savanna is nu 19 maanden,en steeds als ze mayonaise eet,is haar gezicht knalrood en dik op de plekken waar de mayo haar huid raakt.ze heeft er geen last van,en na 45 minuten is het weg.ook bij cocktailsaus heeft ze het.
heeft iemand dat meegemaakt?
Contact-allergie mayonaise?
quote:
Kan ze een eierallergie hebben?? of eigenlijk een allergie voor eigeel???Groetjes,
Michèle
Groetjes,
Michèle
dat hadden mijn kinderen allemaal, rooie vegen waar mayonaise had gezeten, trok ook snel weer weg. nu hebben ze het helemaal niet meer
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
nee,ze is niet allergisch voor ei,want als ze dat eet,merk ik niets.
zou het de azijn zijn,die in mayo zit?dat dat te zuur is,of zo?
mijn oudste heeft nog nooit mayo op,en mijn middelste heeft nergens last van
Dat zou kunnen, Morgan krijgt altijd rode mondhoeken van verse annanas, das ook een soort zuur (enzymen). Mayo krijgt ze niet.
Groetjes,
Michèle
Grappig (of ook niet) maar Jurian heeft dit ook… hele uitslag plekken. Hij heeft er geen pijn of hinder van en na een goed uur is dit weg. Heb mezelf er eigenlijk nooit zorgen om gemaakt… denk gewoon dat hij niet tegen vet kan
Damian heeft het ook en er zijn nog 3 kindjes in omgeving die dat altijd hebben en daar ze er allemaal verder geen last van hebben lijkt het me ook geen kwaad te kunnen
Ow ja bekend iets
Allebei de kids hadden het
Vooral van de mayo van de mac
We zijn het gaan testen en het kwam door de moster die in sausjes zit
Nu hebben ze er geen last meer van gelukkig
Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin
o geweldig dit!!! Milo heeft het nl ook, maar niet met mayo, maar met knoflooksaus van de visboer??? idd van die rode dikke vlekken, geen pijn, alleen naar gezicht. ben blij dat hij niet de enigste is. met andere sauzen heeft ie het niet. grappig zeg. misschien zit er wat mosterd in die knoflooksaus? zal s vragen als de visboer er weer staat.
x Floss
Wat grappig! Ik heb hier nog nooit van gehoord maar blijkbaar hebben veel kindjes er ‘last’ van.
Thoby eet nog geen sausjes dus ik zou niet weten of hij het ook heeft.
Maar wel goed om te weten
Groetjes
Margot
Wat fijn dat ik via wat google-en bij dit oude topic terecht kwam! Ik dacht namelijk ook dat mijn dochter allergisch was voor mayonaise. Precies wat hier beschreven staat, hele dikke rode vlekken en rood gezicht wanneer ze mayonaise heeft gegeten. dit trekt idd snel weer weg. Ik lees dus hier dat veel kindjes dit hebben. Weet iemand nu precies wat het dan eigenlijk is waar ze zo op reageren?
mama1980
Ei-allergie is een veelvoorkomende allergie, dus mogelijk is dat de boosdoener?
Groetekes, Sje
Is het met het eten of met het knoeien? Hier worden de kinderen vlekkerig als ze wat majo knoeien, bijvoorbeeld rond de mond, dat word dan rood. Trekt ook altijd snel weer weg! Inmiddels hebben beide er geen last meer van!
H.ayley heeft het ook van de mayo.
Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486
@ Sje Heb geen idee of dat het zou kunnen zijn, want een normaal ei dat wil ze namelijk niet eten. Zijn er nog meer dingen behalve mayo waar ei in zit waar ze het van zou kunnen krijgen mocht het idd het ei zijn? Zou dat zo snel ff niet weten.
@Manderijn, nou ze knoeit natuurlijk wel s wat en er zit ook wel wat mayo rond haar mondje soms, maar de ene keer meer dan de andere en toch heeft ze steeds die vlekken. Igg blijkt het zo te lezen dus vaak voor te komen!
mama1980
Jasper heeft het ook, hij kreeg eigenlijk geen mayo maar toen we met vrienden in de snackbar zaten heeft ie heerlijk zitten dippen in de mayo van hun dochtertje en ja hoor meteen uitslag rond z’n mond/wang. Heb m daarna dus nooit meer mayo gegeven. Maar vervolgens bleek ie het ook enorm te krijgen van ketchup!!! Denk zelf dus niet dat het met ei te maken heeft, maar door b.v. azijn komt, dat zit in beide. Het ziet er best heftig uit, vuurrode vlekken, maar Jasper lijkt er totaal geen last van te hebben, en het trekt idd ook vanzelf weer weg.
Gezien zn andere allergieen en reacties ben ik er wel voorzichtig (gewoon maar appelmoes bij de frietjes!)
Groetjes Carolien.
hier ook, esmeralda had het vaak met de mac mayo, nu ook nog steeds maar we geven het gewoon.
het trek weg en ze heb veder nergens last van.
Ja hoor, Micha heeft het ook! Trekt id binnen het uur weer weg en heeft er geen last van…zijn neefje Robin heeft het ook, vooral bij de Mac met tuinkruiden erin haha. Zal denk ik, id nog komen door hun gevoelige huidje, maar hij vindt het heerlijk op zijn tijd en heeft er geen last van.
AgnesReinds-Bosch