Hallo Moeders,
Jullie kennen vast mijn forum nog over diarree, nou dat was opgelost, maar we beginnen weer van voor af aan. Ze heeft al weer twee spuitluiers gehad en ben nu dus benieuwd of het aanhoudt. Ze drinkt al haar flesjes lekker op en de temp is goed en ze is erg aanwezig dus dat is allemaal goed, maar wordt er weer ontzettend benauwd van ! Vindt het zo zielig, maar heb niet het idee dat ze er last van heeft. Heeft verder ook geen uitdrogingsverschijnselen dus eigenlijk moet ik me niet zo gek maken, maar toch blijf je daar ontzettend mee bezig zijn. Nu is het wel zo dat ik de JBPM op ben gaan voeren, omdat ze weer wat meer spuugde en daar kreeg ze vorige keer ook diarree van dus misschien is het dat, maar toch. Nog ff bekijken vanavond en vannacht !
Liefs Natasja
Daar gaan we weer
quote:Het klopt hoor dat ze van de JBPM dunne ontlasting krijgen Het word ook vaak gebruikt bij kindjes die last van de darmpjes hebben Ik heb voor Justin friso comfort gebruikt Dat is ook met JBPM omdat hij spuugde en krampjes had En ook Justin had dunne ontlasting Maar wat ik wel wil zeggen is hou haar goed in de gaten Want voor je het weet is een klein prulleke uitgedroogt En daar zit je niet op te wachten Als het erg word mischien kan je dan een leppeltje rijstenwater geven Rijst koken en het vocht opvangen en dat dan geven klein beetje maar hoor Bij Justin hielp het Succes
Nu is het wel zo dat ik de JBPM op ben gaan voeren,
oh natasja wat vervelend nou
zo blijf je aan het klooien he
wat versta jij onder spuit luiers
echt waterdun of gewoon een beetje zalvig
die van mij spuit ook altijd haar luiers vol
met kracht
misschien is ze toch nog niet klaar om helemaal op
die voeding te zitten
misschien kan je nog ff mixen
heb ik ook gedaag tot ze er helemaal tegen kon
nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Hoi hoi,
Ben pas nieuw hier, dus ik heb je stukje gemist over de vorige diarree-episode. Toch wil je nog wel wat tips geven (misschien dat je ze al gehoord hebt)
Ik geef Isabella (7,5 maanden) Friso Comfort. Met deze voeding heeft ze eigenlijk nauwelijks tot geen last van diarree of het tegenovergestelde, nl. opstipatie. Verder gebruik ik een WERELDfles!! Het is de fles van het merk Bfree http://www.tomsbabycare.com/NL/index.html .
Het is werkelijkwaar een superfles (nee, ik heb geen aandelen). Ze geeft eigenlijk nooit iets terug, spugen ofzo. Ook boert ze minimaal, omdat door deze fles bijna geen extra lucht binnenkomt.
Verder over die diarree. Een tijdje had Isa wel last van spuitluiers, binnen een dag lag haar mooie kontje open. Ik kreeg een gouden tip, nl. eerst maizena erop en dan zalf (bv. bepanthen) en elk half uur, drie kwartier verschonen. Hielp heel goed!
Om uitdroging te voorkomen heb ik na ieder flesje ook ORS gegeven (kan je gewoon bij de apotheek krijgen) en ik heb de flesjes gehalveerd en dus ipv 4 per dag +/- 8 keer per dag eten gegeven. Ja, helaas… toen kreeg ze nog 4 keer een fles…
Ik weet dat dit heel vermoeiend is, maar het maagje en de darmen hebben zo iets minder te verstouwen in 1 keer.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat het maar weten!
Succes
Gaby & Isabella
Moeders,
Nou vanmorgen had ze geen spuitluier (daar bedoel ik mee dat ze echt waterdun is en dat ze tot haar oksels onder de natte poep zit) en net ook niet dus misschien ligt het gewoon echt aan die JBPM, maar we wachten maar weer af.
Wat betreft de uitdroging; mag je die ORS gewoon altijd geven en hoeveel ?
Rijstewater; heb ik vaker van gehoord, maar is het dan niet zo dat ze wanneer ze dit niet krijgt dan weer flink aan de diarree is ?
Zou het misschien een griepje kunnen zijn ? Ze heeft verder geen koorts.
Nancy; hoe lang hebben die spuitluiers geduurd ? De voeding meng ik nog steeds, maar had iets meer van die JBPM erin gedaan, dus misschien is het dat weer even.
GBrochard; bedankt voor de tips, maar heb elk mogelijke fles al gebruikt en gebruik er nu twee en daar doet ze het heel goed op. Gelukkig heeft ze nog geen kapotte billetjes, maar wat niet is kan nog komen. Ik smeer ze altijd wel heel goed in dus hoop dat het goed blijft gaan.
De flessen vaker geven en dan met meer water heb ik bij het vorige diarree drama ook geprobeerd en dat hielp inderdaad wel, maar zolang het zo blijft gaan dan hoop ik dat het maar tijdelijk was.
Liefs Natasja
een paar keer heeft ze het gehad
niet dagen achter elkaar hoor
ik heb friso comfort daar zit het al in
ze had toen 4 schepjes dan dee ik om en om
twee comfort en twee normaal
of drie comfort en 1 normaal
drie normaal en 1 comfort
beetje vogelen en toen ze weer meer ging
spugen helemaal op de comfort en toen
geen diaree
toen konden die darmpjes het aan denk ik

Jeetje wijffie,
Zo blijf je maar tobben met je kleine meid
Hoop dat het nu niet lang meer duurt voor je!!!
Kan je geen tips geven alleen maar heel hard steunen!!!
Liefs Wendy
Ja inderdaad zo blijven we maar weer tobben. De vorige keer heeft het ook maar 2 dagen geduurd, maar die duren lang en je wordt zo onzeker als het maar zijn kan. Elke keer ga je weer van het ergste uit, wat je eigenlijk niet moet doen, want voor je het weet is het weer voorbij. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dat rijstewater echt helpt. Volgens mijn moeder, schoonmoeder en de oudere generatie buren deden zij dat vroeger ook als hun kleintje (wij dus) aan de diarree waren, maar weet niet hoeveel dat mag en of je dat door je voeding moet doen en hoeveel !
Kan iemand mij dat misschien vertellen ?
Liefs de weer overbezorgde moeder.
quote:Probeer eerst gewoon een klein beetje van een zacht lepeltje (iets minder dan een telepeltje) Niet door de voeding heen Kijk dus eerst hoe ze op reageerd Justin vond het vies maar het werkte wel Die gaf ik als het heel erg was 3 keer per dag een klein slokje van een zacht lepeltje Veel succes
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dat rijstewater echt helpt. Volgens mijn moeder, schoonmoeder en de oudere generatie buren deden zij dat vroeger ook als hun kleintje (wij dus) aan de diarree waren, maar weet niet hoeveel dat mag en of je dat door je voeding moet doen en hoeveel !
Moet dit dan warm of moet je dit koken, afgiete, af laten koelen en dan pas geven of dezelfde temp. als wanneer je de fles verwarmd.
hoi natasja
was gister op het cb en daar zeiden ze
dat je verschillende voeding heb voor
spugen er is er ook een voor spugen en diaree
bel ze eens op om te vragen
dan heb je alles in een
wij hebben een speciaal nummer die je kan bellen
voor vragen
ze heeft mij verschillende voedingen uitgelegd
dus ik ben ff de naam kwijt
maar moest wel meteen aan je denken
ik zou als ik jou was gewoon even bellen en vragen
dan ben je misschien klaar
oja heb ook gevraagd van die 6 flessen
als een kind spuugd en last heeft van maag darmen
is het beter om vaker (en dan wat minder in de fles) te voeden
dan bijvoorbeeld om de 4 een een volle fles
met vaker en minder wennen de maag en darmen sneller
dan dat er een poos tussen zit en ze een hele plons krijgen
dus zijn wij goed bezig of niet hihihihih
ik hou nog wel ff vol zo en als ze vast voedsel mag
zie ik wel weer
dan gaat het eigenlijk automatich als er dingen bij komen
nou ga ff bellen wel doen hoooooor!!!

Nancy,
Ja dat heb ik ook gehoord ja en heb hem ook zien staan, maar als Demi niet tegen die JBPM kan dan durf ik dat niet zo goed aan. Ik doe er nu minder van in de fles en nu lijkt het wel dat de diarree minder wordt dus als we dat ophogen dan zijn we weer terug bij af en als ik het minder dan lijkt het over te gaan dus dan moet ik maar vrede nemen met meer spugen. Dat is dan niet anders, want diarree is gewoon echt niet leuk. Gisteravond om half 8 is het begonnen de diarree, dus om 23 uur en vanacht een spuitluier en nu weer niet, dus weet niet of ik me dan super zorgen moet maken, want in principe mogen 3/4 luiers wel geloof ik. Ik moet me denk pas echt zorgen gaan maken als ze elke luier + extra spuitluiers heeft ! DAt is me ook verteld op CB. ALs ze 3/4 luiers heeft is het nog niet zo erg, alleen moet ik dan wel goed opletten of ze niet uitdroogd, maar leg haar net pas op bed vanaf kwart voor 10. Ze wil meer wakker zijn en zit dan net een grote rond te kijken alsof ze alles begrijpt dus dat is wel gezond ! Is trouwens wel ontzettend leuk dat ze op dingen gaat reageren!
Ja de voedingen ben ik helemaal met je eens, we kunnen wel gaan pushen, maar op deze manier is het beter voor onze spruiten ! Ik wacht gewoon net zolang tot de nachtvoeding eraf is en dan zit ik ook op 6 voedingen. Nu geef ik wel elke keer minder omdat ze anders veel te veel krijgt. Ze krijgt nu 6 voedingen van 100/110 CC en de nacht 75 CC en ze weegt 4200 gram, maar ze slaat die nacht niet over dus kan het ook niet echt opvoeren, want dan moet ze zometeen nog op dieet. Ze komt namelijk 400 gram aan in een week en dat is best veel volgens CB dus ik verlaag de nacht elke keer met 5 CC in de hoop dat ze hem overslaat. Maar jou kleintje krijgt veel meer dan Demi las ik in het vorige forum. Ik geef haar toch echt genoeg, want volgens het CB mogen ze 150 CC per kilo dus Demi krijgt 735 cc en dat is dus eigenlijk al teveel, maar jou meisje weegt natuurlijk wel een stuk meer ? Ik hoop wel dat de nacht eraf is als ik weer moet gaan werken, want dat breekt op een gegeven moment echt op !
Hartstikke bedankt voor je tips Nancy !
Liefs Natasja
PS al zin in je vakantie ?? Nog even en dan ga je lekker skieeen, ben wel een beetje jaloers op je. Heerlijk !
hoi hoi
volgens mij bevat die voeding geen jbpm hoor maar
iets van appel nogwat…???
die van mij weegt ook niet zoveel hoor
die woog met 10 weken 4800gram en toen zat ze ook
rond de 110 120
nu weegt ze 5595 hihi nog niet veel voor 15 weken
en nu krijgt ze 150 per fles (ietsje meer dan mag)
maar goed ze komt niet giga aan dus prima
dus wat jij geeft is prima hoor
die kleine van mij is nu een beetjes snotterig zieluuuuuuug
en een prik gehad gister aaaaaaaach
ja ik heb echt wel zin in vakantie heerlijk
alleen…ja dat weet je hihi
niet aan denken en genieten
week is zo om
nou sucses weer met je meissie
Oh oke !
Nou dan heb ik wel een klein dikkertje. Die wordt dinsdag pas 8 weken dus ze krijgt dan zeker niet te weinig. Lachen he hoe die kleintjes aankomen. Je voelt ze gewoon groeien. Elke keer als ik ze vastheb kan ik me niet meer voorstellen hoe klein ze was toen ze geboren werd, toen woog ze namelijk 2530 gr. echt heel klein en misschien maar 43 centimeter. Volgens CB is haar gewicht goed, maar is ze iets te klein, ligt ze onder het gemiddelde, maar ja ik ben ook niet groot dus daar trek ik me niet zoveel van aan.
Als haar gewicht maar gewoon lekker goed blijft.
Zo alweer ruim 5,5 kilo dat gaat lekker !
Ja Demi is ook verkouden zielig is dat he ? Al die snotpinnetjes en het zwaardere ademen dan normaal echt sneu, maar ik gebruik die zoutoplossing van Olvarit dat helpt wel en een gesneden ui op haar kamer ! Baat het niet, schaadt het niet, maar je kan dat toch niet voorhouden iedereen is een beetje verkouden, maar ze bouwen er weerstand mee op houden we maar voor !
Misschien dat Demi daarom wel diarree heeft. Volgens de sites kan je baby dus ook diarree krijgen als ze verkouden zijn.
ja lekker joh een week weg en je dochter is in goede handen en je grotere kerels die kunnen lekker met moeders van de pistes af of zijn die al zo goe d dat ze je voorbij skieeen ? Die kleintjes hebben dat sneller door dan ons.
Liefs Natasja
hihi
die van mij was ook volgens de boekjes te kort
hahah 57 cm snoetig toch
wij zijn ook niet groot hoor
dus ik verwacht geen hele lange kinderen
ben zelf ook snip verkouden bah en keelpijn
moet nog ff neusdruppels halen zo voor haar
die oudste doet snowboarden (gaat mama voorbij)
en de middelste skied (mama voorbij)
ik heb het veel te oud geleerd (20)
en na elk kind angstiger hahah dus ben benieuwd
hoe ik nu boven aan een piste sta
nou kalm aan hoor heb vakantie
bij de apotheek kun je dat kopen. In twee smaken geloof ik. Ik koop het altijd met sinaasappelsmaak. Lucas vindt het ontzettend vies trouwens.
Toen hij een kleine baby (inmiddels is hij 13,5 maand) was had hij ook ontzettend vaak spuitluiers. Echt water wat eruit kwam. Zo had ik hem verschoond en even later zat hij weer helemaal onder. De artsen gingen zich pas zorgen maken met 8 spuitluiers op een dag want dan is er kans op uitdroging. Ik moest het zo doen bij iedere spuitluier die hij had moest ik ors geven. En dan 100 ml als ik het goed heb. Je kunt eerst water koken (200 ml) en dan het zakje erbij. Dit af laten koelen en aan haar geven gewoon in de fles (niet door de voeding heen). Lucas kreeg dit toen hij heel klein was via een neus-maag zonde, omdat hij het via de fles niet accepteerde, maar het zeker nodig had anders zou het niet goed gaan. Hij had ook ontzettend vaak maag-darm infecties en zelfs één keer het ROTA-virus.
Wat wij moesten doen was de fles halveren en dan vaker geven. Dit in de hoop dat het beter binnen bleef. Omdat hij zo ziek was wou hij vaak ook niet eten dus dat was daarom ook een reden om vaker kleinere beetjes te geven.
Vreselijk dat je zo blijft tobben met je kleintje. Wij weten wat jullie doormaken…we hebben ook al ontzettend veel meegemaakt met ons kleine boeffie.
En een boef is het zeker geworden inmiddels
Veel sterkte hoor!!
gr, bianca
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)
Janneke,
Met de diarree gaat het nu weer goed. Ik denk dat het aan de JBPM ligt, want als ik dat opvoer tegen het spugen dan krijgt ze weer diarree, dus neem aan dat het daarvan is, zodra ik weer minder dan is de diarree ook voorbij.
Ja zo blijven we maar testen hoe ze overal op reageren, maar ja het is allebei wat spugen of diarree.
Natasja