Commode

Ik vroeg mij eigenlijk af wie van jullie nog de commode gebruikt. Bo krijgt aan komende week een nieuwe kamer inrichting (ander bedje, nieuwe kast en ene tael met stoeltje) en opzich past de commode er nog wel in hoor, maar vroeg me a hoe vaak jullie hem nog gebruiken.
Ik gebruik hem op zich wel redelijk vaak nog, in de ochtend wanneer Bo wakker wordt verschoon ik hem daarop en was ik hem daar, nieuwe kleertjes aan etc. Tussen de middag wanneer hij naar bed gaat ook nog, alleen na het douchen de laatste tijd niet meer, dat doe ik op ons bed, want hij blijt niet ligen, en maakt er een heel drama van, wat ik niet handig vind zo hoog. Dus dan maar op ons bed met een dvd van het zandkasteel aan en dan is hij zo weer in de pyama.
Overdag heeft hij af en toe ook momenten dat hij er niet op wil, en dan gebruik ik hem dus ook niet.
Het wordt dus wel steeds minder, maar goed, de keren dat het wel lukt, is nog altijd vaker dan niet. Dus vind het nog wel handig eigenlijk. Ik heb echter een voorgevoel dat dit niet lang meer gaat duren, dus ik vroeg mij eigenlijk af of het niet een beter plan is om de commode gelijk met zijn ledikant naar zolder te doen, en dan maar op ons bed , of benden op de bank zijn slaapzak aan. Zijn nieuwe meubels passen namelijk niet echt bij de meubels die hij nu heeft, en ik ben dan ook wel een muts, want dan vind ik het niet mooi staan, wanneer de commode er nog staat. Vandaar dat ik even nog in dubio sta, en wil weten hoe dat bij jullie zit,
Als bijna alle kindjes van Bo zijn leeftijd, of nog wat ouder, er geen gebruik meer van maken, dan weet ik dat Bo er ook niet meer lang gebruik van maak, en dus zonde is om dat ding in zijn nieuwe kamer te laten staan.
Ben benieuwd dus!!

liefs woezel

Geen idee op welke leeftijd je de commode wegdoet. Ik gebruik hem in ieder geval nog volop. Iedere ochtend na het douchen kleden we Tim aan op de commode. En ook als Tim een schone luier krijgt doen we dit altijd op de commode. En s’avonds bij het slapen gaan ook weer pyama aan en tandjes poetsen op de commode. Voorlopig gebruiken we die dus nog wel.

Groetjes,
Sandra

Toevallig Wil, daar dacht ik laatst ook nog aan.
ik gebruik geen commode (nooit gedaan) maar een groot bureau
daar kon ik namelijk alles op kwijt en ik kan rico niet verschonen van opzij.
het gaat altijd alleen goed als ik achter hem sta snapje?
vind dat een fijnere methode van verschonen… enfin
die bureau wordt uit elkaar gehaald binnenkort omdat we rico’s kamer gaan schilderen en alles opnieuw gaan indelen Inclusief nieuw bedje…
dan verschoon ik hem gewoon op zn bed ofzo. ik zie wel maar dat lompe ding moet er in ieder geval uit.

Nou precies, kijk aan de ene kant is hij wel erg handig, omdat wij hem toch regelnatig gebruiken, maar hij is zo verrekte lomp!! EN hij past dus helemaal niet bij zijn nieuwe meubeltjes!! Vandaar die twijfel dus, want aan de ene kant zeg ik, ga voor het gemak, en laat hem staan, en aan de andere kant denk ik, ja maar dan is het echt een stoorfactor, en daar kan ik niet echt tegen!! Hahahahaha
Dus vandaar die vraag, want als hij er straks echt niet meer opw il, gebruik je hem toch niet meer, maar goed, wanneer komt dat moment!!

liefs woezel

geen idee wanneer dat moment komt, maar ja ik bedoel, of je nou aan een commode staat of op zijn bed zit… dan is op het bed zitten ook wel gemak
lieve lui dan moe he hahahaha. nee zonder gein… ik zou het zo doen, gewoon op bed verschonen. maarja hij slaapt nog in zijn ledikant he? dan wordt het jullie bed

wij kunnen op pippy haar kamerhokkie nie echt een kledingkast kwijt, een grote, dus al haar kleding zit in de lades van de commode… bij ons gaat hij er dus nie zo snel uit denk ik, maar goed als zij in een peuterbed moet, dan moet hij eruit, …want da gaat nie passen of we moeten haar verhuizen naar de andere kamer, dan laat ik hem overigens gewoon staan, want het is gewoon een ladekast eigenlijk !

Woezel: als het voor jullie net zo makkelijk is om Bo op bed te verschonen en aan te kleden zou ik die commode gewoon naar boven gooien. zeker omdat je zegt dat tie niet bij z’n nieuwe kamer past. zoals je zegt je hebt dan anders echt zo’n stoorzender in de kamer staan en dan gaat tie waarschijnlijk toch in korte tijd naar boven, kan je het net zo goed gelijk doen.

ik zat er laatst ook al is over na te denken.
ik vind het vreselijk onhandig die commode maar gebruik m nog wel omdat t meer gewenning is. op bed/bank verschonen is net zo makkelijk en aankleden eigenlijk nog makkelijker. manlief denkt er echter anders over die vind de commode wel erg makkelijk. maargoed hij staat hier dan ook niet in de weg.
denk wel dat ik mezelf er steeds meer aan ga wennen om niet de commode te gebruiken.

liefs,
Rinske

Bij de oudste heeft 'ie tot 3,5 jaar op zijn kamer gestaan, gewoon als kledingkast. Totdat we gingen verhuizen. Toen was ik zwanger en moest die natuurlijk op de kamer van zijn zusje komen. Om te verschonen hebben we hem denk ik tot 2,5 gebruikt.
Bij de jongste hebben we hem eigenlijk nooit gebruikt!
We hadden beneden een inklapbare commode staan (wij slapen beneden, en zij heeft tot 1 jaar bij ons op de kamer geslapen -> hoezo van het gemak )
En boven op haar eigen kamertje staat de commode nu wel, maar ook alleen als kledingkast. Verschonen doen we op de bank of op het bed. Ze heeft er werkelijk nog nooit op gelegen!

Ook omdat ik dat ‘zijwaarts’ verschonen niet handig vind. dus nu kan ik haar recht voor me leggen, scheelt een hoop rugpijn.

Hier net als bij Sandra: gebruik m voor aankleden, verschonen en tandjespoetsen! En ik heb er een met lades dus bewaar er ook pampers in, rompers, luierdoekjes, etc. Best handig dus nog

De commode van Erik staat er nog, maar puur en alleen omdat er lades in zitten waar kleding e.d. in ligt. Wij gebruiken hem al heel lang niet meer voor luiers verschonen, aankleden, etc.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

De commode blijft in Hylke zijn kamer staan tot ie
naar de babykamer moet verhuizen.
Voorlopig nog wel handig met aankleden enzo.

M.

Ook wij gebruiken de commode nog volop.
Hij is lekker groot (en ook lomp, maarja…), zodat we alles erop kunnen zetten en er zitten lades in, waar zijn kleding in zit.
Als we hier de tussenstukken uithalen, is het gelijk een bureau.

Voorlopig blijft hij hier nog wel even staan.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ook hier gebruiken we hem nog volop, zou ook even niet weten hoe ik hem anders zou moeten verschonen etc. Dat zou dan al op de grond moeten en dat vind ik niet handig. Veel te laag.
Wij gaan binnenkort met Dani zijn nieuwe kamer beginnen en de commode blijft op de kamer van de baby staan. Om nou een nieuwe commode te kopen vind ik ook zo’n onzin. Dus straks heeft hij er geen. Dan wordt het toch op zijn bedje verschonen denk ik en aankleden kan ook gewoon staand natuurlijk.

Dus je zou voor Bo zijn nieuwe bed kunnen gebruiken om aan te kleden en te verschonen?

Lilypie Pregnancy tickers

Hier heeft papap hem zelf gebouwd in een nis dus hij kan er niet eens uit. Hij gaat dus ook niet mee naar een nieuwe kamer want die ligt een deur naast haar huidige kamer, maar zover is het nog niet dus voorlopig blijft ie nog

Groetjes,

Michèle

Hier is hij al zeker een half jaar weg, gebruikte hem nooit. En Dylano heeft maar een klein hokje dus zo kregen we weer wat meer ruimte

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers