Hoi moeders, sinds 4 weken ben ik meer gaan voeden omdat ik de speen niet meer geef, op advies van dokter en L.K schijnt de speen niet goed te zijn en ook kwam mijn dochter iets minder aan dan ze eigenlijk zou moeten.
Ik voedt nu eigenlijk continu, en ze komt goed aan nu, en als ik niet voed heb ik haar in mn armen als ze slaapt want zodra ik haar neer wil leggen terwijl ze slaapt is ze vrijwel direct wakker en voelt zich dan alleen en begint te huilen, ze sabbelt nu aan mijn borst wat ze voorheen met haar speen deed.
dus eigenlijk heb ik geen tijd meer voor mezelf ik vind het zelf niet echt vervelend omdat die kleine het heel fijn vind en ik zo geestelijk meer rust heb, ik voed haar tussen de 10 en 12 uur per dag en tussendoor heb ik haar wel de hele tijd bij me, zijn er meer moeders die dit doen en hoe voelen jullie je erbij?
Continu aan de borst
Hoi,
Ik heb onze dochter 8 maanden borsvoeding gegeven waarvan 4 maanden volledig en 4 maanden 50/ 50. wij hebben haar de eerste acht weken geen tutje gegeven maar daarna wel. in de vorm van een kersvormige flessenspeen met een spuugdoekje erin (puntje).
waarom;
A: ze sabbelde veel aan onze vingers en B: ze ging zonder daadwerkelijk te drinken steeds meer om de borst te vragen.
De kersvormige speen een dan vooral die van advent boots het meest de tepel en de borst na. Het hielp haar. We gaven het haar vooral op de momenten dat ze wakker was.
Ook sliep onze dochter slecht en huilde ze veel zodra ik haar neerlegde. Ze kon alleen in mijn armen in slaap vallen en alleen als ik redelijk stevig vasthield. Ik ervaarde dat uiteindelijk als slopend want je hebt geen moment voor je zelf. In het begin gaat het nogwel je bent nog veel met ze bezig maar het huishouden en lekker even een beetje rommelen zat/ zit er niet echt is en dat telde op een gegeven moment behoorlijk op.
Wij zijn in overleg met het cb gaan inbakkeren dat heeft enorm veel geholpen. Ze voelde zich geborgen en kon minder bewegen waardoor ze rustiger werd omdat het intresante van bewegen was weggenomen en de doek (die ik eerst twee dagen op me heb gedragen voor de geur)vervangde mij. Hierdoor kreeg ze regelmaat en vroeg ze minder om de borst en dronk ze ontzettend goed. en was veel vrolijker en leuker om vast te houden en mee te spelen.
Dit is mijn ervaring. Niet helemaal te vergelijken met jou gevoel maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt.
groetjes
lon106