Constant hoesten/kuchen

Eva lijkt sinds gisteren wel een ouwe zeerob. Ze kucht aan een stuk door. Vannacht (hadden dus weer een mindere nacht) ging het contant van uche, uche, uche…Was het even stil en dan weer uche, uche, uche. Daarna was het huilen. Door het kuchen viel haar speen ook steeds weer uit…

Vandaag schijnt ze op het kdv ook veel gekucht te hebben. Dat deed ze ook toen ze tandjes kreeg, vaak zeggen ze dat het komt door het vele kwijl. Gezien de vele poepbroeken en dus voorheen het rode kontje (het is over nu) komen er wel tandjes bij denk ik. Maar wat doen jullie aan dat gekuch? Tussikind pakken? Dat helpt niet echt. Het is echt zo’n kuch van een kriebelhoest…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Tijmsiroop om der keel te verzachten denk ik en anders even laten checken of het echt alleen in der keel zit en niet ook in der longen. En verder kun je er niet heel veel aan doen ben ik bang. morgan hoest ook met regelmaat, ook een tandenverhaal en toch ook nog steeds een koekneus soms.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Tijmsiroop verzacht inderdaad. Rochelt ze ook? Anders even longetjes laten luisteren, kijken of ze schoon zijn of niet. Vervelend! Wel fijn dat de billetjes weer genezen zijn, dan werkt die spray dus goed.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Eva en Tim zijn momenteel wel hetzelfde aan het doen Rainbow. Laatst zaten jullie zo in de spuitluiers en rode billetjes en wij ook. Wij dachten toen echt dat zijn boventandjes door zouden komen, omdat hij daar 2 grote bulten had. Maar nee hoor nog niets te zien en de spuitluiers en rode billen zijn ook weer voorbij. Maar Tim is sinds dit weekend ook heel erg aan het hoesten. Gelukkig heeft hij er zelf geen last van en slaapt hij nog prima. Ik heb er dus nog niks aan gedaan, maar die tijmsiroop ga ik denk ik toch ook maar in huis halen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Rainbow,

Hier hetzelfde…ook Dani is wederom aan het hoesten en zijn neusje zit erg vol. Maar tot nu toe is hij meer verkouden en hoesterig dan niet. Wat ik doe is neusspray om het neusje een beetje vrijer te maken en eventueel het neuspompje. En voor het hoesten gebruik ik tijmsiroop. Meer kun je niet doen. Wel vervelend he, zeker als ze er zelf zoveel last van hebben. Dani is soms ook de hele nacht aan het hoesten. Hij blijft wel slapen, maar merk 's ochtend aan hem dat hij niet helemaal is uitgerust dan.

Ik ben een aantal weken geleden ook met hem naar de dokter geweest om er even zeker van te zijn dat er niets anders is en dat was gelukkig het geval. Al gaf de dokter wel aan dat als het iets anders is het bijna altijd gepaard gaat met koorts.

Ik zou tijmsiroop in huis halen. En wij geven dit altijd na zijn flesje, bij ons dus 4 keer per dag als hij er erg last van heeft.

@ Michele: ik liet mijn vriend gisteren je berichtje lezen, want ik was de was aan het opvouwen en hij had de laptop. Las hij: ‘Morgan heeft wel een…koekneus?’ Wist hij niet wat dat was! Is blijkbaar mama-taal, ik wist meteen dat het een aangekoekt snotneusje is!

@ Sandra: inderdaad klinkt het bij Tim en Eva hetzelfde. Ik dacht ook dat ze boventandjes zou krijgen, maar hier ook NIKS. Ze heeft wel nog een beetje paarsig tussen haar billetjes, maar dat kapotte is over! Ze poept nog steeds behoorlijk veel hoor…nu vaker kleine beetjes, van die harde platte drolletjes. En ook veel kuchen!

@ allemaal: ik denk dat het kuchen te maken heeft met wat te veel speeksel, dat dan weer samenhangt met haar (nog verborgen) tandjes. Vannacht deed ze het ook nog wel, maar al minder dan eerst. Thijmsiroop koop ik alleen bij echte verkoudheid, nu zijn het ‘loze’ suikers zonder dat het haar helpt denk ik. Het is meer een prikkelhoestje! Uche, uche!

Ha ha ha inderdaad een aangekoekt snotneusje. Ha ha ha wel grappig dat mamma’s dat meteen van elkaar begrijpen en pappa’s over het algemeen heeft van was dat???

Oh ja hier is het kwijlen minder. Na 3 kleine gilletjes vanacht kon ik vanmorgen een klein wit puntje zien Tand 2 is door.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

Gefeliciteerd! Nu heeft ze er toch twee? Jesse is nog steeds een dracula…

Liefs

Ja dat is nummer 2 inderdaad. De twee ondertanden zeg maar. Als ze er nu twee boven krijgt hebben we een konijntje

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

ik zou ook even langs de HA gaan, en Tijm siroop kan ook nog wel is verzachtend werken, maar idd wat michele al zei het kan zijn dat het dieper zit dan in de keel en voor de zekerheid een controle kan geen kwaad.

@Michele, 2e tandje! gefeliciteerd hoelang zat er tussen tand 1 en 2?
rico had zn 2e tandje binnen een week al en nu zijn ze alle 2 zo goed gegroeid dat als hij op een bepaalde manier lacht zn tanden goed zichtbaar zijn, echt een maf gezicht.
in de bovenkaak schijnen de 2 voortanden door het tandvlees heen en die moeten nog een paar milimeter en dan gaan ze doorprikken zeg maar, ben benieuwd, vaak hangen de boventanden samen met de 8 mnd sprong volgens het boek maarja we zien wel

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Er zat twee weken tussen en de andere is nu ook goed zichtbaar. Ze doet er iets langzamer over maar dat geeft niet. Ze komen wel. En wie weet komen de bovenste heel snel nu.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

quote:
Thijmsiroop koop ik alleen bij echte verkoudheid, nu zijn het 'loze' suikers zonder dat het haar helpt denk ik. Het is meer een prikkelhoestje! Uche, uche!

Thijmsiroop helpt toch niet bij verkoudheid?? Volgens mij alleen juist bij hoesten en prikkels in de keel… ff kijken … ‘verzachtend van keel en luchtwegen’ staat erop de doos. En evt 1 a 2 x per dag bij prikkel/kriebel in de keel.

Jurian is ook veel aan het hoesten… vandaag ook begonnen met thijmsiroop…

ja het is nu anderhalve maand geleden dat rico’s eerste tandje kwam, en het is logisch dat de 2e redelijk snel volgt aangezien die erlangs stond al door was en de druk daar misschien wat minder was ofzo… maar boven moet dat nog allemaal komen dus

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Thijmen hoeste ook een hele tijd… Ben toen naar de huisarts gegaan…
Nou bleek dat hij een lichte bronchitus heeft… Hij heeft hiervoor Ventolin gekregen met zo’n toeter… Hopelijk gaat hiermee zijn hoesten over… Hij heeft ook een beetje last van exceem, en nou schijnt dat dat heel gauw samen gaat…

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

@Thijmen021008 Morgan heeft precies hetzelfde gehad. Ventolin en 2 soorten creme voor de eczeem. Ze had het alleen op haar rug en buik. Na 20 dagen was de huis weer helemaal goed en de ventolin hebben we na 2 maanden rustig afgebouwd.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

Goed om te weten Scottie, thanks!

Groetjes!

Dan is het geen bronchitus wil dan is het gewoon vervelend.

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

morgan hoest alleen 's morgens, ik zeg altijd dat ze niet zoveel moet roken 's nachts

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

Ha ha ha ze zijn gelukkig nog jong genoeg om het af te leren

Groetjes,

Michèle

Free Disney Tickers

Michele,
Zaten jullie zolang aan die ventolin???
Hoop niet dat wij dat moeten… Volgens de dokter mogen we stoppen als de klachten wegnemen, maar na 1 week is dat nog niet het geval… Erg vervelend en zielig…

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker