Créche

Hoi,

Mijn dochter gaat vanmiddag voor het eerst proefdraaien op de créche. Vanaf 8 januari gaat ze hier twee dagen in de week heen.
Wij zijn al wezen kijken en alles ziet er zeer goed uit, maar het blijft denk ik toch moeilijk om haar achter te laten, maar ja er moeten ook centjes binnenkomen he !!!

Nu zou ik graag van jullie willen weten welke ervaringen jullie met de créche hebben. Alvast bedankt

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Ik kan me erg goed voorstellen dat je t moeilijk vindt. Toevallig is Thije afgelopen maandag ook voor het eerst wezen wennen op de creche. Twee uurtjes maar! En vanaf 7 januari gaat hij voor het eggie, want dan ga ik weer werken. Tot die tijd mag hij telkens wat langer blijven. Volgens mij maakt het voor een baby van 3 maanden niet heel veel uit, maar goed. Onze oudste zoon zit in de groep ernaast en die heeft het heerlijk. Maar ik moet wel zeggen dat het makkelijker wordt als ze ouder worden. Ze gaan dan meer hun eigen gang en kunnen zelf aangeven wat ze willen. Nu bij Thije vind ik het ook weer even lastig, maar het moet toch! En ik zie hoe leuk Luca het heeft dus dat scheelt. Wij moeten aangeven wat het ritme is van Thije, zijn slaap en eetgewoontes. Als dat bij jou niet is, kan je misschien gewoon alles opschrijven wat je vindt wat zij moeten weten. En gewoon tussendoor even bellen als dat je gerust stelt, dat mag vast!!! Ik geef Thije ook zn knuffeltje mee, waarmee hij slaapt en een gebruikte slaapzak, dus niet een hele schone. Dan zit het luchtje van thuis eraan.
Heel veel sterkte, en je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die een traantje weg moet pinken. Maar je hebt ook weer even tijd voor jezelf totdat je moet werken. Is ook wel even lekker toch??!!
Hoe ging het wennen trouwens??

Hier ook zo’n moeder die er nog steeds een beetje moeite mee heeft! Anna gaat vanaf 1 oktober naar het kdv en is nu echt gewent, nu moeders nog!

Het is denk ik ook een gevoel dat je hebt bij een kdv. De een heeft er meer moeite mee dan de andere. Ik hik(te) vooral tegen de leeftijd van de leidsters aan. Het zijn hier allemaal hele jonge meiden die nog geen moeder zijn en dat merk je wel. Dan zou ik mij wel een beetje beter voelen, denk ik!

Succes!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Het wennen ging op zich heel goed. Ze heeft haar flesje goed leeggedronken. Ze wilde alleen niet slapen. Zodra een ander kindje ging huilen, dacht ze dat ze moest helpen en begon dus ook. Ze is maar een uurtje geweest hoor !! Dus tijd voor slapen was er ook niet echt. Thuis viel ze om 16.00 uur als een blok in slaap. Al met al dus goed gegan !! De leidsters zijn ook echt aardig. Ze zijn redelijk van mijn leeftijd of ouder. en hebben zelf ook kinderen dus dat scheelt.

Ik breng Fréderique over twee weken met een gerust hart heen. Maar ik hou haar eerst nog lekker twee weken bij me.

hey,
bij mij was het dinsdag de 1ste keer en de 1ste dag was het een ramp.
ik ging al huilendde naar huis en thuis ook nog zitten wenen.
ik was echt een oplossing aan het zoeken zodat ik niet meer moest gaan werken,maar het is zoals vele zeggen…de centje moeten binnenkomen.

de 2de dag was het al iets beter,we mogen ook zo dikwijls bellen als we willen.
en doe dat toch wel zo een 2 of 3 keer per dag(zeker omdat hij nog net niet 3 maandjes is).

deze eerste dagen zijn ook al om te proberen(3)want moet in januari ook terug beginnen.
maar hij zelf weet er niets van…tzijn de ouders zelf he

en hij heeft het daar al heel goed gedaan,alleen maar eten en slapen.
en van al dat lawaai wordt hij niet wakker…ja als ze echt iets bij hem in de buurt laten vallen dan wordt hij even wakker maar slaapt direct terug.

ze zeiden dat het echt een voorbeeldige jongen was…maar of dit ga blijven?
tvalt uiteindelijk wel mee hoor,maar je moet er even doorheen

succes

Je bedoelt eigenlijk het kinderdagverblijf toch, de creche gaat je kindje vanaf 2.5 jaar toch pas heen!!

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

kinderdagverblijf en créche is hier hetzelfde.

Hallo,

Ons meisje gaat sinds 3 weken naar de onthaalmoeder. Ik had er in het begin ook moeite mee haar achter te laten. Maar ze is in hele goede handen! Ze leert ook veel van de andere kindjes. Zo komt ze elke dag met iets nieuws thuis, blazen, zingen… Wel fijn! Maar zoals elke mama zou ik haar ook liever elke dag bij mij hebben. Maar de centjes moeten binnen komen… Ik heb het ook wel nodig om te gaan werken. Zo voel ik me meer compleet. Wat niet weg neemt dat het altijd een beetje sterven is als je ze wegbrengt. De laaste week ging ze zelfs lachen zodra ik de oprit van de onthaalmama opreed… Wel fijn, maar dan denk je toch even ‘is ze nu liever hier als thuis?’ Mama zijn is een zwaar beroep

Groetjes,

Tamara

Hoi,

Ik als werkende moeder weet dat het niet altijd mee valt!
Ben soms ook wel verdrietig.
Heb het geluk dat mijn man op de meisjes past, dus daar hoef ik
me geen zorgen over te maken.
Kan ik met een gerust hart gaan werken!
Als ik na het werken weer thuis kom en die lachende smoeltjes zie dan
denk ik: ja, Elke en Anne hebben hun mamma gemist!

Groetjes Heleen