Compleet over de rooie

Hoi meiden, HELP
Sinds mijn dwerg 6 tandjes tegelijk kreeg een aantal weken terug heeft hij de gewoonte om 5 uur s morgens wakker te worden. Ontroostbaar…nou ja bijna ontroostbaar…het enige wat hielp was een fles. Aangezien ik dacht dat het een fase was en het wel over zou gaan dacht ik; ach dan doe ik gewoon een poosje een fles erin om 5 uur s morgens.
Gisteren was ik het beu. Hij wordt nu ook s avonds wakker voor een fles en dat is complete onzin aangezien hij met deze leeftijd makkelijk na het eten naar bed moet kunnen en dan een hele nacht door moet kunnen zonder. Hij hoort op 2 flessen te zitten nu. Eennieweej ik besloot te kappen met het geven van de flessen en er hooguit nog een slok water in te doen s morgens. Vanmorgen dus dag 1… Nou jongen…,KRIJSEN…kei en kei en kei hard. WOEST was ie. En hield het anderhalf uur vol. Ik elke 10 min troosten maar ik maakte het alleen maar erger. Toen een half uur laten krijsen in de hoop dat ie het op zou geven en zichzelf aan het einde van zijn latijn zou zijn maar nee hoor het ging maar door. Om half 7 dacht ik; ik trek dat gekrijs niet meer. Ik krijg er koppijn van. Dus een fles gegeven, meneer viel vervolgens gelijk in slaap, terwijl half 7 normaal de tijd is dat hij uit bed komt. Ritme verstoord…S middags half 12…t zelfde liedje. Mijn man is nu bij m want ik wordt gek zo hard krijst ie. Is dit nou dom wat ik doe? en had ik vanmorgen die fles wel of niet uiteindelijk moeten geven. Hij kan prima zonder hoor dat heeft het verleden wel bewezen. Voor die gekke tandjes sliep hijvan 19.00 tot 7.00 . En was prima tevreden met de fles om 7.00.
Wat is verstandig?
Sorry voor het lange verhaal hoor maar ik weet het echt ff niet. K denk dat als ik m laat huilen dattie het zo een paar uur volhoudt. Eigenwijsje…

Ik zou toch weer even voet bij stuk gaan zetten en geen fles geven. Lijkt erop dat je nu compleet geplayed wordt door een mannetje van 9 maanden. Gewoon even duidelijk maken wie de baas is ook al wordt je even gek van het gekrijs. Hij heeft je er duidelijk goed mee in de tang.

Groetjes,

Michèle

Tja, ik moet me bij Michèle aansluiten. Moeilijk hè, dat gekrijs. Ik leef met je mee hoor! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik snap precies wat je bedoelt en sluit me ook aan bij de andere dames.
hoe zwaar het ook is gewoon laten huilen en ik zou maar wel om de 10 min even kijken alleen na een bepaalde tijd 20min. tussen laten. mijne had precies hetzelfde laatst afgelopen maandag. hij heeft gerust een anderhalf uur gehuild! net toen ik het zat was en mijn bed uit wilde, hield het op! sindsdien hebben we niets meer van hem gehoord snachts en slaapt hij ook weer van 7 tot 7. moest even mijn tanden laten zien ze lachen je letterlijk uit als ze hun zin krijgen. pure onzin! ik weet nog dat we uiteindelijk naar beneden (woonkamer gingen) en de deur op een kier lieten staan zodat we hem heel zachtjes konden horen…onze slaapkamers zijn naast elkaar en ja dan krijg je er zeker hoofdpijn van! is dat een optie misschien?

Ook ik ben het eens met de anderen, niet aan toe geven! Hoe moeilijk dat ook is…
Luka 3 weken geleden ineens om 23.00 uur een fles hebben, terwijl hij dat al vanaf dat hij 6 maanden is niet meer kreeg. De eerste keer dachten we: " Ach, toe maar dan." Maar de strijd heeft een week geduurd voordat hij het opgaf en wij waren gebroken… Maar we hebben niet meer toegegeven!
Zelfs de buurvrouw kwam vragen of Luka ziek was, ze hoort hem anders nooit huilen…

Als je zoontje dit nog lang blijft doen en je trekt het echt niet mee kan je hem misschien voor een nachtje ergens anders laten logeren? Dan kan jij ff bijtanken en een keer goed slapen, dan kan je er misschien weer wat beter tegen.

Succes!

Groetjes, Marloes

Ooo meiden, drama, ik heb een lange adem hoor maar vannacht was echt hel. Van half 12 tot 4 krijsen, aan een stuk door, toen kregen mijn man ik ruzie omdat hij het gekrijs niet meer kon verdragen en hij het belachelijk vond dat ik weigerde de fles te doen. 4 en een half uur lang krijsen, sorry hoor meiden…maar langer dan dat trok ik niet. Om 4 uur de fles gegeven en heel even tot 7 geslapen toen mijn oudste naast het bed stond. Vannacht probeer ik het wel opnieuw…

Oh, errug! En dan nog ruzie krijgen met elkaar ook, dat is zooooooooo herkenbaar. Niets aan. Maar wat ga je doen als het vannacht weer hetzelfde gaat dan? Misschien is het uit logeren doen een idee? Dat doorbreekt vaak zo’n patroon van lastig doen met slapen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh jee…nu ga ik tegen ieders advies in… Julian heeft ook nachten gehad waarin hij veel huilde en wij hem een flesje gaven. Wij hebben hem nooit lang laten huilen. We gaven dan een flesje lauwe diksap en daar nam hij genoegen mee en sliep daarna weer heerlijk verder. Maar hij deed dit altijd maar een paar nachten en sliep daarna gewoon weer de hele nachten goed (tot er weer een tandje/kies dwars zat of hij verkouden begon te worden).

Maar ja, ieders kind is anders

Succes en doe wel wat je moederhart je ingeeft. Jij kent je kind tenslotte het beste

Oh mannen, Ze zijn leuk, maar dit snappen ze echt niet. Zelfs mijn heel erg meedenkende man wordt dan boos op me en 4.5 uur is lang hij heeft een goede adem. Wat trouwens ook kan is dat ie in een groeispurt zit en/ of sprong en dat ie inderdaad meer honger heeft. Wil hij op de dag ook meer eten??

Morgan werd dan namelijk echt een vreetschuur.

Groetjes,

Michèle

Geen idee zou misschien kunnen maar hij heeft vannacht weer van 19.30 tot 7.30 geslapen dus…hopen dat het zo blijft…gek kind…

Ik hoop het ook voorje, ja ze kunnen ineens rare fratsen hebben.

Groetjes,

Michèle