Dag en nacht opeens omdraaien?

Maud komt opeens weer voor een nachtvoeding.
We hebben geprobeerd een klein beetje voeding te geven maar hier heeft madam niet genoeg aan. Gevolg ze klokt een hele fles leeg en gaat dan weer tevereden slapen.

Overdag drinkt ze slecht. Kortom het lijkt dat ze de schade in moet halen.
Zal ze alleen maar last hebben van de sprong of moeten we het echt anders gaan aanpakken?

Groetjes, Kirsten

[img][img]http://b1.lilypie.com/JVXXp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />[img]

Nee hoor, die is niet terug naar de nachtvoedingen. Ze lacht zich suf dat je erin trapt dat ze 's nachts weer de fles wil krijgen. En het is nog slecht voor haar gebit ook.

Ze is gewoon aan het uitproberen. Het is 's nachts als je wakker bent, veel gezelliger als papa of mama aandacht aan je besteden!

Bij 1 jaar en bijna 9 maanden zit geen sprong meer. Dan spreek je van peuterpuberteit.

Ik zou er acuut weer mee stoppen. Niet afbouwen, maar per direct helemaal stoppen met die nachtelijke fles. (ze hoort al niet eens meer uit een fles te drinken op die leeftijd overigens). 's Nachts is om te slapen.
Evt. een slokje water geven (en dan ook geen hele beker, gewoon echt een slokje. Gewoon maar een bodempje in de beker doen, dan kan ze niet meer drinken).

Kusje, onderstoppen en weer gaan slapen.

En gaat ze huilen, dan maar huilen. Niet op reageren. Dan heeft ze snel genoeg door dat er met papa en mama niet te sollen is en dat de nacht is om te slapen.

Klinkt heel hard, maar dit is de enige aanpak die werkt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Sep 2010 11:08:58

volgens mij is Maud jonger, hoor!

22-12-2009 colin geboren

Hey Sje,

Je hebt helemaal gelijk als ik het over Lieke had, maar ik heb het over haar zusje van 4 maanden. Krijg het maar niet voor elkaar met de ticker.

Bij Lieke pakken we het idd zo aan en die krijgt al sinds ze een jaar is geen flesje meer.

Groetjes, Kirsten

[img][img]http://b1.lilypie.com/JVXXp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />[img]

Oh haha, ik keek inderdaad naar die ticker, niet naar de naam erin.
Tja, bij 4 maanden is het een ander verhaal. Dan zou het weleens heel goed de sprong kunnen zijn en zit er zo ongeveer niks anders op dan afwachten tot die sprong voorbij is en ze haar goede ritme weer gevonden heeft.

Groetekes, Sje

Maar wel heel lastig hé zo’n sprongetje… Ik zou haar een fopfles geven dan denk. Want je breekt zelf ook op als dit zo blijft. Geef haar bijv. een flesje met 3 schepjes en 120 water … dus meer water dan voeding. Dit verzadigd niet extreem waardoor het na de sprong misschien wel snel weer over is…

Wordt Lieke wakker van haar? Anders toch proberen om het huilen te negeren (oooh zo moeilijk… in de nacht is 1 minuut net een uur)…