Cyste

Ik kom net van de huisarts af want ik had toch een ontsteking bij mijn oog? nu blijkt er dus een Cyste IN mijn ooglid te zitten die ook vanuit de binnenkant te zien is… we moeten nu afwachten hoe het ontwikkeld en anders wordt het een kleine ingreep maar toch. Pff het zit me weer is mee

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Sep 2011 10:57:20

Zoiet heb ik ook gehad! Bultje ter grootte van een erwtje op mijn ooglid vlakbij de rand. Bleek een op hol geslagen talgklier te zijn.

Is poliklinisch verwijderd (ooglid ietsje omgeklapt en aan de binnenkant opengesneden en schoongemaakt). Stelt niks voor, dus maak je niet ongerust. Het is een raar idee dat ze bij je oog bezig zijn, maar het is gepiept voor je er erg in hebt.

Enige nadeel vond ik dat ik daarna een paar weken geen make up mocht dragen. En dat is net zoiets als me bloot naar buiten sturen!
Oh ja, en 1 dag lang met een afgeplakt oog rondlopen is heel vermoeiend want met 1 oog zie je geen diepte. Het verkeer in, is dus ook geen optie meer die dag.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Sep 2011 10:53:15

Hè jasses hopelijk gaat het meevallen.

Liefs Michelle

@Sje het is idd niet iets wat naar buiten is he van buiten zie je het niet behalve dat het daar dik is en van binnen zie je een bultje,
het heet officieeel een Chalazion geloof ik.
ja ik mag nog een mnd afwachten en als het zo groot wordt dat het mijn zicht gaat belemmeren moet het er meteen uit ook als het weer gaat ontsteken, maar het ziet er geewoon niet uit. en idd naar buiten zonder make up vreselijk!!! hahaha!
1 vraagje: ik ben zooo bang voor die verdoving! ik heb ooit een spuit in mijn teen gehad nou echt werkelijk dat was AFGRIJSELIJK en ik hoor van niemand postieve verhalen over een teen verdoving…
hoe zit dat met je oog???

@Michelle: Ik hoop het ook ik twijfel nog wat er nu gaat gebeuren maar dit vind ik ook niet echt mooi ofzo. het valt mij op dit moment meer op dan een ander maar het irriteert constant.

Ja, chalazion is het inderdaad! Dat was het bij mij ook. Op de buitenkant van het ooglid komt de huid alleen maar omhoog en aan de binnenkant zien ze de troep zitten in het bultje.

Ik weet eigenlijk niet meer hoe dat ging met de verdoving en of het überhaupt verdoofd is geweest. Volgens mij hebben ze het gewoon zo opengesneden. Het is aan de binnenkant maar een velletje waar ze doorheen moeten dus volgens mij komt daar geen verdoving aan te pas. Ik heb er niks van gevoeld in elk geval! (Het is eigenlijk een soort grote puist en als je alleen door het velletje van een puisje heen prikt, voel je daar ook niks van).

En als er wel verdoving aan te pas is gekomen dan stelde die blijkbaar niks voor en heeft geen indruk gemaakt want ik kan me er niks van herinneren.

Je hoeft er echt niet tegenop te zien want het is echt zo gepiept! 2 weken zonder make up door het leven is vele malen erger!!!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Sep 2011 10:50:29

pfff de dokter zei dus dat het wel verdoofd wordt omddat het ingekapselt zit.
maargoed als jij er niets van voelde… maar is dat niet freaky je oog lid binnenste uiten AARGHHHH. en die 2 weken zonder make-up… ik kom echt de straat niet op. ik meld me ziek voor alle buitenshuize activiteiten

Bij mij zat het op de rand dus mijn ooglid hoefde maar een beetje omgeklapt te worden. Waar zit het bij jou?

Wat ik al schreef, het is wat vreemd dat ze bij je oog bezig zijn, maar echt: het is gepiept voor je er erg in hebt!

Bevallen is erger!

Groetekes, Sje

haha ik vind b.v. de tandarts erger dan bevallen… ik weet niet of dat nog uitmaakt hahahaha.
ehm het zit in het midden van mijn ooglid ongeveer en dan loopt het naar boven dus niet naar onder

Hm, dat lijkt een vervelendere plek. Eerst maar eens afwachten of het nog zelf overgaat.

Hoelang zit het er al?

Groetekes, Sje

Ieh wat ellendig zeg! Het zal best zo zijn dat het een kleine ingreep is, maar het feit dat ze aan je oog gaan sleutelen is gewoon eng! Kan ik me helemaal voorstellen!
Ik heb vorig jaar een schaafplek op mijn ooglid gehad, misschien weet ej dat nog wel, dat verhala met die heliumbalon in tijgervorm Toen ze dat schoon maakten werd het ook verdoofd, en ik voelde helemaal niks! Maar toch was het doodeng! Zo’n spreider in je oog, en wel kunnen zien, maar niks voelen, bah! Heel akelig!

Ik hoop dat het je mee gaat vallen, en wens je heel veel sterkte!

Groetjes Anouk

@Sje: ik ben er 12 augustus voor het eerst mee naar de dokter gegaan en toen zat het er 3 dagen dus iets meer dan een maand. dus moet geloof ik een maand afwachten. idd tis geen prettige plek het is net alsof ik aan die oog heel oud ben

@Mamasnoekie: ja dat herinner ik me idd nog haha sorry! maar jij had dus ook een verdoving? niets van gevoeld? ooglid lijkt me zo gigantisch gevoelig!!

Nee echt helemaal niks gevoeld, het werd verdoofd met druppeltjes. Maar ik weet niet of ze een ooglid ook zo verdoven hoor, bij mij was het de oogbol waar iets aan mankeerde. Ik heb echt geen pijn gehad aan de behandeling (daarvoor en daarna wel hoor, en nu nog is dat ok gevoelig, als ik smorgens iets et hard in mijn oog wrijf heb ik er de hele dag weer last van) Maar het is gewoon het idee wat het zo akelig maakt. Zoals ik al zei, je ziet het gewoon, die instrumenten die op je af komen, en dingen bij je oog doen, brrrr!

Groetjes Anouk

@MamavanRico bij mij zat het er al zeker een half jaar toen ik ermee naar de dokter ging. Gewoon omdat ik al een vermoeden had dat het een op hol geslagen talgklier was en dat het nog vanzelf over kon gaan.

Dus er is nog hoop dat je hem alsnog vanzelf krijtraakt.

Groetekes, Sje

@mamasnoekie ik zal is vragen tegen die tijd of dat een mogenlijkheid is

@Sje: ja ik heb nog 'n mnd als het dan niet weg is gaat het ook niet meer weg zei de dokter dus moest het idd even afkijken

Ik duim met je mee dat-ie vanzelf wegtrekt! En anders kom ik je hand vasthouden in het ziekenhuis!

Groetekes, Sje

daar hou ik je aan he! want jij woont niet zover uit de buurt!

Nee, dat moet te regelen zijn! Haha!

Groetekes, Sje

hahaha onze eerste ontmoeting…in het ziekenhuis…hoe verzinnen we het!! gaan we daarna lekker koffiedrinken en een stuk gebak eten

Bah wat naar! Goed dat ze het gaan weghalen als het niet vanzelf weggaat. Maar bij je oog lijkt me helemaal niks.

Sterkte en ik hoop dat het gewoon vanzelf weggaat!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@Sandra: ja dat is dus ook het euvel… stel het zat op mn hand of wat dan ook dan heb ik zoiets van: hoppaaa weg ermee maar bij mn oog? tis wel mn gezicht vind dat ook pittig…