Complimentje gekregen

Vanmorgen bracht mijn vriend Stephan naar school (normaal doe ik dat, maar ik was nogal verkouden en kon zodoende lekker rustig aan doen, lief hè?? ).

Maar goed, ze vroegen dus: "heee, is de mamma van Stephan er niet? We wilden haar wat vragen"
Nou zegt mijn vriend, je mag het ook wel aan mij vragen hoor, dan geef ik het wel door aan haar zodra ik thuis ben.

Wat blijkt nou: één van de leidsters is er dinsdag niet en vanwege bezuinigingen mogen ze alleen vrijwilligers als invalhulpen vragen.
En nou dachten ze dus aan mij omdat ik altijd zo spontaan ben en een leuke, gezellige moeder etc. etc.
Bloos, bloos Haha, voelde me natuurlijk wel een beetje vereerd hiermee
Nou vroegen ze, toen ik Steef kwam ophalen, of ze mij dan ook op de reserve lijst mochten plaatsen, om vaker in te vallen als het nodig is.
Nou, ikvind het prima hoor!
Ben altijd al gek geweest met kinderen en heb altijd al met kinderen willen werken (ben alleen adm. medewerkster geworden, haha!).
Maar goed, wie weet komt het daardoor wel.
Dat ze gewoon aan mij gemerkt hebben dat ik ook belangstelling heb voor andere kinderen als ik Stephan kom ophalen.
Ik vind kinderen gewoon het einde!! (die van mij alleen het meest natuurlijk ,hahahahaha!!!).

Maar goed, vond het wel een leuk compliment en dacht: ik ga ff lekker “opscheppen” hier.
Haha! GRAPJE hoor!
Ben beetje melig vrees ik.

Welterusten!

Groetjes, (maffe) mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 16 Apr 2004 23:23:43

Gewijzigd door - Bieb op 17 Apr 2004 09:01:54

nou dat is toch leuk, zo’'n groot compliment.
heerlijk is dat he, heb je gelijk het gevoel dat je toch nog belangrijk bent (tenminste dat heb ik dan, hahahaha)
ik weet het ik draaf ook door.

groetjes

Haha!!! Pffff…opluchting hoor, dat ik niet de enige ben die af en toe doordraaft haha!!!

Groetjes, mamma van Stephan

hartstikke gaaf joh!!

maureen

he dat is geweldig toch, mag je best trots op zijn hoor.

groetjes marielle

Wat een eer zeg. Wat vreselijk leuk meid.
Het zegt inderdaad wel iets over hoe jij overkomt
bij de leerkrachten.
Zoiets word je niet elke dag gevraagd.
Heel veel plezier alvast als je de eerste keer moet invallen
(misschien een tweede carriere?). Zorg wel eerst dat je beter word.

Liefs Kristel

Ja, ik probeer inderdaad eerst te zorgen dat ik beter wordt, maar het is morgen al .
Gelukkig heb ik geen koorts en ben ik alleen snipverkouden met keelpijn, dus dat gaat lukken hoor!!!

Ben trouwens erg benieuwd hoe Stephan zich gedraagd als ik erbij ben.
Ik hoop dat hij gewoon met de andere kinderen gaat spelen, net als anders. Maar het zou me niks verbazen als hij een groot deel van de tijd bij mij blijft “hangen” enzo.
Vaak als ik een ander kindje optil ofzo, wil hij dat ook (vast wel herkenbaar bij jullie ).
Nou, we zien het wel hoor!
Kan me voorstellen dat het voor Stephan toch ook een beetje apart is dat z’n mamma er nu opeens bij blijft. Meestal zegt hij al vrij snel: DAG mamma (hint, hint)

Ik laat het wel ff kort weten morgen hoe het geweest is!

Ja, het is vandaag voor het eerst.
Ik weet dus ook helemaal niet hoe zo’n middag eruit ziet, wat ze precies doen met die kleintjes.
Maar dat merk ik snel genoeg.
Voel me alleen nog half/half en dat vind ik wel jammer. Had me liever lekker fit gevoeld.
Nou ja, is niet anders!
Maar heb er wel zin in hoor! Vind kleine kinderen altijd super leuk (ook andermans kinderen ). Nee serieus, ik heb nou eenmaal altijd al wat gehad met kinderen, dus het lijkt me heel leuk.

Nou, ik ben benieuwd hoe het geweest is.
Ik werk nu met verstandelijk gehandicapte mensen, maar als het even kan, ga ik weer met kinderen werken. Ik heb hiervoor op een psz stage gelopen.
Meestal is een dag erg druk en vermoeiend, maar wel erg gezellig.
Ik ben benieuwd hoe jij het ervaren hebt!

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

enne … hoe was het bieb

maureen

Ja, hoe was het…

Ik vond het erg leuk, laat ik dat voorop stellen.

Maar ik vond het ook best wel vermoeiend. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik al een week lang super verkouden ben en me dus absoluut niet fit voel.

Stephan bleef in eerste instantie inderdaad erg bij me hangen. En deed erg verlegen. Later ging hij wat meer zijn eigen gang.

Op een gegeven moment was er een jongetje gevallen (zo’n kleintje, van net twee jaar) dus die heb ik op schoot even getroost. Dat vond dat jochie wel prima want hij bleef meteen bij me zitten, haha!
Dat vond Steef op een gegeven moment wel wat minder geloof ik.
Maar hij ging niet vervelend doen ofzo.
En in het begin, toen dat jongetje nog huilde, kwam Stephan heel bezorgd kijken en zei “traantjes hè mamma?”.

Verder was het een beetje chaotisch omdat er nieuwe bovenraampjes ingezet werden.
Met een roostertje erin.
Tsja, dat leidt die kinderen natuurlijk enorm af. Bovendien gaf het wat troep dus je moest die kids daar toch een beetje uit de buurt houden.
Eigenlijk hadden ze dat met die ramen op een ander tijdstip moeten doen.
Maar ja, je hebt het natuurlijk niet voor het zeggen.

Wat trouwens wel opviel was dat Stephan op het laatst een beetje dwars en uitdagend/vervelend ging doen. Zo kende ik hem niet en de leidster ook niet.
Dat kwam dus blijkbaar omdat ik erbij was.
Kan me er eigenlijk wel wat bij voorstellen.
Het is natuurlijk ZIJN school, ZIJN paar uurtjes alleen zonder mamma en pappa. ZIJN middag alleen, stoer dus (weet ff niet hoe ik het anders moet uitleggen).
En ja, nu was mamma daar opeens de hele tijd.
Da’s natuurlijk wel anders (ondanks dat hij het wél leuk vond!).

Kortom: Leuk en een beetje vermoeiend. Maar volgende keer ga ik absoluut weer !!!
Ben nou eenmaal gek met kinderen en dat zal wel zo blijven vrees ik, haha!

Gewijzigd door - Bieb op 20 Apr 2004 22:10:25

nou het is een hele ervaring geweest volgens mij en ook voor stephan!! maar blij dat je de volgende keer weer gaat ondanks dat het een beetje chaotisch was… de volgende keer zal het vast wat rustiger verlopen… ook omdat je je dan zelf weer wat beter in je vel voelt zitten( hopelijk)knuffel van mij

maureen

Kan me voorstellen dat dat vermoeiend is!
Heb bij Lucas gezien, met zijn verjaardag op de psz, dat het flink aanpoten is!
Maar idd lijkt het me ook wel heel erg leuk.
Leuk hoor Bieb, die nieuwe carriere van je!
Wie weet als Stephan dadelijk wat ouder is en naar school gaat…

Groetjes Mim

Haha!
Ja, dan moet ik eerst natuurlijk weer een hele opleiding volgen van hier tot Tokio.
Nee dank je, daar heb ik geen zin meer in. Ben blij dat ik die schoolperiode gehad heb joh!
Maar het lijkt me inderdaad best grappig om 2 dagdelen per week ofzo te werken bij een psz zodra Steef naar school is.

Hoi Bieb.
Ja dat is een leuk idee van je zeg!Ze kunnen daar altijd wel hulp gebruiken op de psz.
Ik ben zelf in het begin ook een paar keer erbij gebleven omdat Niels niet zo goed kon wennen.
Ik vond het niet zo.Moest allemaal kleine bloemetjes uit gekleurd papier knippen,zittend op een piepklein stoeltje aan een piepklein tafeltje.
Ik vond er dus niet veel aan(ben niet zo crea trouwens ook).
En blijkbaar was het wederzijds,want ze hebben me nooit meer gevraagd.
Ja behalve om schoon te maken.Hahahaha.
Dat kan ik trouwens wel goed volgens de leidsters…ja,ja,
Groetjes Eljada

Nou Eljada, ieder het hare (of niet)
hihihihihi rofl
En Bianca wat leuk dat het zo gegaan is.
Wieweet is er echt een carriere voor je weggelegd bij een pzs.

Liefs Kristel

Ja, wie weet! Haha!
Ik ga alleen ABSOLUUT niet er voor leren.
Ik kan een kind opvoeden en ik mag nu ook als vrijwilligster meedraaien dus eh…
Ik heb gewoon totaal geen zin meer om te leren.
Zoals ik al zei: ik ben blij dat ik die tijd gehad heb en dat ik mijn diploma’s heb!

Gewijzigd door - Bieb op 23 Apr 2004 12:41:26