Controle gehad

Ben vanochtend voor controle bij de huisarts geweest(die doet de verloskunde hier) Alles was weer goed. Ben inmiddels 2 kilo aangekomen. Had eigenlijk meer verwacht gezien mijn buik. De huisarts vond wel dat mijn buik meer groeide als bij Rens destijds en dat gevoel heb ik zelf ook wel. Toen dachten mensen dat ik pas een maand of 4 zwanger was terwijl ik al op het eind liep.
Bloeddruk was nog steeds te laag maar dat wist ik wel, heb me er op ingesteld dat dat voorlopig wel zo al blijven net als met Rens destijds.
Het was wel even lastig om de hartslag te vinden want mijn baarmoeder schijnt vrij ver naar achter te liggen. Hartslag was prima.
Ik voel de kleine al 2 weken maar het word nu echt steeds regelmatiger. Is een klein druktemakertje. Eerst moest ik er echt voor gaan zitten maar nu voel ik het ook als ik bezig ben. Gelukkig kan de kleine nu nog niet bij mijn ribben.
Wel een lekker gevoel hoor als je leven voelt, het word nu steeds echter.
21 december moet ik voor de 20 weken echo dus dat is nog even spannend.
Hoe is het eigenljk met de andere zwangeren hier?

groetjes Ramona

Mooi dat alles goed was. Netjes toch nog maar twee kilo erbij.

Ik ben gister weer voor controle geweest. Bloeddruk was mooi. Kindje is erg druk, dus toen de verloskundige het hartje wilde luisteren kreeg ze een flinke trap.
Ik kan wel merken dat mijn kindje groter wordt. De bewegingen zijn nu ook te zien, mijn buik begint al leuk te golven als de kleine zijn/haar kunsten laat voelen

Geniet lekker van de bewegingen in je buik. En alvast veel plezier bij de 20 weken echo…willen jullie weten wat het wordt??

Het is zeker netjes maar 2 kilo erbij! En ze zeggen dat het bij de tweede toch harder gaat. Hoe gaat het verder met je? Nog last van je bekken gekregen?

Ik heb vorige week mn 20wkn echo gehad en alles was goed. Kindje lag een week voor op schema dus t gaat weer n flinke worden ben ik bang! Hier nog steeds goed misselijk, ben 2kilo afgevallen maar mag voor de rest niet klagen.

Veel plezier met de 20 wkn echo!

Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Alhoewel ik niet zwanger ben, toch even een reactie Top dat alles goed ging, behalve je bloeddruk dan. Fijn dat je de kleine inmiddels zo goed voelt!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja was wel blij met die 2 kilo erbij, met Rens was ik rond deze tijd nog steeds aan het afvallen. Niet door overgeven ofzo, maar op de een of andere manier vrat Rens mij op. Is nu ook wel weer zo, op m’n hele lijf val ik af behalve op mijn buik en borsten. Nog steeds zeggen mensen dat mijn buik best beschaafd is, maar voor mijn idee is hij flink. Ongeveer net zo groot als bij Rens op het eind.
In overleg met de huisarts mag ik nu een bekkenband gebruiken voor op mijn werk(2 dagen per week) of als ik bv een dagje ga winkelen. Moet zeggen dat ik het thuis best zonder red ook. Wissel staan en zitten regelmatig af en blijf gewoon lekker in beweging maar zwaar tilllen enzo probeer ik toch te laten. En dat gaat best goed. Het is vooral het lange staan/ lopen op het werk wat zwaar word.

@pjukje voor jou gaat het al aardig op schieten zie ik. Wij willen niet weten wat het word. Of eigenlijk mijn man wil het niet weten en aangezien ik m’n mond niet tegen hem kan houden wil ik het niet. Bij Rens wisten we het ook niet en dat was eigenlijk ook heel leuk. Weten jullie het wel?

@Zwelgje Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent. Hoop dat het snel over gaat. En ik hoop dat het uiteindelijk met de grootte mee valt. Maar een tweede bevalling is wel makkelijker zeggen ze.

groetjes Ramona

Hi Ramona,

Super dat alles in orde was joh! En wauw, maar 2 kilo aangekomen! Ik zit nu op 6, bij de vorige controle dan, zal wel weer een kilootje bij zijn ondertussen. Ik ben ook eerst afgevallen. Hier zijn het ook alleen maar buik en borsten die groeien (of gegroeid zijn in het geval van de borsten). Mijn bloeddruk iis deze zwangerschap gelukkig wat hoger dan bij Nora. Bij mn laatste controle had ik maar liefst 110/ 70! Vorige keer ben ik niet boven de 100/60 uitgekomen. Merk het verschil in dat opzicht ook wel.

Mijn weerstand is heel laag en ik doe met ieder virus mee. Ben heel vaak ziek, dus dat breekt je wel op. Mn kleine dame is erg druk en schopt er flink op los. Ze komt nu nét onder mn ribben dus daar ben ik nog even blij mee!
Het valt me redelijk zwaar, maar ik ben al een heel eind en (hoe cliche) het is het me allemaal dubbel en dwars waard!

Jij ben ook al een eind onderweg! En nog maar even voor de 20 weken echo, weer een mijlpaal verder!
Rustig aan doen he!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wat fijn dat alles weer goed is. Gaat voor jou ook alweer lekker opschieten, bijna op de helft.

Hier gaat ook alles prima. Ik voel me goed en heb weinig klachten. Tja, soms doe ik te veel en dan wordt ik wat sneller moe. Maar zolang ik mijn energie goed verdeel gaat het prima. Ik heb wel al veel meer buik dan bij Tim, dus begin nu wel wat rugklachten te hebben. Nog niet heel veel hoor, maar ik merk gewoon dat ik soms te veel til of buk dat ik dan mijn rug ga voelen. Of als ik hele stukken gelopen heb. Dus ja daar moet ik meer op letten, maar verder kan ik alles nog en geniet ik er volop van. Vind deze zwangerschap ook wel veel sneller gaan.

Deze week hebben we eindelijk het behang gekocht. In de eerste week van januari komt mijn schoonmoeder de babykamer behangen. Daar kijk ik wel naar uit, want dan kunnen we daarna met inrichten beginnen. Wil eind januari de kamer toch wel helemaal klaar hebben. Wil niet op het laatste moment nog alles moeten doen.

Fijne zwangerschap nog!

Groetjes,
Sandra

Super dat alles goed is! En 2 kilo is zeker netjes!
En een leuk kerstkado zo’n 20 weken echo!

Bij mij gaat alles wat moeizaam, helaas.
Heb nog steeds ontzettend last van harde buiken en moest van de verloskundige stoppen met werken. Dus zit ik sinds deze week thuis…
Ook aangepast werk mag niet omdat ik me toch te druk maak om het werk, nu dan auto na het ongeluk en verder alles daarbij.
Ik ben net 1 kilo aangekomen, wel nadat ik er 11 ben afgevallen in de eerste 15 weken!

Ons meisje groeit hartstikke goed en voel ik ook regelmatig bewegen, ze geeft goed aan wat ze wel en niet prettig vind.

Heel veel plezier bij de 20 weken echo!

Liefs, Marloes

@ramona, ja wij weten wat het wordt. Was niet de bedoeling. Tot we bij de mevrouw zaten die de echo maakte. Toen zijn mijn man…zou het eigenlijk wel willen weten. Ik vond het prima. Was ik was best nieuwschierig.
Tegen iedereen zeggen we dat ze het niet weten. Dat het een verrassing is. En eigenlijk heb ik ook helemaal geen moeite om me stil te houden.
Dan heb ik het weer over hem en dan weer over haar. Dus tot nu toe heeft niemand mij heeft kunnen betrappen.

Over een tijdje maar ff naar een stad waar niemand mij kent en daar maar even shoppen Leuk leuk.

@Liske,
Fijn dat je bloeddruk nu wat hoger is. Uit ervaring weet ik dat dat heel veel verschil maakt. Jammer dat je zo vaak ziek bent. Laten we maar hopen dat er voorlopig even geen virussen meer bijkomen. Herken het wel, normaal ben ik nooit ziek en nu doe ik ook met alles mee. Of dat komt door m’n zwangerschap weet ik niet want Rens pikt natuurlijk ook best het een en ander op. Maar idd het is het allemaal waard
@Sandra,
Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Is inderdaad weer leuk om de babykamerin orde te maken. hier moeten we Rens z’n nieuwe kamer op gaan knappen. Gaan we na de feestdagen doen. Voor de babykamer moet ik alleen wat andere accesoires hebben. Kan nu al niet wachten om alle kleine kleertjes weer in de comode te gaan leggen. Ik begin nu ook wat last te krijgen van mijn rug/bekken. Ik mag nu van de huisarts een bekkenband gaan gebruiken voor op mijn werk(loop daar de hele dag) en voor als ik een keer ga shoppen oid. Dus niet voor de hele dag want dan worden je spieren te zwak, maar gewoon voor de momenten dat ik echt veel moet lopen.
Moet zeggen dat ik er op vrije dagen wel minder last van heb omdat het dan beter lukt om m’n werkzaamheden te verdelen. Misschien ook een idee voor jou?
@Marmama
Balen dat je nog steeds last hebt van harde buiken. Hopelijk gaat het wat beter nu je niet meer hoeft te werken. Kan me voorstellen dat je je nog steeds druk maakt om dat ongeluk. Hoop dat het allemaal snel geregeld is zodat je wat rust aan je kop krijgt.
@Pjukje Knap hoor dat je het zo voor je kunt houden. En idd shoppen is leuk. Heel leuk. Veel plezier alvast.

groetjes Ramona

Fijn dat alles goed was!
Hier gaat het ook goed. De kleine schopt veel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er verder niet zoveel mee bezig ben op het moment. Wij gaan ook in janauri de babykamer weer babyproof maken en daar ben ik wel aan toe. Kleertjes uitzoeken enzo. Maar eerst Merel nog verhuizen naar haar nieuwe kamer.

Groetjes Natasja

Fijn dat alles goed is en nog maar 2 kg is inderdaad niet veel. Ik mag over 1,5 week weer voor een echo, dus spannend. Ik ben nu 3 kg aangekomen, maar bij mijn eerste zwangerschap was ik met 29 weken al 13 kg zwaarder. Hopelijk komt het nu niet zover. Overigens was ik de kilo’s na de zwangerschap ook snel weer kwijt.

Ik was bij mijn eerste zwangerschap 30 kilo gegroeid. Vooral vocht. Na de kraamweek was ik al 25 kilo kwijt!
Hoop nu idd minder te groeien. Ben tot nu toe een 5 a 6 kilo gegroeid.

Veel plezier bij de echo mama van mooie_zoon2010.

@Ramana, vervelend dat je last hebt van je rug/bekken. Ik moet idd net als jij mijn werkzaamheden op vrije dagen beter verspreiden. Ik wil en doe altijd te veel en mijn houding is niet altijd goed. Hierdoor krijg ik sneller last van mijn rug, maar ik heb er gelukkig niet iedere dag last van. Wil dus nog even wachten met het dragen van een band oid. Nu ik meer op mijn houding let heb ik al veel minder vaak last van mijn rug.

5 januari komt mijn schoonmoeder behangen, dus na deze datum laten we andere vloerbedekking in deze kamer leggen. En dan kan het inrichten beginnen. Als alles dan eind januari klaar is dan hebben we nog 2 maanden te gaan voordat de kleine komt (als het goed is).

Groetjes,
Sandra