Crisis

Zijn er meerdere mama’s die stiekum een beetje bang zijn welke gevolgen de crisis voor hen zal hebben ? Ik geef eerlijk toe, het benauwt me een beetje al die berichten op de televisie. Net nu we de zorg hebben voor twee kleine meisjes.
Ik maak me zorgen of mijn partner zijn baan kan behouden of eventueel nieuwe kan vinden. Zijn er meer mensen die piekeren over die crisis ?

Miranda

Ik pieker niet. Komt mogelijk omdat we genoeg spaargeld hebben, mijn man een goede vaste baan heeft en daarnaast nog een eigen bedrijf heeft waar nog steeds projecten voor binnenkomen (freelance).

Dus ik laat me vooralsnog niet zenuwachtig maken, maar dat kan altijd nog komen als de kredietcrisis aan blijft houden.

Groetekes, Sje

Ik zo af en toe, me vriend heeft nog geen vaste baan ik wel, en mijn werk heeft er (nog) geen last van. In tegen deell mijn vriend wel zijn al een aantal bedrijven falliet die hij normaal onderhield.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Ik piker ook niet mijn manetje werkt al 18 jaar bij dezelfde baas
hij werkt nu 2 avonden over om dat het zo druk is voor lopig

maak ik mij er niet druk om

Hier wel veel stress en spanning door die crisis… maar hier zijn de klappen dus ook al gevallen…

Mijn man was makelaar… en dat is dus het eerste wat niet goed ging. Nu heeft hij nog maar 8 uurtjes in de week werk… verder zit hij thuis wat niet goed voor hem (en vele mensen) is … daarnaast waren we al bezig met een huis aan het bouwen dus hebben we nu dubbele lasten (en dan gaat je spaargeld erg hard)… en met de auto verkopen zijn we opgelicht dus lopen we ruim 2000 euro mis… kan er nog meer bij??? dan komt het niet goed meer hier…

Hoe ken het zo verschillen he !
Vroeg of laat krijgen we er allemaal iets van mee denk ik.

Mini boy, dat is wel heel veel tegenslag wat jullie te verwerken hebben,
Ik hoop dat er gauw weer een paar leuke meevallers op jullie pad terecht komt.

Liefs, Miranda

soms is het ook niet erg… dan wordt je er weer eens bij bepaalt hoe goed en rijk we het hier in Nederland hebben… enne ons rijkste bezit is Jurian … die heeft nog geen last van de economische crisis … (ja misschien goedkopere pamper aan )

Ik heb wel gepiekerd, maar aan de andere kant probeert het bedrijf waar ik zit nieuwe kansen aan te boren. Mervin heeft ook een vaste baan en van een aantal schulden zijn we einde vna dit jaar vanaf.

Persoonlijk denk ik wel dat sommige dingen erger aangegeven worden dan dat ze zijn. Tuurlijk is er crisis, maar de angst van mensen wordt ook gevoed. En ik vind het heel erg voor mensen zoals bij jullie mini-boy. Is er geen omscholingsmogelijkheid voor je man?? Of dat hij tijdelijk wat anders gaat doen of is er niet veel werk bij jullie?? Ik zit in de randstad, ik weet niet of dat scheelt?? Ik zou in het ergste geval nog op de tram kunnen gaan zitten.

Groetjes,

Michèle

Ik kan voor mensen best grote gevolgen hebben deze crisis. Een meisje die ik ken van de zwnagerschapsgym had net haar kleine gekregen toen haar man zijn baan verloor…dat is dan ook wel even zuur. Je mag natuurlijk super gelukkig zijn met een gezond kind, maar het is erg vervelend als je financieel in de problemen komt, dan brengt een hoop stres met zich mee.

Gelukkig hebben wij er NOG niet mee te maken. Ik werk wel in de financiele sector (ik ben adviseur bij een bank), maar mijn baan is nog zeker en die van mijn vriend gelukkig ook. Dus zorgen maak ik me er niet om.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik maak me ook geen zorgen. Mijn man is werkzaam in interieurbouw. Hebben het wel wat rustiger gehad maar nu weer werk genoeg! Raar eigenlijk want je zou denken dat mensen daar op gaan bezuingen (op interieur). Zelf werk ik in de zorg en daar hebben we gelukkig niets te maken met de crisis!

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het erg moeilijk hebben nu, en zie maar eens weer aan een baan te komen denk ik dan! pff

groetjes Gytha

Hier mega crisis!! kon echt die schoenen niet laten liggen hoor hahaa
Dus een extra rekening schuiven we door naar volgende maand

Maar verder al die spookverhalen op tv hebben wij hier weinig tot geen last van,
ben echt niet bang dat Niels zijn ontslag zou krijgen, ja of zijn baas moet failliet gaan natuurlijk.

Daarin tegen is een goede vriend van ons vorige week op staande voet ontslagen, kan allemaal zo snel en raar gaan tegenwoordig.

Groetjes Marianne mama van Ruben

maak me niet echt zorgen maar we kopen wel alleen de dingen die echt nodig zijn…
sander heeft een goede baan en ik ook, wat dat betreft zitten we nog goed…
bij ons op het werk word het wel enorm rustig en ons bedrijf gaat alleen met het vaste personeel verder…
verder ben ik het ook met michele eens…de angst van de mensen word ook wel gevoed!
niet dat er niks aan de hand is maar het wordt, volgens mij, ook wel een beetje aangedikt!

groetjes!!

karin

Slecht nieuws is voor kranten altijd interessanter te brengen dan goed nieuws. Dus we worden wel gevoed door de media en die blazen het echt veel te ver op. Net als minister Donner die al zei dat de crisis van de jaren 20 (ofzo) te vergelijken zijn met deze. Blijkt dus helemaal niet zo te zijn! Paniek zaaier! Kan ik echt niet goed tegen.

Natuurlijk zal iedereen zijn portie wel mee krijgen van de crisis, maar gelukkig hebben we hier nog geen donkere wolken boeven ons hangen. Het bedrijf waar mijn echtgenoot werkt gaat zelfs een hotel bouwen dus wat hem betreft genoeg werk in het vooruitzicht!! Bij mij zal het ook niet zo’n vaart lopen. Ben ambtenaar en in deze tijden is dat soms best wel een prettige gedachte…!!!

Maar ja, wat is vast nog tegenwoordig… Er zijn mensen die ondanks hun vaste baan alsnog moeten vertrekken. Dus echt vast is vast niet meer!