Crimineel!

hee hallo ik ben nancy en heb drie kinderen twee jongens van 9 (bijna 10 )
en 7 jaar en een meisje van 8 weken
waarom crimineel ?? nou ben dus 8 weken geleden bevallen met een keizersnede en wat me toen opviel is dat als je kiest voor fles voeding dat dat heel erg is
bij ons in het ziekenhuis moeten ze het borstvoedings certificaat nog halen dus dat is duidelijk te merken
ze noemden mijn dochter zelfs"fleskindje" dat was voor mij de druppel om toch even een heel klein beetje uit me dak te gaan
ik lag van de derde maar kan me zo goed voorstellen als je van je eerste ligt dat je heeeeeeeeeel onzeker word van al die steken onderwater
ze hebben mij niet eens gevraagd waarom ik geen borstvoeding geef
vroeger zat de voeding van friso in blikken (heel handig) nu niet meer maar je kan een bewaarbus via internet bestellen
kan je dus tot mijn grote verbazing gewoon niks over flesvoeding 1 vinden dat is wettelijk bepaalt en als je info wilde moest een of ander nummer bellen
vaag allemaal
en dan die boekjes die je allemaal gratis krijgt daar word flesvoeding zelfs geassosieerd met wiegendood???
bij judo zat iemand heel gefasineerd te kijken hoe ik met me thermosfles (heet) flesje(koud) bakje poeder (je kent het wel hi hi)
nou zegt ze ik ben blij dat ik borst voeding geef moet je zien wat een gedoe
waarna ze haar mega borst tevoorschijn haalde en haar kind aanlegde
waarop ik zei nou ik ben blij dat ik fles geef dan hoef ik tenminste niet met me tiet hier bloot (ja sorry hoor)
fles voeding 1 mag ook nooit in de aanbieding zijn
alles bij mekaar voel ik me soms crimineel
wat doe je je kind aan als je hem/haar de fles geeft
dat is echt iets van de laatste tijd hoor ik heb dat bij mijn oudste nooit zo ervaren
ik zit er verder niet mee hoor denk dat niet want ik heb er gewoon lak aan
maar ik vroeg me af of ik de enige ben die dat zo voeld
laat iedereen lekker in zijn waarde en we bedoelen het allemaal goed voor ons kindjes borst of fles
mijn kinderen zijn er echt niet slecht van geworden zijn echt nooooit ziek of allergies
nou ik ben benieuwd naar jullie reacties
groetjes nancy

Flesvoeding is tegenwoordig zo ongeveer net zo goed als borstvoeding.

Ik vind dat de moeder in haar waarde gelaten moet worden als het gaat om de keuze borst of fles. Zodra je er als moeder niet achter staat om de borst te geven maar je kiest toch voor borstvoeding omdat heel de wereld om je heen je ervan probeert te overtuigen dat borst wel beter is, komt er geen druppel melk uit, neem dat maar van mij aan.

Als je borstvoeding wilt gaan geven moet je daar helemaal zelf achter staan, want anders kun je er net zo goed niet aan beginnen.

Je wordt tegenwoordig zo ongeveer met de nek aangekeken als je je kind geen borstvoeding wilt gaan geven. Belachelijk! De keuze is aan de moeder van het kindje.

Mijn zus is 3 maanden geleden bevallen van een zoontje en zij is er helemaal het type niet voor om borstvoeding te geven. Nou kan zij sowieso technisch gezien geen borstvoeding geven omdat ze een aantal jaren geleden een borstoperatie heeft ondergaan. Gelukkig kon ze dat als reden gebruiken om geen borstvoeding te geven en om discussies te vermijden, maar het is toch eigenlijk van de gekke dat je er echt een speciale reden voor moet hebben om geen borstvoeding te geven? Je moet je als kersverse moeder niet hoeven verdedigen.

Jij kiest wat het beste is voor je kindje en als jij vindt dat dat de fles is, prima!

Dus gewoon sch**t aan de wereld hebben en lekker van je kleine meisje genieten als je haar de fles zit te geven. Kan jou het schelen dat het een “fleskindje” is, jij houdt van haar en zij houdt ook heel veel van jou!

Ik heb mijn meisjes allebei minimaal een half jaar borstvoeding gegeven, maar als ze flesvoeding hadden gehad waren het nu precies dezelfde meisjes! En zo is dat met jouw meisje ook!

Groetekes, Sje

hoi sje
nee ik heb er echt sch…t aan hoor
maar ik vroeg me af of ik het me verbeelde dat het tegenwoordig zo gaat
en het grootste voordeel van fles vind ik toch wel
PAPA KAN ER OOK UIT SNACHTS HI HI HI
groetjes

Ik heb het nooit zo sterk gemerkt zoals jij het omschrijft, maar dat komt natuurlijk omdat ik wel borstvoeding gaf. Dus ik had bij voorbaat de discussie al niet over borst of fles. Van flesvoedende moeders in mijn omgeving heb ik ook nooit sterke klachten gehoord dat ze raar aangekeken werden omdat ze geen borstvoeding gaven.

Maar net wat je schrijft, als ze inderdaad in het ziekenhuis nog een certificaat te halen hebben dan zul je het hoogstwaarschijnlijk wel sterker merken dat ze het er niet mee eens zijn dat je geen borstvoeding geeft.

Heel slordig en onprofessioneel overigens, want hier staat het belang van de baby voorop en niet het belang van het ziekenhuis. Ik neem toch aan dat ze tijdens hun opleiding ook allemaal geleerd hebben om professioneel en ethisch met klanten om te gaan. Blijkbaar brengen ze dat niet allemaal in praktijk.

Groetekes, Sje

Ik ben dus een mama die allebei haar ventjes de fles heeft gegeven
Ik heb hier heel bewust voor gekozen
Ik kreeg ook te horen van mensen maar de borstvoeding is beter en je krijgt een betere band met je kindje
Nou ik heb een hele goede band met allebei mijn ventjes
En ik geloof ook wel dat borstvoeding een band kan versterken
Maar ik vond de band tussen papa en kind ook erg belangrijk
Ik leegde mijn ventjes gewoon lekker tegen me aan en er is dan altijd een stukje huid te voelen
Ik vind ook hoor dat iedereen zelf moet weten fles of borstvoeding
Ik ben dus echt geen typ voor borstvoeding

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi

Hier een tegenovergestelde verhaal.
Ik wilde heeeel graag BV geven. Ben bevallen met een keizersnee en Joyce werd gelijk naar de kinderafdeling gebracht waar ze haar DE FLES gegeven hadden.
Na 3 dagen kwam bij mij de voeding pas op gang en Joyce wou NIET uit de bost drinken omdat ze de fles had gehad.
Omdat ik allergieen heb wou ik graag BV geven dus heb ik 12 weken gekolft en haar dit in de fles gegeven maar 3 borstonst. verder ben ik overgegaan op de fles wat heeeeel goed beviel.
We hebben we een negatief oordeel gegeven bij vertrek onderstuunt door de zusters van de afdeling dat ze op de corvuese afd de fles hadden gegeven terwijl er duidelijk in mijn doss stond dat ik borstvoeding wou proberen.
Nr 2 komt er niet maar als dat er wel zou komen zou ik ook de fles geven ( wel kolven) zodat papa ook wat kan doen hihi

gr nvh