Constant aan plasser zitten

Hoi allemaal,

daar was ik weer (weer terug van vakantie)
vraagje ons jongste zoontje van bijna 4 jaar zit sinds hij zindelijk is (nu zo’n 2 - 3 maand ofzo) constant aan zijn plasser. Hij heeft de voorhuid ook al helemaal
naar achter geschoven dit doet hij echter de hele tijd,
vind dit best een eng gezicht om te zien. Probeer ook te zeggen, afblijven heeft geen zin, hij zit er toch aan.

Die voorhuid zit dus al los (ik vind het alleen zo’n gezicht dat hij hem helemaal naar achteren trekt om zo maar te zeggen)

Herkent iemand dit van jullie?
Hij doet dit sinds hij plast op de WC .
De voorhuid zit dus al helemaal los, (itt onze oudste die ruim 5.5 is en daar zit het nog vast)

Ik heb wel eens gehoord dat ze op deze leeftijd de plasser zeer interessant vinden
maar er zo aan trekken, iedere keer die voorhuid naar achter trekken zodat de eikel helemaal bloot komt te liggen?>>

Hij moet 16 aug voor laatste keer naar CB en vraag het zowieso aan kinderarts

bedankt voor alle antwoorden/ tips

gR. mama van 2 kids

Ik ken het alleen van als Bo bv onder de douche zit, of in badje zonder zwembroek, of tijdens verschonen (hij is immers nog niet zinderlijk) , maar lang niet elke keer. BIj hem zit zijn voorhuidje overigens niet los. en bij Bo lijkt het overigens ook meer op dat hij aan het kijken is wat het precies is, en dan is zijn interesse ook zo voorbij!
Ik heb dus niet echt tips voor je, wilde alleen wel zeggen dat ik je hier gemist heb!! Hopelijk was je vakantie mooi? heb je nog leuk weer gehad?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier herken ik het ook bij beide jongens. De jongste is in juli 3 geworden en is sinds een week of drie zindelijk overdag en 's nachts. Zijn voorhuidje zit al een paar maanden los, dat was al heel snel. Hij heeft echter een lang voorhuidje waardoor het terugtrekken wat moeilijker is. Dat ga ik ook even navragen bij het CB want ik heb wel eens gehoord dat ze daar problemen mee kunnen krijgen.
Hij zit echter sinds hij geen luier meer om heeft ook continu aan zijn plasser. Het is natuurlijk ook ineens heel anders als het los in de kooi hangt zullen me maar zeggen , in plaats van in een strakke luier. Ik zeg wel als we ergens zijn dat hij niet de hele tijd aan zijn plasser moet zitten, maar maak me er niet zo druk over. De nieuwigheid zal er snel af zijn.

De oudste is 4,5 geweest en heeft pas sinds een paar weken dat zijn voorhuidje los zit. Het zat nog heel lang aan een klein stukje vast en toen heeft hij het zelf losgetrokken volgens mij.
Hij zit ook graag met zijn handen in zijn broek. Ik wijs hem hier dan op en zeg dat hij dat het beste in zijn bed kan doen. Dat het niet zo netjes is als hij constant met zijn handen in zijn broek zit. Maar ook bij hem leg ik er niet zo veel nadruk op.

Tis ook een beetje jongenseigen denk ik maar. Zolang het niet de spuigaten uitloopt, lijkt het mij gewoon een gezonde ontwikkeling.

hoi,

Woezel: ik ben er weer, we hebben geen mooi weer op vak, gehad.
slechts 1 dag zon en de rest miezerige motregen, dag in en dag uit.
Speeltuin was erg leuk voor kids, maar als glijbaan nat is, is lol er gauw
vanaf.
Animatie erg goed! Aanrader!!
plopsa Coo erg goed, wel erg duur, flesje 0.5 liter Extran 4.-Euro!!
klein zakje lays chips (weet wel zo’n zak waar 15 inzitten ) nou 1 klein zakje
1.60 Euro!

Dus lol snel vanaf. maar ja, Efteling bijvoorbeeld is ook erg duur, ik weet je bent maar 1x op vakantie, maar toch…

Entree 24 euro pp. (all inclusive)
tot 1. meter 8, euro, we gokten onze M. (3 jaar 10 mnd)
net onder meter maar nee hoor, 1.02 !!
dus volle pond helaas.

Maar goed we moesten wel iets ondernemen, in buurt was ook niks te doen helaas.
geen binnenzwembad , wel buiten maar ja heb je niet zo veel aan met 15 graden he!

Hebben al besloten volgend jaar toch verder te gaan tot mooi weer, desnoods sparen we iedere maand een deel apart (mocht het een vliegvak, worden want dat kost natuurlijk wel wat centjes)

nu nog ruim een week vak. en weer wordt hier helaas ook weer slecht volgende week

Gisteren naar Bahia geweest in Bocholt (subtrop. zwemmen) heerlijk buitengezwommen, tja da’s dan echt vakantie he!

Gaan ms. volgende week nog aantal dingen doen mocht erg slecht worden,
heb nog 2 dvd’s voor de jongens gekocht Cars deel 1 en NEmo.

(cars hadden ze nog steeds niet gezien) dus mocht zo slecht worden kunnen ze ook nog middag heerlijk TV kijken.
Fijn te horen dat je me gemist had

BAkmama@ volgens mij is dat nog normaal dat voorhuid dicht zit , weet niet precies, vraag het op CB 16 aug. wel na.

Groeten,

Hmm van mij mag dat getrek aan zn pielemoos gewoonniet.
Ik zeg heel rustig dat een piemel om te plassen is en verder niet.
Job zit er ook niet zo heel veel aan eigenlijk alleen als ie bloot is ( douche dus ).
Ik word er ook niet om als ie het wel doet, anders krijg je helemaal rare taferelen

Ik herken het probleem hier ook bij Marijn. Sinds hij zindelijk is zit hij ook regelmatig aan zijn plasser. Ik zeg ook constant tegen hem dat hij er niet aan moet zitten omdat het niet netjes is. Het blijft nog niet echt hangen maar we blijven herhalen en dan zal het vanzelf wel weer over gaan hoop ik.

Ik herken het niet zo dusdanig zoals jij het omschrijft maar het is wel echt normaal! ik mail je even om uitleg, heb er ook een site instaan die je misschien kan helpen;
maar nooit zeggen dat het niet mag, want daarmee wijs je af, terwijl het eigenlijk echt normaal is… zeg b.v.: als je dat wil doen moet je dat op je kamer doen maar niet als iedereen het ziet want dat is van jou alleen. (wordt ook overal aangegeven dat het beter zo moet dan dat je het afwijst. en dan spreek ik op “psychologisch vlak” wat ik erover gelezen en gehoord heb)
maargoed dat lees je wel in je mail

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Aug 2011 08:59:32

Hahaha nou dames, het zijn niet alleen de jongens hoor, J vind haar wee-wee ook heel interessant!

Bedankt Inge voor je mailtje, heb hem vluchtig doorgelezen, als ik iets meer tijd heb, ga ik er dieper op in.

IIG BEDANKT en ik denk ook dat ik er zeker wat aan heb!
moet iig dinsdag naar het CB voor het laatst, kaart het daar ook nog ff aan!
groetjes

ben blij te horen dat je er wat mee kunt allemaal.
maar nogmaals ook voor de andere dames: het is iets heel normaals. je mag zoiets eigenlijk niet verbieden. wat je wel mag verbieden is dat het in het “openbaar” gebeurd. rico is er ook wel is mee bezig maar nog niet zo erg het is meer inspecteren enzo. ik zeg m dan ook: mag je best doen maar niet als andere mensen erbij zijn, doe dat maar gewoon in je eigen slaapkamer.
maargoed het komt hier vooralsnog nauwelijks voor. het hoort gewoon bij de ontwikkeling, en waarom zou je dat remmen? ik vond het in het begin ook zovan: huhh wat doet hij nou. ging ie opde bank zitten zovan…ahum… ik zal het is goed bekijken allemaal.
ja doei dat is niet netjes wil je dat onderzoeken ga je maar naar je slaapkamer
maargoed… iedereen gaat er anders mee om. ik heb alleen maar overgenomen wat aangeraden wordt.

Hier nog een manneke met duidelijke interesse in die richting alleen… hij is pas 1 jaar en doet dit al enige maanden… verder niet rood ofzo en op cb zagen ze er niets aan…

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!