Creche, wordt nu wel gek

Nou mijn zoon is dus sinds hij 22 mnd is al dag en nacht zindelijk, maar op de creche geloven ze het niet echt. Ze weten het nu al een tijdje. Ik bracht hem dinsdag en vroeg of het mogelijk was dat hij weer in dezelfde broek thuiskwam als dat ik hem bracht. Nou ze keek me raar aan. Ze denken dat hij al zo groot is dat hij zelf zijn broek kan uitdoen (met een riem wordt het dus onmogelijk). Hij geeft dus heel duidelijk aan “bah” dat hij moet plassen. Plassen kan hij ook al zeggen, maar ze besteden er naar mijn idee te weinig aandacht aan. Nou was toch echt het dak eraf. Mijn man ging hem halen vanmiddag, wat denk je hadden ze hem een luier omgedaan. Nou het is dat ik geen klompen aan heb… Dus morgen wordt het maar eens tijd om te gaan bellen om een afspraak te maken. zijn er nog moeders die mij tips kunnen geven? Misschien hetzelfde meemaken op de creche?

Gr. Aemke mama van Jamiro

Nou ja zeg! Bij de psz van Veronica (3 jaar en 3 maanden nu) is het juist andersom. Vanaf 3 jaar hoor je dus zindelijk te zijn daar. Tsss. Ik geef netjes luier mee enzo. Maar ff verschonen ho maar, viel me al op. Ja, voor ze 3 jaar werd wel. En ineens, komt ze met een natte broek. Ja, zei de juf, we hebben dr luier maar af gedaan , want het wordt toch wel eens tijd. Uiteraard heb ik daar wat van gezegd, beetje bozig, maar niet woest. Het is ze duidelijk, want ineens wordt ze netjes verschoond. Tuurlijk ben ik bezig met de “training”, vandaag heeft ze 2x in de broek geplast, we hadden geen luier om gedaan thuis. Ze wilt graag een “basisschoolmeisje” zijn. Maar die dragen geen luiers natuurlijk. En na die 2e x geplast te hebben, zei ze, na het in bad gaan en schone luier gekregen te hebben voor het slapen gaan, dat ze moest plassen!!! Terwijl ze dus een luier om had. Ikke blij. Trouwens, misschien wel erg spartaans van mij, maar ik heb die 2 x vanmiddag gewoon dr broek aan gelaten. We zijn nu al erg lang bezig namelijk en als ze in dr blote billen loopt, zal ze vast op de wc plassen, alleen niet als ze een luier of kleren aan heeft. Het lijkt dus toch te werken. Of is er een andere goede tip, want ik weet het nu niet meer hoor. (als we weg gaan, krijgt ze gelijk schone broek natuurlijk, tis ook nog maar sinds vandaag). KLinkt hard allemaal, zucht…

Enne, Aemke, gewoon keihard zijn op de creche en het zeggen hoor, dat het belachelijk van ze is!!

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

bedankt, ja ik zal er zeker wat van zeggen. Ik vind het gewoon een blunder voor mijn kind.

TOen Jamiro in de gaten had dat er iets uit kwam zowel plas als poep, ben ik begonnen. Ik heb gewoon meteen geen luier meer omgedaan, ze voelen dan meteen hoe dat is. Lekker nat! Diezelfde avond wilde hij meteen de nacht in zonder luier. Nou ik dacht handdoekje eronder en opgelost, nou helemaal droog, zo trots. Heb hem nog wel wakker gemaakt toen wij naar bed gingen, maar toen kreeg ik ruzie, dus maar weer lekker verder slapen. Veel succes, want dit vergt veel geduld.
Ik laat wel even weten als ik een gesprek heb gehad hoe dat verlopen is.

Gr. Aemke

Jeetje

Het is toch niet te geloven, heb je een zoon die compleet zindelijk is vanaf 22 mnd??? Wat ongelooflijk goed, ik heb een dochter die vanaf haar 2 de dag zindelijk is, maar ik ken het probleem, niet van de psz, maar van vrienden en bekenden. Als mijn dochter zegd dat ze moet plassen dan moet je ook met haar mee gaan en haar met haar kleren helpen, wat mij dus niet meer dan normaal lijkt, maar voor sommige is dat gewoon teveel moeite. Ze zijn al een beetje groot maar niet meteen zo groot dat die vervelende knoop op tijd open is, of die maillot snel genoeg uit is. En er is toch niks zo leuk om even samen een praatje maken over het feit dat ze al zo groot zijn dat ze geen luier meer om hebben!!! Als ik jou was zou ik er dan ook zeer zeker duidelijk wat van zeggen die psz moet zich schamen, ongelooflijk diep!!!
Sterkte ermee.
Groetjes Joepie

joepie

Goed nieuws van onze zindelijksheidskant. Veronica is de hele dag al droog, gisteren 1x ongelukje gehad, maar ach. Gaat super goed. Moest ik ff kwijt haha.

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Nou ik ben even goed uit mijn dak gegaan heb mijn beklaag gedaan bij het hoofd. We hebben eind oktober een afspraak over de gang van zaken. Mijn man en ik voelen ons er niet helemaal happy mee hoe het nu gaat. Als dit zo door blijft gaan dan moet hij maar naar een andere opvang, heel vervelend, maar het is niet anders. Ik moet mijn kind toch met een goed vertrouwen kunnen achterlaten. Nou we wachten het af.
Nou Joepie, wat jij schrijft zo heb ik het dus ook overgebracht. Ik vind het gewoon een onderwaardering naar mijn zoon toe. Ik weet hoe hij kan tegenstribbelen als er een luier in de buurt komt, dus hoe dat daar is gegaan… kun je soms ook maar niet weten.

Monique toppie!!! Ga zo door met Veronica. De aanhouder wint en zo lang ze het leuk vinden dan is het goed. Hou me even op de hoogte.

Dag dames, ga weer gauw aan het werk.

gr. Aemke mama van Jamiro