Corrigeren

hoi allemaal,

Heb twee vraagjes.

Lieke kan sinds 1,5 week staan! Ik zo trots als een pauw natuurlijk!!
Ze is nergens bang voor en staat dus soms ook ineens los.
Ze ziet het gevaar niet dat als ze los laat valt.
Wanneer krijgen ze het besef wat gevaar is??

En:

Nu ze kan staan zit ze overal aan en dus ook aan mijn spullen op tafel.
Ik ben niet van plan alles weg te zetten, ik vindt dat ze moet leren dat ze er niet aan mag komen. Maar nu lijkt het of ik de hele dag NEE zeg. Ze kijkt me dan aan en gaat vrolijk weer verder. Heb het iedee dat ze het nog niet begrijpt.
Iemand Tips???

Groetjes Gytha

Wat je tweede vraag betreft, het enige wat helpt is “nee” blijven zeggen! Gewoon stug volhouden. In het begin lijkt er geen eind aan te komen maar je zult merken dat het over een tijdje beter gaat.

Wij hebben ook nooit iets weggezet voor onze dames. Behalve dingen die echt een gevaar op konden leveren. Verder bleef de huiskamer gewoon huiskamer. Moest geen steriel hok worden, want weet je wat het is? Als je die spullen over een poos als ze netjes overal vanaf blijven voor de dag haalt en weer neerzet, dan zitten ze er alsnog aan want het is nieuw!

Dus het is alleen uitstel van executie. Alles laten staan en “nee” blijven zeggen. Consequent blijven en vooral geduld hebben. Hihi!

Groetekes, Sje

gewoon nee blijvenzeggen en herhalen blijven herhalen

en je dochter ergens anders neerzetten

Gewijzigd door - lieke33 op 15 May 2008 16:14:56

hahahah ik wilde dat ze ging staan en nu kan ze het eidelijk en nu dit weer.
Ach gaan we maar gewoon zo door hopelijk begrijpt ze me binnenkort.
En als je dan die oogjes ziet, is het moeilijk je lach te houden, maar we doen ons best.
Haar oogjes spreken boekdelen.
hahah
En Sje was jij diegene die toen zei als ze ouder is velang je weer naar de babytijd hahahah

groetjes Gytha

Ja, dat zou ik weleens geweest kunnen zijn. Haha!

Maar…ik moet wel zeggen, ze zeggen altijd “Het wordt elke dag leuker” en dat is ook zo. Het is in bepaalde fases (zoals waar jij nu in zit) even investeren, maar het wordt echt met de dag leuker. Mijn meiden zijn nu 3 en 4 en dat is ook superleuk. De gesprekjes die ze samen voeren, de eigenwijze opmerkingen die ze er af en toe uitgooien. Echt superleuk!

Dus gewoon blijven verheugen op volgende fases!

Groetekes, Sje

ja het zijn periodes,
maar met dat eten blijft moeilijk hoor.
ze laat het brood gewoon uit de mond vallen.
Dan is ze er klaar mee hoor! en doe ik het weg ga er niet mee zitten soebatten.
(zoals wij dt hier zeggen) savond’s eet ze dan wel weer.
en uit hongeren doet ze niet.
doet gewoon af en toe aan sonja denk ik haha.

maar id. het wordt echt steeds gaver, ze begrijpen steeds meer en zie nu al veel van mezelf terug. dat is juist zo leuk.

we genieten lekker iedere dag.

groetjes gytha

Wacht maar, over een tijdje zie je niet alleen dingen van jezelf terug, dan hoor je jezelf ook terug!

Ik wil hier nog weleens zeggen “Ik ben Assepoester niet!” op het moment dat ze onnodige puinhopen maken of dat ze vreselijk zitten te knoeien met hun eten. En als ik dan eens vraag of ze iets voor me willen opruimen, krijg ik die opmerking glashard terug! En probeer dan je lach maar eens te houden!

Dat lukt me overigens wel en ik laat ze ook duidelijk weten dat dat heel brutaal is als ze dat zo tegen grote mensen zeggen. Want ja, leg het verschil maar eens uit waarom ik het wel mag zeggen en zij niet!

Groetekes, Sje

hahaha wel een grapige opmerking zeg! heerlijk, maar ja om ze dan te corrigeren zonder te lachen!!!
Lieke zegt de hele dag Hebbe en dan wijst ze iets aan wat ze wil hebben.
En ja hoor dat was mijn eerste woordje vroeger ook vertelde mijn moeder.
Moest er wel een beetje om lachen. Ik zei dit zelf ook heel vroeg en iedereen bracht dan alles naar me toe. heerlijk toch hoefde ik niet te lopen of te kruipen.
En wat zie ik hier gebeurt precies hetzelfde!!!

Ach alles komt goed zullen we maar denken he

groetjes Gytha