Vanmiddag liep ik met Daan naar het winkelcentrum. (Tim gaat altijd 1 dag per week naar de creche en dat is op woensdag, dus die was er niet bij) Staan we in de Blokker bij de service balie en ineens zie ik Daan helemaal blauw en paars aanlopen. Hij maakte geen enkel geluid, dus heb ik hem meteen uit zijn wagen gehaald. Hij was zo stijf als een plank en had even geen ademhaling. Wat ik ook deed of zei er gebeurde niets. De vrouw achter de balie belde direct 112. Gelukkig trok de paarse kleur uiteindelijk weg. Maar was hij nog even helemaal rood en bleef maar stijf. Ik kon zijn nek niet eens bewegen of zijn hoofd. Hij draaide ook heel raar met zijn ogen en er kwam schuim uit zijn mond. Uit het niets werd hij ineens helemaal slap en ik dacht nu is het gebeurd. Maar gelukkig was hij in slaap gevallen.
Hij is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor verder onderzoek. De 1e onderzoeken waren goed en ook uit de bloeduitslagen kwam niets wat niet goed is zoals infectie of ontsteking. Hij moet in ieder geval 48 uur opgenomen worden. Hij ligt aan de monitor met allerlei plakkers om hem in de gaten te houden. Mocht het nog een keer gebeuren kunnen ze snel reageren en mogelijk ontdekken wat het is.
We hebben net nog een kinderarts gesproken en zij gaf aan dat ze morgen gingen bepalen welke onderzoeken nog meer verricht gingen worden. Het kunnen aardig wat dingen zijn. Zeker als ze zo klein zijn is het moeilijk te zeggen wat het is. Ze denken mogelijk een epileptische aanval, maar het zou ook iets met zijn slokdaarm kunnen zijn die nog niet helemaal goed werkt.
Ik ben echt helemaal op van alle emoties, maar weet niet of ik kan slapen vannacht. Het is zo heftig allemaal en zo plotseling dat hij nu in het ziekenhuis ligt. Gelukkig is hij er zelf heel rustig onder en drinkt hij zijn voedingen gewoon goed.
We hebben natuurlijk al een best heftige start gehad en dan denk je nu rust te hebben. Vind het zo eng zoals hij er vanmiddag aan toe was. Het is toch zijn ademhaling die het even niet doet. Maar goed aan de andere kant heb ik er wel vertrouwen in nu hij daar ligt. Ze houden hem tenslotte contiunu in de gaten.
Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes,
Sandra