Contact met je baby

Zoals jullie weten heeft onze kleine uk het KISS-Syndroom. Gelukkig gaat het nu de goeie kant op. Twee weken terug hadden we even een terugval. Maar na een bezoekje aan de fysio gaat het nu erg goed.

Wat ik merk aan mijn kleine meid is dat ze niet graag bij je zit. Ze is het gelukkigst in de box of in de wipstoel, naast mij op de bank of in de kinderwagen.
Ik mis echt lichamelijk contact met haar.

Ze wil wel even bij mij zitten maar al vrij snel dat ik aan haar gedrag merk dat ze het niet meer prettig vind. Ze vind het wel erg gezellig dat ik bij haar ben. Als ik bij haar kom bij bv de box dan zoekt ze wel direct contact met me en begint te lachen.

Maar waarom wil ze niet bij mij/ons zitten?? Of zou het lichamelijk nog niet helemaal lekker zitten en vind ze het prettiger om te liggen??

Iemand ideeen/ ervaringen??

Daan heeft ook niet altijd zin om bij me op schoot te zitten. Na zijn fles houd ik hem even bij me, maar op een gegeven moment vind hij dat niet leuk meer. Dan begint hij te jengelen en wil hij gewoon bewegen. Dan leg ik hem in de box en dan vind hij het prima. Hij ligt in de box ook bijna niet stil, beweegt altijd wel met armpjes of beentjes. Idd vind Daan het dan ook erg leuk als ik boven de box hang en naar hem kijk. Dus hier erg herkenbaar!!

Fijn trouwens dat het een stuk beter gaat met haar KISS.

Groetjes,
Sandra

@sandra, bedankt voor je reactie. Raar eigenlijk bij mijn oudste dochter was ik helemaal niet zo onzeker. Maar nu, weet niet wat het is.
Gelukkig herken je mijn verhaal…dan ben ik niet de enige.
En idd hier een meid die niet stil kan liggen. Ze ligt de hele tijd te zwaaien met armen en benen

Meid, zolang ze contact met je maakt als ze lekker aan het spelen is, is het prima! Sommige kindjes zijn nu eenmaal niet zo ‘schootzitterig’, die zijn liever bezig. Max maakte met mij helemaal geen contact, dat maakte me erg onzeker! Maar bij hem kwam het doordat hij zijn nekje absoluut niet kon draaien (ook KISS of iets soortgelijks), hij was dus fysiek niet in staat om naar me te kijken. Ze hebben hem en mij toen gefilmd en je zag op die film heel duidelijk dat hij wel reageerde op zijn stem en dat hij me zocht met zijn oogjes. Het KAN dus dat je meisje gewoon inderdaad nog een beetje pijn heeft en liever bv gestrekt ligt, maar dat hoeft niet. Misschien is ze liever lekker vrij? Zolang ze levendig is en volop beweegt, zit ze volgens mij prima in haar velletje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Graag gedaan. Enne er is nog hoop hoor dat ze het straks wel fijn vind Tim was toen hij heel klein was ook niet echt een knuffelkont, maar vind het nu heerlijk.

En wellicht dat je nu onzekerder bent omdat je dochter kiss heeft. Of had je 1e dochter dit ook? Hoe dan ook geniet er gewoon lekker van en het knuffelen komt ook wel weer.

Daan was vandaag weer in een knuffeldag, dus dat vond deze mama wel fijn

Groetjes,
Sandra