Creatief fles geven

Tessa weigert sinds een aantal dagen een complete fles. Ze is nu 4 (bijna 18 weken) maanden en krijgt 4x 180 + 1 x 120 ml en af en toe fruit/groentehap. De fles van 19.00 uur hebben we een pap fles/bord van gemaakt.

Ze weigert en blijft huilen dat ze honger heeft. Als ik dan de inhoud van de fles meng met wat ligakoek en het haar met een lepeltje geeft “eet” ze het allemaal op. Ja het is heel creatief voeden maar anders krijgt ze niet voldoende binnen terwijl ze wel aangeeft iets te willen.

Iemand een idee wat het kan zijn? Sprongetje? Iemand tips?

Thanx!

OWja die van die speen vind ik een zelf goede
Ik weet niet welke jij gebruikt?

Mijn zoontje had er opeen gegeven moment echt moeite mee om zijn 200 fles door de Smalle speen te krijgen. De fles wordt ook steeds groter, dus het kost ook meer moeite. Toen hij Medium speen had ging het goed. Was geloof ik rond 3 maanden, ik weet het niet meer en de Large speen voor de pap toen.

Anders zou ik een keer proberen een tuitbeker aan te bieden, als ze niet meer uit de fles wil. Want je kunt moeilijk aan elke fles liga of pap toevoegen zodat het van de lepel kan. Of een beker zoals Sandra zei.

Even gespiekt op de verpakking van 0-6 mnd. (Gebruik de oude verpakking van nutrilon als bewaarbox voor de flesvoeding die ik nu gebruik ) Als ze boven de 6 kg is kan ze terug naar 4x 200 flessen, dus dan is het niet zo erg als er een fles afgaat.

Met zes maanden is het al 3 flessen dat ze minimaal nodig hebben en vanaf zeven maanden minimaal 2 flessen.

Weet niet hoe zwaar ze is? Maar als ze ook fruit en groente krijgt is het niet raar dat ze wat van de fles laat staan, aangezien de hapjes op een gegeven moment de flessen gaan vervangen.

Ik geloof dat 800 ml vocht ongeveer standaard is wat een wat oudere baby nodig heeft op een dag.

Probleem bij Tessa is dat ze niet iets laat staan maar helaas de hele fles. Ik heb het vermoeden dat ze in haar sprongetje zit. Het weigeren van een fles schijnt daar ook bij te horen. Ze is nu ongeveer 7 kg (we gaan volgende week weer naar CB)

Ik ga inderdaad even een grotere speen proberen. Vandaag zat ze op een gegeven moment zo heerlijk te knoeien dat ik even de speen van de fles heb gedraaid. Ze begon meteen uit de fles te drinken en pakte de fles zelf beet. Heerlijk eigenwijze dame maar maak me soms wel zorgen. Ze produceert goede luieren, is zeer bewegelijk en is vrolijk. Maar toch blijf ik me zorgen maken…

Ben wel blij dat je ze nu meer dan alleen melk kan aanbieden.

Dus ze dronk uit de fles zonder speen?
Dan past dat truitje dat ze op die foto aanheeft wel heel erg goed bij haar ^^

Als ze zo uit de fles drinkt zonder speen en eventueel een ander bekertje. Dan zou ik gewoon daar op over gaan. Het gaat er om dat ze genoeg melk binnen krijgt en niet hoe je dat naar binnen krijgt.