Daag ritme, hallo onrelmaat!

Pfff het wil allemaal even niet zo met onze kleine meid.
We hadden zo’n mooi schema. Ze sliep mooi door tot 6.00 of 7.00 maar de laatste paar dagen is het niks!
Nu moet ik zeggen ze zit ook niet lekker in haar velletje. Ze is steeds erg benauwd en kortademig, dus we moeten maandag met haar naar de kinderarts. Maar goed, het schema is dus ook helemaal weg.

Wat moet ik nu doen??
Ons schema was mooi:

tussen 6.00 en 7.00 fles
tussen 10.00 en 11.00 fles
tussen 14.00 en 15.00 fles
tussen 18.00 en 19.00 fles
en 22.30 fles
We waren erg blij met dit schema. Maar daar heeft mevrouw nu geen zin meer in.
Nu is het elke dag wisselend.
Gister avond heeft ze om 22.30 de laatste fles gehad, deze drinkt ze slecht leeg. Moet er echt veel moeite voor doen om die leeg te krijgen, dus toen was mevrouw vanacht om 4.00 wakker. En het lastige is ik krijg haar niet stil met de speen. Die wil ze dan echt niet hebben en begint zodra ik weg loop keihard te brullen.
Moet ik haar dan laten brullen? Totdat het 6.00 is??
Ik heb haar nu een klein flesje gegeven, deze gaat natuurlijk in 1 x leeg en daarna gaat ze weer verder slapen.
Maar ik ben wel bijna klaar met de gebroken nachten. En ukkie heeft het echt niet nodig.

En dan probleem nummer 2!:
Ondanks hoe vroeg of laat ze komt s’morgen kan er tussen elke voeding wel 4 uren krijgen. Maar om 18.00 MOET ze een fles te hebben. Ze begint om 17.00 al onrustig te worden en kort daarna is het brullen.
Dit zal haar huiluurtje wel zijn. Maar om 18.00 is ze zo overstuur dat ik geen andere oplossing zie dan een fles. Soms zit er tussen die fles dan maar 3 uurtjes.

Dus HELLPPPP!

Hoe krijg ik haar weer in een lekker ritme.

Alvast bedankt

Hoi!
Ik ben nu al jaloers op het schema wat je had! Hier is een schema erg ver te zoeken helaas…
Word je kleine meid wakker voor de fles om 22.30u? Zo niet, dan zou je er voor kunnen kiezen om haar te laten slapen en zelf voor de fles te laten komen.
Enne, maar 3 uur tussen de fles om 1800u is toch niet zo heel erg? Ik moet zeggen dat ik ook wel van de schemaatjes ben, maar elke keer 4 uur en 1 keer 3 uur tussen de flessen is toch ook een schema?
Als ze snacht’s komt zou ik ook een flesje geven hoor, al dan niet met minder voeding (bijv. 90cc water met 1 of 2 schepjes voeding). Als ze daarna meteen gaat slapen is voor haar en voor jou prettiger.
hoop in ieder geval dat je je ritme weer snel gevonden hebt, weet wat het is om geen regelmaat te hebben!
Groetjs Nancy

Middenin een sprong! En…rond 3 maanden zijn de regeldagen (dan vragen ze sowieso om extra voeding). Dus die kunnen ook de oorzaak zijn van het schema wat op z’n gat ligt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Jun 2011 08:46:04

@sje…dacht O,nee sje heeft geantwoord…een sprong , wel super bedankt hoor. Dat verklaard wel waarom haar schema in de war is…hoelang gaat het duren??

Hoe snel je het vergeten bent he met de eerste, en er zit nog geen 2 jaar tussen.

@zwelgje ik maak haar wakker om 22.30. Ik ben bang dat als ik haar laat slapen ze zo rond 00.00 komt of 1.00 en als ze dan 4 uur later weer komt moet ik er 2 x uit op een nacht.
Dan maak ik haar liever wakker om 22.30 en geef haar nog een fles. Dan kan ik zelf ook op bed…komt ze dan om 04,00 dan heb ik zelf ook al een stuk kunnen slapen.
Het blijft eerst puzzelen hoor met alles. Zal blij zijn dat ze straks 4 maand is. Dan kan ze mooi rond 6en de warme hap krijgen. Dan 19.00 a 19.30 een fles en op bed. Maar zover zijn we nog niet.
Bij jullie gaat het schema ook niet zo lekker. Hoeveel flessie krijgt je kleine.

@sje en zwelgje…bedankt

Het zou maar een korte sprong moeten zijn, maar in het eerste jaar val je van de ene sprong in de andere, dus niks op te zeggen wat je allemaal nog tegoed hebt.

Zorg dat je het boek van iemand leent of in de bieb leent. Of evt. tweedehands aanschaffen via marktplaats ofzo. Je bent nog zeker 1,5 jaar zoet met sprongetjes dus het is de moeite waard om aan te schaffen. Zorg wel dat je de nieuwe versie hebt. Die loopt tot ergens in de 80 weken.

Groetekes, Sje

@Pjukje, Saro heeft ook een actueel topic waar je misschien iets aan hebt!