Zucht. Het lijkt soms wel alsof Eva geen oren heeft. Ik weet het, het is een peuterkwaal, maar toch. Ze luistert soms echt helemaal NIET. Dinsdag waren we bijvoorbeeld naar de speeltuin geweest. Ze weet dat ze niet met zwart zand mag spelen en ze doet het toch. Ze weet dat ze bij mij moet blijven en toch rende ze weg over het gras. Vandaag wist ze dat ze haar speculaas moest bewaren omdat we zouden gaan eten en toch neemt ze een hap. Ze doet gewoon alles om me te testen!
Nou is het bij mij 2x waarschuwen en dan volgt er iets. Ik dreigde haar speculaas weg te gooien als ze er van zou eten en dat deed ik dus. Kwaad dat ze was. Ik dreigde haar op de gang te zetten toen ze wegrende op het gras en dat deed ik dus. Toch heb ik a) het idee dat ze er niks van leert en b) dat ik continu moet dreigen met iets om haar te laten luisteren en om haar te leren dat met mij niet te sollen is. En dat ik doe wat ik zeg. Ik baal daar gewoon van. Ik had beter bij de commando’s kunnen gaan… Hier is het nu een streepje achter haar naam als ze niet luistert en bij 5 streepjes moet er een knuffel (één van de 10 haha) uit haar bed verdwijnen. Die moet naar beneden. Ik vrees dat haar bed vrij snel leeg is…
Waarom luistert ze gewoon niet als ik haar 1x iets vraag? Waarom doet ze het pas na 2x waarschuwen, omdat ze weet dat een 3x ‘straf’ betekent? Nou weet ik dat ik een karakter-vrouwtje heb dat soms best moeilijk te handelen is, maar zó vaak moeten corrigeren vind ik niet leuk. Het gekke is, dat er ook momenten zijn waarop ze perfect luistert en mensen me zelfs vragen hoe ik dat voor elkaar krijg! Ze is niet altijd stout natuurlijk, maar best wel vaak. Laten we zeggen: 80 lief en 20 stout. Maar in die 20 zitten dan wel veel momenten waarop ik tot 10 moet tellen…En als ik boos ben, zegt ze: ‘Mama, jij bent stout!’ Na haar ‘straf’ is ze weer lief, maar ik denk soms dat ze er zo weinig van leert…ze verandert niet zeg maar?
Groetjes Rainbow, trotse mama