Consultatie- of consternatiebureau


#1

Inmiddels is mijn lieve zoon Micha al bijna 4 jaar oud en is hij het baby-zijn helemaal ontgroeid, ook

heeft hij inmiddels al een enorme rij tanden en kiezen in zijn mond, maar toen hij anderhalf was had mijn lieve kleine meneertje nog geen enkelen tand of kies in zijn mond. De arts op het consultatiebureau vond het nodig om even mee te delen dat kinderen die pas laat tanden kregen vaak ontwikkelingsproblemen zouden hebben. Nou, Micha is inmiddels mijn derde kindje, maar dan ga je toch aan je kindje twijfelen, hij liep met dertien maanden en dat is toch normaal tot snel, hij praatte al wat dus maakte ik me niet teveel zorgen. Het zou wel fijn zijn als artsen wat beter nadachten voordat ze er iets uit gooien. We hebben het ook nagevraagd bij de tandarts en die man zei ook dat als hij 2 was en nog geen tanden had het vroeg genoeg was voor verder onderzoek. Dat was uiteindelijk gelukkig niet nodig, al kreeg hij zijn laatste tanden (hoektanden) pas toen hij al 3 jaar was geweest, maar inmiddels lijkt het of hij die tanden altijd al gehad heeft en is hij er niet slechter op geworden. Nu is het afwachten wanneer hij gaat wisselen.

Zijn er meer mama's met deze ervaring?

 

groetjes José