! Alex geeft aan wanneer hij moe is en naar bed wil, hij slaapt zo´n 5-6 uur per dag (tussen 8 en 20 uur) en de hele nacht door. De slaaptijden overdag varieren per dag. Hij vaart er heel goed bij, is altijd blij en vrolijk. Het kan ook bijna niet anders, want ik ben maar twee dagen per week bij hem, hij is twee dagen bij oma en twee dagen bij de opvang en een dag met zijn papa. Van structuur en regelmaat kan ik dus niet spreken, maar Alex schijnt het ook niet nodig te hebben…