Creche ongelukje!

Zijn jullie ook soms zo bezorgd over je kleintjes?

Gisteren haalde ik mijn kleine meisje op van de creche en schrok me het apezuur. Was er een klein jongetje van 1 jaar boven op haar gekropen in de wipstoel en had haar even goed te pakken gehad! Neusje kapot, krassen op de wang en arm. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen hoor en Anouk heeft helemaal nergens last van, maar terug in de auto moest ik toch wel even slikken. Dat jongentje kon er verder ook niets aan doen, maar het zet je toch wel even aan het denken.

Een bezorgde moeder.

Tjemig, dan sla je inderdaad wel ff aan het denken.
Mijn kleine meis gaat naar een gastouder thuis. Ze is er dan soms alleen en soms met nog maximaal 3 anderen.
Wij zijn hier erg tevreden over en er is bij ons tot nu toe nog niks geks gebeurd, maar ook hier kan het natuurlijk gebeuren als de gastouder even een fruithapje maakt ofzo.
Nou hopen maar dat de kleintjes zich straks zelf kunnen weren hè!

Groet Vanessa mama van Senna.

het zet je indd wel aan het denken ja een ongelukje zit vaak in een klein hoekje gelukkig is het goed afgelopen

Oei, dat is schrikken! Ik vind dat je de leidsters hier ook wel op aan mag spreken. Thuis loop je toch ook niet weg al er een baby in een wipstoel op de grond staat? Ik zet Julia ook eerst in de box, voordat ik haar even met Charlotte alleen laat.
De leidsters kunnen niet alles voorkomen en natuurlijk moeten ze wel eens een kindje in bed leggen of juist eruit halen. Persoonlijk vind ik dan wel dat ze de situatie zo veilig mogelijk achter moeten laten. Een baby in een wipstoel met grotere kindjes er omheen is gewoon geen goed idee.

Groetjes, Sandra

Dat is inderdaad wel raar hoor dat er een leidster niet op de groep is. Bij mij op mijn werk is het zo dat je per dag met 2 leidsters op de groep staat. En dat er altijd 1 aanwezig is. Mocht je op je 1tje op de groep staan en je moet even weg dan zeggen we dat tegen een leidster van een andere groep en zij houd het dan even in de gaten. Je kan die leidsters er eventueel wel op aanspreken. Want eigenlijk mag je nooit een kind of meerdere kinderen alleen op de groep laten. Er moet altijd toezicht zijn.

liefs van Diana

Bij ons is het zo dat er 2 groepen naast elkaar zitten en er zijn 4 verschillende diensten. dienst 1 is van 7,30 tot 17.15, nr 2 van 8.00 tot 17.45, nr 3 van 8,45 tot 18.30 en nr 4 van 9.15 tot 19.00. Je begint dus met 1 leidster om 7,30 op 1 groep en om 8,00 komt de volgende leidster. Dan gaan de kindjes naar hun eigen groep. om 9.15 zijn alle leidsters van die dag er. Er is altijd dus wel iemand op de groep.

Als die ene leidster niet op de groep was om even de luiers weg te brengen zou ik erg raar vinden van haar want bij ons is de regel dat je de vuilniszakken en luiers meeneemt als je naar huis gaat. niet onder werktijd. En denk dat dat op andere kinderdagverblijven ook zo is.

liefs van Diana

En??? Hoe was het vandaag toen je Kyra op kwam halen.

liefs van Diana

Gelukkig Thamar.

Nu kan je Kyra met een gerust hart achter laten op het kinderdagverblijf.

liefs van Diana