Consulatiebureau of huisarts?

Even benieuwd, welke van de twee zouden jullie bellen als jullie willen dat er eens extra naar je kindje word gekeken?

Ons ventje is eigenlijk is alles redelijk vlot, zitten/liggen/kruipen en staan probeert hij. Maar daar zit gelijkertijd het probleem. Zijn enkeltjes klappen dubbel als hij gaat staan! Hij staat dus wel, maar op de hele zij kant van zijn voet. Ik kan hem bij wijze van onder de voet kietelen als hij staat!
Nu is het zo dat hij zo zijn best doen met staan, en proberen te lopen, maar dat valt niet mee als je niet op je voet staat!

Ik heb al eerder het idee gehad dat dit niet klopte, maar krijg er nu echt een naar gevoel bij! Hij wil zo graag… op aanraden van moeder en meerder vriendinnen het consultatiebureau gebeld, en gevraagd om een afspraak. Onze eerst volgende staat in de derde week van oktober, en dat duurt me te lang! Ze kunnen me op zijn vroegst een afspraak geven rond eind september, ook dat vind ik te lang!

Nu besloten het dan maar via de huisarts te doen, maar dat was niet de goeie weg volgende de mevrouw van het bureau, maar ook daar is een huisarts toch voor? Of ben ik nou gek?
Zal zo eens horen (na 2n kan ik bellen) en zal wel zeggen dat ik bij het bureau minimaal een maand moet wachten. Ben nu namelijk heel benieuwd of er iets niet mankeert aan die kleine enkeltjes!

Manderijn

Gewoon lekker naar de HA gaan.

Maar, hebben jullie geen inloop bij het cb?
Kan je daar anders niet naartoe gaan met je vraag?

Liefs, Anne

Inderdaad, het inloopspreekuur van het cb en anders gewoon de huisarts. Ik persoonlijk zou met de kinderfysio bellen, maar dat is omdat ik er met Merel veel heen moest en dat heel goed heeft geholpen. Je kunt er heen zonder verwijzing van de huisarts of het cb. En hoezo is het geen goede weg om naar de huisarts te gaan als het cb geen tijd voor je heef? Voor mij staat de huisarts nog steeds boven het cb.

Groetjes Natasja

Waar vind je dan een kinderfysio?
Ik heb voor maandag een afspraak kunnen maken. De assistente was het met me eens dat het bij het bureau te lang duurt! En ze vond het ook nodig om na te laten kijken, voor het geval er inderdaad iets is dat niet helemaal klopt!

Enne, inloopspreekuur heb ik hier nog nooit van gehoord! Zal eens in het boekje kijken of dat bestaat hier Ik ben voor nu al blij dat er maandag even naar gekeken word, en dan hoop ik maar dat het niet perse iets hoeft te zijn!

Manderijn

quote:
Waar vind je dan een kinderfysio?

Ff Googlelen op kinderfysiotherapeut in jouw regio of via de telefoongids.nl. Er is er vast 1 in de buurt.
Kun je niet alvast beginnen met stevige stapschoentjes en dan de hoge waardoor z’n enkels goed worden ondersteund? Ik weet wel dat dit pas geadviseerd wordt als ze een aantal weken lopen, maar wij hebben het ook gedaan met Merel toen ze nog niet kon lopen. Ook op aanraden van de fysio geloof ik… Heeft hij soepele gewrichten? Want je verhaal klinkt een beetje als hypermobieliteit.

Groetjes Natasja

Nee, niks van die 2!
Ik heb het met Aaron ook gehad en wilde ermee naar de HA gaan maar toen ik aan de telefoon zei waarom ik wilde komen zei ze: daar zou je eigenlijk mee naar de podotherapeut moeten gaan.

Dus heb ik de podotherapeut gebeld en mijn vraag voorgelegd en gezegd hoe of wat (hoe scheef hij staat, enkel naar de grond gericht etc) en ze gaven een super duidelijk antwoord terug wat het CB niet hezelfde zal geven omdat ze daar niet precies voor geleerd hebben.

Dus ik zou zeggen…zoek een podotherapeut op en bel ze eens.

Gr, Danielle

Een kinderfysiotherapeut zit ook vaak in het ziekenhuis, verbonden aan de afdeling kindergeneeskunde. Je zou de huisarts kunnen vragen wat het beste is, podotherapeut of kinderfysio.

Enne, de HA is zeker de goede weg hoor! Die kan je altijd doorsturen, mocht dat nodig zijn. Ik zou dat eerst afwachten, alvorens schoenen of iets dergelijks te kopen.
Succes ermee!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@kringeldingetje, het zijn echt alleen de enkeltjes, want voor de rest is ie gewoon in alles stevig. Hij zit ook heel vaak op zijn knieen, onderbeentjes achter hen, lijf rechtop! Kan ie heel goed! Alleen dat laatste stukje! Hypermobiel ben je dat dan niet in alle ledematen? Heb er geen verstand van hoor!
En hoge schoentjes gaat helemaal een straf worden, want ik heb 2 kinderen met kleine voetjes! Als ie wat moet hebben word dat maat 18, en dat is zo slecht te vinden!
Ik ben benieuwd wat er dan maandag achterweg gaat komen! Doorsturen of niet… Ik wacht eerst maar even af!
@danielle; podotherapeut? Nog nooit van gehoord!! Zal eens googelen!

Bedankt!

Manderijn

Ja, ik heb bij google gewoon podoterapeut in tilburg ingetypt en toen er 1 gebeld.
Werd er echt meteen wijzer van en was blij dat ik ze had gebeld.
Gaf een geruststellend gevoel.

Gr, Danielle

Er zit hier 1 een kwartier verder op!
Dus mocht het nodig zijn, ik wacht eerst maandag af! Hij blijft er niet om stilzitten, en geeft geen pijn aan! Anders was het een ander verhaal natuurlijk!

Manderijn

Vandaag naar de huisarts geweest, en gelijk een verwijzing naar de kinderarts gekregen! Ze vond het overbodig om er eerst een fysio naar te laten kijken, want ze gaat er vanuit dat ook deze ons ventje door zal sturen!
Helaas blijken het ook niet alleen de enkels te zijn, maar ook zijn benen die niet genoeg kracht hebben!
Dat was anders dan waar ik op had gerekend! Volgende week naar de arts en dan maar hopen dat het allemaal meevalt!

Manderijn

he gelukkig dat de ha je gelijk door verwijst

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Balen, maar aan de andere kant fijn dat je gelijk een verwijzing hebt.

Liefs Michelle

@miremady; heb vanmorgen ook even flink gebaald!! Maar daar kom ik ook niet verder mee. Ben allang blij dat hij er zelf geen last van heeft!

Manderijn