Daar zitten we dan in een huis zonder kids

hoi meiden,
moet even van me af tikken!
Net lieke weggebracht voor de eerste keer peuterspeelzaal!
pffffff Lieke ging gelijk met de poppen spelen! En gaf een kus en zei “Doei mama tot straks” Gaan traan gelaten! ze had me niet meer nodig hahah wel fijn dus.
Maar ooooooo wat is het voor mij toch moeilijk! Zo stil ineens in huis en wat wordt mijn meisje groot!
Mirte vanmorgen even naar oma gebracht zodat ik lieke op mijn gemak kon voorbereiden en weg kon brengen!
Dus die is nu ook nog bij oma en ligt lekker te slapen! wat is het toch stil!
Ben benieuwd of lieke toch niet is gaan huilen een tijdje later.! Ze had er wel echt zin in!

Groetjes Gytha

pffff kunnen we samen een potje janken.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

erg he het loslaten is begonnen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Oh zo herkenbaar toen ik Morgan weg bracht vorig jaar en zelf nog een week verlof had. Snotterze meid

Groetjes,

Michèle

Sterkte met de leegte en het loslaten. Herkenbaar hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Lieke om 11.00 opgehaald.
Zat bij Juffrouw op schoot! In tranen!
De juf zei ze ging mooi spelen toen ik ging en na een half uur begon ze te huilen en keek rond van wat gebeurt er allemaal hier! Toen ze in de kring gingen zitten moest ze heel hard huilen en vroeg steeds naar Mama! Daarna werd het beter en begon ze ook meer te vertellen. Toen ik haar op ging halen snikte ze nog steeds!
Arme schat! Haar wereldje wordt nu natuurlijk ook een stuk groter!
En toch heeft ze het leuk gehad want ze vertelde vollop en zong het liedje “smakelijk eten” toen we naar huis liepen.
Hopen dat ze nu een beetje begrijpt dat mama ook terug komt en haar op komt halen. en dat het donderdag wat beter gaat.

Groetjes Gytha

Ach gos, ineens het besef dat mama weg was en het toch ook allemaal wel nieuw en spannend was. Toch fijn dat ze het ook wel leuk heeft gehad. Ze weet nu tenminste wat het is en het zal de volgende keer dus alweer een stuk anders zijn voor d’r. Hopelijk dan zonder tranen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heel wat voor zo’n kleine mop hoor! Niks mis mee als het in het begin met wat tranen gepaard gaat.

Grote meid Lieke! Elke keer een stukje meer genieten op de peuterspeelzaal!

Groetekes, Sje

Ooh jee, alsof je hart in tweeën breekt! Ik vind zoiets altijd zoooo sneu!!!
Het is ook wel weer een grote stap die ze gemaakt heeft!!!

Groetjes Frauk

Vervelend dat ze zo aan het huilen was. Gelukkig heeft ze er ook al leuke momenten beleefd. En het is natuurlijk heel wat voor zo’n kleine om ineens van mama weg te zijn. Niet meer in een rustige omgeving thuis, maar in alle drukte met allemaal andere kindjes. Denk dat ze het nog niet eens zo slecht heeft gedaan voor een eerste keer. Zal vast alleen maar beter gaan allemaal.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hè wat vervelend voor jou. Het is ook zonder huilend kindje al zo vreselijk moeilijk. Maar het gaat vast goedkomen!

Ik vind het sowieso heel heftig hoor dat je een kind ergens heen brengt waar hij/zij niemand kent, geen kindjes, de juf niet en ook nog eens een heel onbekende omgeving met regels en gewoonten die je niet weet. Ik vond het in elk geval heel wreed toen ik even probeerde in Joëls schoenen te gaan staan 2 weekjes terug, toen hij voor het eerst naar de basisschool ging.

Maar het is ook wonderlijk te zien hoe flexibel kinderen zijn en dat ze zich redelijk snel ook aanpassen aan nieuwe regels en gewoontes.

In de eerste week zei Joëls juf dat hij steeds zijn schoenen uit deed. (thuis altijd!) Tja, spelen met schoenen aan is hij niet gewend, dus logisch. Maar de juf zei toen ze gingen buitenspelen, ze ineens dacht: Hé Joël loopt op blote voeten.

Geen 2 jongetjes tegelijk naar de wc, ook een lastige regel als je nodig moet en het soms nog misgaat…

Je mag niet in de huishoek spelen, want daar staat een rode cirkel voorgeplakt. Oeps, dacht ik toen. Je zag Joël denken, wat mag ik dan wel??

En luisteren is erg lastig, maar gaat gelukkig nog steeds beter.
1e belletje, opruimen waarmee je bezig bent. 2e belletje volgende activiteit volgens kaartjes op de muur. Joël speelde eerst rustig door zegt juf. Zijn er belletjes geweest dan??

Tja, ze worden wel groot hoor! Als ik dit zo meemaak.

Groetjes, Mariëlle

Hoi Hoi

Ik had je topic nog helemaal niet gelezen en was juist zo benieuwd hoe het gegaan was met Lieke.

Ach meid ik weet precies hoe je je voelt hihih (is geen leedvermaak hoor). Nanik is inmiddels nu 5x geweest en gisteren was het drama al ietsjes minder erg en vandaag heeft ze bijna niet gehuild en moest ze zelf heel voorzichtig lachen toen ik haar kwam halen. Die keren daarvoor was het ook iedere keer huilen.

Kortom het lijkt de goede kant op te gaan. De juf gaf mij als advies het er thuis maar zo weinig mogelijk over te hebben. Als ze zelf wat willen vertellen is het prima maar er niet zelf over beginnen. 10 minuten voor je ze weg brengt zeggen dat ze naar school gaat en dan direct wegbrengen, afscheid nemen en weggaan. (ok en dan zelf even een traantje weg pinken om de hoek hihi)

Dat lijkt te helpen bij Nanik. Wanneer mag Lieke weer.

Het is wel een goed teken dat ze enthousiast was toch.

En dat alleen thuis zijn vind ik wel lekker hoor. Heb lekker in de zon gezeten met een boek erbij. Heerlijk (had ook kunnen gaan strijken natuurlijk hahahaha)

Doei
Bianca

Gewijzigd door - mamma van Dewi en Nanik op 08 Sep 2009 22:21:16

fijn dat het bij jullie wat beter lijkt te gaan
Lieke mag donderdag morgen weer.
Het gekke was ze ging gelijk spelen en gaf me een kus en zei doei.
Maar toen ze in de kring moesten gaan zitten begon ze te huilen! en vroeg de hele tijd Mama mama aan de juf.
Ik had verwacht dat ze ging huilen als ik wegging.

hopen dat het donderdag beter gaat

Groetjes Gytha

Misschien vond ze het niet leuk dat ze ineens niet meer vrij mocht spelen maar in de kring moest zitten.

Er komen ineens ook zoveel indrukken op die kleintjes af.

Hoor mij dan als ervarings deskundige die het er zelf ook zo moeilijk mee heeft.

Dewi moest altijd huilen als ik haar kwam halen omdat ze dan niet mee naar huis wilde (dat is ook weer overdreven hoor. Waren alle kindjes blij als hun mama kwam ging die van mij huilen. maar daar had ik toch een stuk minder moeite mee hoor)

Succes donderdag. Wij gaan ook weer. Ze gaan hier 3 dagdelen per week. Best veel he

Bianca

het begon vanmorgen al.
Lieke hoeft niet schooltje toe!
eenmaal daar, ging ze aan mijn broek hangen en zei steeds samen met mama spelen?
Huilen etc. even daar gebleven en ze ging mooi spelen en begon te kwebbelen!
Ik zei tegen de juf nu kan ik wel gaan he. Dus even kort afscheid genomen en ze zet het me op een krijsen! en zo ben ik gegaan! jeetje wat breekt je hart dan toch!
Ik na een half uur gebeld en volgens mij ging het nog niet zo goed.
Ze was stil maar zat bij de juf op schoot te kleien.
Hoop zo dat dit snel beter wordt!..
Wat hangt ze dan toch aan mama zeg!

Groetjes Gytha

Ik weet wat het is en het is heel erg moeilijk, mijn dochter heeft het 3 weken gedaan, het komt echt goed

Liefs Michelle

Och, wat jammer dat het zo gaat…
Ze is ook nog wel heel klein hoor! Volgens mij hebben meer kindjes op die leeftijd wel last van huilen bij afscheid.
Ik heb zelf gekozen om mijn oudste met 3 jaar naar de psz te brengen en de tweede gaat 4 maand eerder, maar wordt dus ook al bijna 3 jaar dan.
Bij ons mogen kindjes ook pas vanaf tweeënhalf komen. En dan merk ik dat ze soms nog helemaal niet kunnen duidelijk maken wat ze willen.
Lieke kan al wel goed praten begrijp ik uit jouw verhaaltje, dat scheelt wel.
Dit is trouwens geen aanval hoor, iedereen mag dat zelf weten natuurlijk.
Ik hoop dat het gauw beter gaat en dat ze het heel erg naar haar zin krijgt.
Groetjes, Mariëlle

ja ze kan echt wel duidelijk maken wat ze wel en niet wil! Praat ook ontzettend duidelijk.
Ik snap ook wel dat het geen aanval is hoor
Maar lieke hangt op het moment toch erg aan mijn broek. En ik denk dat het dan juist heel goed is om haar naar psz te brengen ook omdat ze verlegen is.
Ik verwacht ook wel als ze eenmaal vertrouwen erin heeft dat ze het heel leuk zal vinden! En in okt/nov komt er een kindje uit de buurt bij haar in de groep en die kent ze een beetje. Dus hopen dat het een beetje samen optrekt dan.

Groetjes Gytha

toen ik haar ging halen, kwam ze zwaaiend naar me toe!
de juf vertelde dat het heel goed gegaan was nadat ik gebeld had.
Ze had heel mooi gespeeld en vollop verteld. Ze stonden er van te kijken dat haar taalontwikkeling zo goed was. Ze maakt al hele lange zinnen zijn de juf! En dat klopt.
Gelukkig. Terug weg naar huis, vertelde ze zelf ook weer de hele weg over schooltje, over het voorleesverhaaltje etc. Dus ze heeft het wel fijn gehad.
Het is dus duidelijk alleen het afscheid nemen van mama.
Maar dat komt ook wel goed hopen we!

ik ben erg opgelucht dat het toch nog zo goed gegaan is.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, want lieke is een aanhouder en ik dacht als ze begint te huilen houdt ze niet meer op!
hahahhaa

Groetjes Gytha

fijn dat dat zo goed gegaan is, op den duur zegt ze vats weer dag mama als je haar gaat brengen is ook allemaal neiuw heb en dan wil je graag mama bij je houden…

Liefs en dikke kus brenda en charissa